چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

خسارت بیش از ۹۰ درصدی به محصولات کشاورزی در لارستان

مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت: سرمازدگی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از محصولات مزارع کلزا، گندم، جو، گوجه فرنگی و ۹۰ درصد به محصولات سبزی و صیفی شهرستان لارستان خسارت وارد…

مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت: سرمازدگی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از محصولات مزارع کلزا، گندم، جو، گوجه فرنگی و ۹۰ درصد به محصولات سبزی و صیفی شهرستان لارستان خسارت وارد کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان محمدجواد مظفری مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت: کاهش دما در بیست و یکم دی ماه، محصولات کشاورزی تمام بخش‌های شهرستان لارستان را متحمل خسارت کرد.

او افزود: سرمازدگی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از محصولات مزارع کلزا، گندم، جو، گوجه فرنگی و ۹۰ درصد به محصولات سبزی و صیفی شهرستان لارستان خسارت وارد کرد.

مدیرجهاد کشاورزی لارستان ادامه داد: طی ارزیابی‌های صورت گرفته، کل هزار و ۱۰۰ هکتار مزارع کلزای شهرستان با ۴۰ درصد خسارت، مبلغی معادل ۷۴ میلیارد ریال و مجموع خسارت محصولات مزارع گندم، جو، گوجه فرنگی با میانگین ۲۵ درصد خسارت، مبلغ ۲۳ میلیارد ریال متحمل زیان شده است.

او همچنین با اشاره به درخصوص خسارت به محصولات سبزی و صیفی این شهرستان، گفت: میزان این خسارت، مبلغ ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

مظفری بیان کرد: با کاهش دما باغ‌های مرکبات شهرستان نیز از سرما در امان نمانده و در حدود ۵ درصد، شامل خسارتی به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش از این نیز محصولات کشاورزی شهرستان در هفتم و پانزدهم دی ماه دچار خسارت سرمازدگی شده بود که در مجموع میزان خسارت سرمازدگی دی ماه در کل شهرستان به مبلغ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال رسید.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین