جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تعامل بانکهای لارستان و بنیاد مسکن برای تامین تسهیلات مسکن محرومان و نیازمندان

بنیاد مسکن لارستان در نشست های کارشناسی با مدیران بانکهای عامل در این شهرستان زمینه روان سازی اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، بازسازی و ترمیم مسکن آسیب دیده از…

بنیاد مسکن لارستان در نشست های کارشناسی با مدیران بانکهای عامل در این شهرستان زمینه روان سازی اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، بازسازی و ترمیم مسکن آسیب دیده از حوادث و توسعه مسکن روستایی را با اعطای تسهیلات کم بهره فراهم کرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، امیر برومند در نشست های جداگانه با مدیران بانکهای این شهرستان همکاری بانک ها جهت جذب تسهیلات مسکن محرومین ‌وطرح ویژه مسکن روستایی را ستود و از آمادگی بانکها برای اجرای طرح ضمانت زنجیره ای و شتاب در اعطای تسهیلات به متقاضیان خبر داد.

برومند ادامه داد : اکثر بانک ها پذیرفتند که متقاضیان تسهیلات مسکن در حوزه بنیاد مسکن به صورت ضمانت زنجیره ای انجام دهند ، در نشست هایی که با بانک مسکن ، بانک  ملت ، بانک سپه ، بانک تجارت و بانک مسکن شعبه شهر جدید لار انجام شد توافقات خوبی برای روان سازی اعطای تسهیلات مسکن در این شهرستان به دست آمد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان اضافه کرد: توجه به نقش توسعه‌ای بانکها از آن جهت حائز اهمیت است که فعالیت بانک‌های توسعه‌ای اساساً تجهیز منابع مالی بلندمدت و کم‌هزینه و تخصیص آن به شکل اعطای تسهیلات یا سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های توسعه‌ای اقتصادی است. این بانک‌ها بنابر ماهیت وجودی خویش بازوی اجرای سیاست‌های توسعه‌ای اقتصادی دولت هستند. وظیفه این بانک‌ها برقراری ارتباط متقابل بین مراجع سیاست‌گذار و برنامه‌ریز دولتی با واحدهای اقتصادی و انتقال سیاست‌ها و اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای دولت به این واحدهاست.

برومند با بیان اینکه تامین و توسعه مسکن در مناطق محروم و در روستاها از سیاست های اصلی دولت و بنیاد مسکن است افزود: مشارکت بانکها در این طرح ها زمینه توسعه روستایی و محرومیت زدایی را فراهم میکند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها با تخصص و تجربه و توان بالایی که در بخش اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن دارند، نه تنها امکان تجهیز و تخصیص بهینه منابع به طرح‌های توسعه‌ای بخش مورد نظر را فراهم می‌کنند، بلکه موجب هدایت، ترغیب، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های غیر دولتی در طرح‌های توسعه‌ مسکن  می‌شوند و از این طریق امکان اجرای این طرح‌ها را فراهم می‌کنند، اضافه کرد: عملکرد بانک‌ها به ویژه در  سالهای اخیر نشانگر ایفای نقش مؤثر این بانک‌ها در رفع مشکلات ناشی از بحران‌های اقتصادی، به ویژه خروج از رکود اقتصادی در حوزه مسکن بوده که عملکردی قابل تقدیر است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین