چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حسین‌زاده:مجلس، جای فریاد زدن و توهین نیست/توهین و اهانت به شخصیت‌ها از تریبون خانه ملت محکوم است

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس، جای فریاد زدن و توهین نیست، محل قانونگذاری است، جای کار و تلاش است، گفت:…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس، جای فریاد زدن و توهین نیست، محل قانونگذاری است، جای کار و تلاش است، گفت: هیچ شخصی بی عیب نیست و اگر ایراد و اشکالی هم هست باید در کمال احترام، ادب و موازین شرعی، قانونی و اسلامی و نقد سازنده بیان شود، همه باید در این شرایط و اوضاع حاکم و در سایه همدلی، همراهی و در راستای حل مشکلات و رفع چالش های فراروی مردم گام برداشت.

به گزارش میلاد لارستان، حسین حسین زاده، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این لایحه به آثار منفی و پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا نیز توجه شده و بسیاری از شاخص ها و نگاه های کلان اقتصادی و برنامه های بلند مدت در این زمینه در آن دیده شده است.

حسین زاده گفت: حتی برخی سیاست های جمعیتی ، تکمیل طرح های نیمه تمام و تملک و دارایی های سرمایه ای، اقتصاد بدون اتکای به نفت و توجه به رفع موانع تولید ، تاکید بر رونق فضای کسب وکار و مهمتر از همه بحث معیشت مردم و فشارهای اقتصادی ناشی از کرونا و شرایط خاص امروز نیز از دیگر وجوه برجسته این لایحه است.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان و اقتصاددانان در جهان نیز معتقدند که حتی پس از دوران کرونا میزان رشد اقتصادی جهان کمتر از چهار درصد پیش بینی می شود و طبیعی است که بودجه ۱۴۰۰ نیز تحت تاثیر همین فشارها و چالش ها قرار گیرد.

نماینده مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره رد و یا تصویب کلیات بودجه در صحن علنی مجلس گفت: قضاوت در این مورد هنوز زود است و بدون شک پس از بررسی کارشناسانه و چکش کاری لایحه در کمیسیون های مختلف آن زمان باید در این مورد تصمیم گیری و قضاوت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم همچنین در خصوص امکان تحقق پیش بینی دولت برای فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: پاسخ مثبت است و این امر با توجه به رصد بازارهای جهانی نفت و راه ها و حرکت هایی که در سطح دولت، مجلس و عزم راسخی که در حوزه وزارت نفت و سایر ارکان نظام وجود دارد، قابل تحقق است.

حسین زاده بدون اشاره به عدد مشخصی بیان کرد: هم اکنون فروش نفت در کشورمان با تدبیر، برنامه ریزی و البته حرکت های جهادی به خوبی پیش می رود.

وی ابراز داشت: بر اساس پیش بینی و رصد بازارهای جهانی به نظر می رسد که فروش نفت خام و صادرات فرآورده های نفتی کشورمان بر اساس کف و سقفی که در بودجه پیشنهادی لحاظ شده با همین حرکت های جهادی، روش های نوین و پیوست هایی که به فراخور و متناسب با موقعیت ها در نظر گرفته می شود قابل تحقق است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: امروز فروش و حتی نوسانات قیمت نفت در جهان تا حدود زیادی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

او با تشریح بیشتر در این زمینه گفت: قیمت نفت برنت در آمریکا یکباره و متاثر از شرایط کرونا به میزان ۶.۷ درصد و حتی بالاتر افزایش یافت و به دنبال آن نیز قیمت نفت “وست تگزاس اینترمیدیت” نیز بالا رفت و دوباره همین افزایش ۶.۷ حتی ۱۰ درصدی نفت با یک گزارش کار مالی و بودجه ای آمریکا و شرایطی که کرونا بر اقتصاد جهانی تحمیل کرده است، به شدت کاهش یافت.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت نوعی نفت سبک است که به عنوان محک یا شاخص برای قیمت‌گذاری نفت در بازارهای جهانی استفاده می‌شود. دلیل اصلی این نام‌گذاری آن است که این نفت سبک در غرب تگزاس استخراج می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص مصوبه اخیر مجلس با عنوان” طرح راهبردی برای کاهش تحریم ها” و مخالفت‌ها با این طرح نیز گفت: برخی ها این مصوبه را به معنی خروج از برجام تلقی می کنند در حالی که این طور نیست و درست در راستای کمک به دولت و ابزاری برای بازگشت و عمل به تعهدات برجامی طرف های مقابل است.

حسین زاده درباره مباحث مطرح شده که این مصوبه اوضاع را بدتر خواهد کرد و به نوعی حرکتی رو به عقب از نظر کارشاسان و ناظران محسوب می شود، گفت: ساده ترین توجیه در این زمینه آن است که طرف مقابل در اجرای برجام بدعهدی کرده و مجلس بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ خود برجام و تعهداتی که طرف مقابل برای اجرای آن متعهد شده بودند، اقدام کرده است.

وی همچنین با محکوم کردن توهین ها و نگاه های تخریب گرایانه برخی نمایندگان مجلس یازدهم علیه شخصیت ها بویژه رئیس جمهوری گفت: توهین و اهانت به شخصیت ها و هر مسئول و شخصی آن هم از تریبون خانه ملت از نظر ما محکوم است و به شدت با آن مخالف هستیم.

حسین زاده گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها در این زمینه تذکر داده اند و حتی توهین و تخریب را نیز حرام شرعی بیان داشتند که امیدواریم این توصیه به عنوان راهبرد در مجلس مورد تاکید و عمل نمایندگان قرار گیرد.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، جای فریاد زدن و توهین نیست، محل قانونگذاری است، جای کار و تلاش است؛هیچ شخصی بی عیب نیست و اگر ایراد و اشکالی هم هست باید در کمال احترام، ادب و موازین شرعی، قانونی و اسلامی و نقد سازنده بیان شود، همه باید در این شرایط و اوضاع حاکم و در سایه همدلی، همراهی و در راستای حل مشکلات و رفع چالش های فراروی مردم گام برداشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “حسین‌زاده:مجلس، جای فریاد زدن و توهین نیست/توهین و اهانت به شخصیت‌ها از تریبون خانه ملت محکوم است”

  1. ناشناس گفت:

    سلام تونل پاسخند که دارن کار می کنند خیلی خوبه اما یه تونل یا جاده حیاتی دیگر هم میشه ساخت که بستک رو به لار نزدیکتر کنه که درنهایت بندرلنگه و کیش نزدیکتر میشه . در حوزه لار حالا یا از سمت خور یا از سمت تنگ گوره یه جاده کوهستانی یا تونل خیلی راحت ۴۵ دقیقه مسیر کم میشه
    شما در مسیر لامرد به عسلویه تونل های زیادی می بینی اینجا هم میشه همین کار رو کرد
    از سمت پارک جنگلی واسه گراش و اوز هم خوب میشه علاوه بر لار این یه طرح واسه سه شهرستان میشه باشه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین