پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 21

مدیر کل انتقال خون فارس: با کمبود ذخایر خونی مواجه هستیم

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: هم‌اکنون با کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم به همین سبب از افراد واجد شرایط اهدای خون در این استان دعوت می‌شود برای یاری به…

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: هم‌اکنون با کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم به همین سبب از افراد واجد شرایط اهدای خون در این استان دعوت می‌شود برای یاری به بیماران نیازمند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش میلدلارستان به نقل از ایرنا مسعود ترابی  افزود: در استان فارس روزانه به ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی نیازمندیم که این میزان با مشارکت روزانه ۷۰۰ نفر در سراسر استان تامین می‌شود اما هم ‌اکنون میزان مراجعه بسیار کمتر از این رقم است.

وی، با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی شامل A ،B ،O و AB مثبت و منفی نیاز است، گفت: در این میان به‌ویژه نیاز گروه‌های خونی O منفی و A مثبت بیش از دیگر گروه‌های خونی است. ترابی اضافه کرد: هیچ نگرانی در باره انتقال بیماری در مراکز خون‌گیری وجود ندارد زیرا تمام تدابیر بهداشتی به ‌صورت کامل در این مراکز رعایت می‌شود و از این رو به افراد اطمینان می‌دهیم که خطری تهدیدشان نمی‌کند.

وی، با بیان اینکه ۷۰ درصد نیازمندان به خون، کودکان مبتلا به بیماری‌های تالاسمی و سرطان خون و هموفیلی هستند، افزود: اگر این بیماران را همچون فرزندان خود بپنداریم، نمی‌توانیم نسبت به حالشان بی‌تفاوت باشیم.

مدیرکل انتقال خون فارس اظهار داشت: علاوه بر شیراز در هفت شهرستان مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، لارستان و داراب مراکز ثابت انتقال خون همه‌ روزه حتی روزهای تعطیل از هشت صبح تا ۱۳ نسبت به پذیرش اهداکنندگان اقدام می‌کنند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین