سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اجرای طرح زراعت چوب در فارس

همزمان با روز جهانی خاک، اجرای طرح زراعت چوب در استان فارس آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این طرح با امضای تفاهم…

همزمان با روز جهانی خاک، اجرای طرح زراعت چوب در استان فارس آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این طرح با امضای تفاهم نامه بین منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و شرکت آب و فاضلاب شیراز و کاشت نهال در تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای سیاست تنفس جنگل‌های ناحیه خزری و تامین مواد سلولزی مورد نیاز صنایع چوب، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور امسال ۳۰ هزار هکتار را به طرح زراعت چوب اختصاص خواهد داد و سهم استان فارس کاشت درختان سریع الرشد و چوب ده در بیش از هزار هکتار از اراضی استان است.

صمد نژاد با بیان اینکه در طرح زراعت چوب نهال سازگار با شرایط اقلیمی هر منطقه کشت خواهد شد، افزود: نهال انواع گونه‌های اکالیپتوس، آکاسیا، چنار، صنوبر و گز شاهی آماده توزیع بین مردم و دستگاه‌هایی اجرایی متقاضی این طرح است.

بهروزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح در تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز استفاده از پساب تولیدی تصفیه خانه است.

وی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که با منابع طبیعی و آبخیزداری استان به امضا رسید در راستای مصوبات زیست محیطی و با اجرای طرح زراعت چوب ۳۰ هکتار از زمین‌های تصفیه خانه شماره ۲ شیراز به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین