شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

عادی انگاری جویم و بنارویه را در آستانه قرنطینه قرار داد

  معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، جویم و بنارویه را در آستانه قرنطینه کامل قرار داد. به گزارش میلاد…

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، جویم و بنارویه را در آستانه قرنطینه کامل قرار داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان دکتر وحید یگانه با اشاره به آمار ۴۰ درصدی موارد مثبت در جویم و ۴۴ درصدی موارد مثبت در بنارویه طی ۷۲ ساعت گذشته اظهار داشت: علی رغم تاکیدات و تصویب موارد سختگیرانه در ستاد کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین روش پیشگیری، متاسفانه هر روز شاهد برنامه ها و مناسبت های مختلف دورهمی، مسافرت های غیر ضروری و عادی انگاری مردم در مواجهه با این بیماری منحوس هستیم.

وی افزود: عدم نظارت بر اماکن عمومی و نانوایی ها در کنار بی توجهی مردم شرایط را بغرنج تر کرده و هر روز شاهد موارد مثبت بیشتری در این دو شهر هستیم به گونه ای که در جویم از ۸۸ نمونه، ۳۲ مورد مثبت شناسایی شده که از این تعداد نیز ۱۰ نفر دانش آموز می باشد. همچنین در بنارویه نیز از ۲۵ نمونه، ۱۱ مورد مثبت شناسایی شده که از این تعداد ۱ نفر دانش آموز می باشد. این در حالی است که در ۷۲ ساعت گذشته برای این دو شهر ۶ مورد بستری در بیمارستانهای لار و گراش و یک مورد فوتی ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در کشور و ارتباط بالای مردم منطقه با مسافران خارجی بازگشته از کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک در شرایط فعلی که بیشتر ین آسیب را کودکان، سالخورده ها و بیماران زمینه ای خواهند دید، تبعات گسترده ای را به دنیال دارد که علاوه بر مردم شهرهای جویم و بنارویه، جان اهالی شهرستان لارستان را نیز به خطر خواهد انداخت و باید به این مسئله به عنوان یک خطر جدی توجه کرد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم کنترل این شرایط توسط مسئولین شهری و بخشداری ها و عدم توجه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک همچنین اجتناب از مسافرت های غیر ضروری و دورهمی های شلوغی مثل عروسی ها، برای حفظ جان مردم منطقه مجبوریم تا این دو شهر را در قرنطینه کامل قرار دهیم.

دکتر یگانه در پایان با اشاره به نزدیک شدن سال جدید از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ جان خود و دیگران، موجبات کاهش موارد مثبت و بالتبع بستری ناشی از بیماری کرونا را فراهم آورده و شرایطی را پیش آوردند که پرسنل بهداشت و درمانی که طی یکسال گذشته با همه توان خود در تلاش برای تامین سلامتی آنان کوشیدند، بتوانند نوروز آرام تری را نسبت به یکسال گذشته در کنار خانواده خود تجربه کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین