شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

علت جابجایی حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد پیام‌نور از لار به لامرد چیست؟!

آزمون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در روز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۹ به شکل همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال برخلاف رویه‌ سال‌های گذشته، داوطلبان لارستانی بجای…

آزمون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در روز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۹ به شکل همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال برخلاف رویه‌ سال‌های گذشته، داوطلبان لارستانی بجای شهر لار می‌بایست با حضور در حوزه امتحانی لامرد در کنکور شرکت کنند.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، آزمون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در روز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۹ به شکل همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال برخلاف رویه‌ سال‌های گذشته، داوطلبان لارستانی بجای شهر لار می‌بایست با حضور در حوزه امتحانی لامرد در کنکور شرکت کنند.

بنا بر شواهد، طی سالیان اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور همچون کنکورها سایر دانشگاه‌ها و در مقاطع مختلف به جهت فراهم بودن زیرساخت‌ها در لارستان برگزار می‌شد و به دلیل امکانات مناسب، لارستان در آزمون‌های مختلف میزبان شهرستان های جنوب فارس بوده است.

براساس اعلام رییس دانشگاه پیام نور استان فارس چهار هزار و ۷۷۴ داوطلب ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور این استان، روز جمعه (هفدهم بهمن‌ماه ۹۹) به رقابت می‌پردازند.

بیست‌ و یکمین آزمون فراگیر کارشناسی ارشد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هفدهم بهمن ماه ۹۹ همزمان در شیراز و شهرستان‌های جهرم، فسا، کازرون، لامرد و مرودشت برگزار می‌شود.

بنا بر آنچه در خبر فوق آمده، شهر لار بر خلاف سالیان گذشته از حوزه‌های امتحانی حذف شده و امسال داوطلبان لارستانی در حوزه شهرستان لامرد کنکور پیام نور می دهند.

تغییر حوزه امتحانی لارستان قابل قبول نیست و مسئولان مربوطه در لارستان و حتی استان پیگیر این مهم باشند تا همچون سالیان قبل و همچنین سایر آزمون‌ها، کنکورهای دانشگاه‌ پیام‌نور همچنان در لار برگزار شود.

چرا که علاوه بر آنکه لارستان دارای فضای فیزیکی مناسب، اساتید مجرب و امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری مناسب است، از طرفی عدم وجود وسیله نقلیه عمومی لار به لامرد وجود ندارد که منجر به ایجاد مشکل برای تردد داوطلبان شده است.

نکته دیگری که نیاز به گوشزد کردن آن است، فاصله ۳ ساعته لار به لامرد است که این مهم باعث شده تا دهها داوطلب در این شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن مجبور به سفر شوند و با توجه به آنکه قطعا امکانات اسکان در لامرد به اندازه داوطلبان نیست و از طرفی دشواری واگذاری مهمانسرا به متقاضیان به جهت کرونا، بع نظر می رسد لغو امتیاز حوزه امتحانی لارستان اشتباهی تاسف بار است.

آنچه حائز اهمیت و البته قابل تامل است، سکوت مسئولان در لارستان در قبال این تصمیم به نظر مغرضانه است که انتظار می‌رود مدیران اجرایی و دانشگاهی لارستان با رایزنی‌های مجدانه، به دنبال رفع این مشکل باشند و همچون گذشته لارستان میزبان برگزاری آزمون‌های مختلف باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “علت جابجایی حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد پیام‌نور از لار به لامرد چیست؟!”

  1. اوزی گفت:

    داشگاه پیام نور مرکز اوز از نظر امکانات وفضای ساختمانی در فارس بی نظیر است وحق شهرستان اوز است که کنکور در اوز برگذار شود این مرکز قرار است به مرکز بین المللی پیام نور ارتقا یابد

  2. گراشی گفت:

    به عنوان گراشی من حق به لارستان می دهم که برگزار شود چون لار مادر شهرها و از تراکم جمعیت بالایی برخوردار هست .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین