جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اندر احوال حمایت از سرمایه گذاری و نقش یک سرمایه گذار در شهر لار

اساسا یکی از مهمترین مولفه های توسعه شهری و عمرانی در یک منطقه وجود ایده های نو در کنار استفاده از سرمایه های انسانی و نیز تلاش در جهت جذب…

اساسا یکی از مهمترین مولفه های توسعه شهری و عمرانی در یک منطقه وجود ایده های نو در کنار استفاده از سرمایه های انسانی و نیز تلاش در جهت جذب سرمایه مالی به منظور تحقق ایده های مذکور می باشد. از سوی دیگر اگر یک شهر از نظر اماکن اقتصادی، معادن و مخازنی داشته باشد، از پتانسیل های خود برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ساکنین و مناطق اطراف بهره خواهد برد. اما اگر فاقد این امکانات باشد برای رونق اقتصادی و آبادانی آن چه باید کرد؟

طبق تحقیقاتی که از گوشه و کنار دنیا از موفق ترین شهرداران و مدیران شهری، در پیشرفته ترین شهرهای جهان صورت گرفته سه عملکرد اصلی آنها را می توان شامل  برنامه ریزی در جهت دستیابی به رشد هوشمند، انجام بیشترین کارها با کمترین منابع و نیز تلاش و حمایت از  جذب سرمایه گذاران را می توان نام برد.

در این میان موضوع سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و نیز حمایت از خیرین  در حوزه توسعه شهری و حتی حوزه منطقه ای به عنوان مقوله ای می توان نام برد که مسئولین لارستانی نیز در راستای توسعه منطقه باید از آن به خوبی استفاده نمایند. پتانسیل خفته لارستانی های مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس که تعداد آنها تا ۱۵۰ هزار نفر نیز تخمین زده شده  در این خصوص می تواند قابل توجه و تامل باشد.

در کنار موضوع فوق و لزوم حمایت از سرمایه گذاران و خیران خوش فکر، اما برخی سرمایه گذاران منطقه خود پیش قدم بوده و  با احداث پروژه‌های بزرگ در این خطه، به صورت خودجوش، در جهت عمران و آبادانی و پیشرفت هوشمند منطقه لارستان گام برداشته اند.

این نکته نیز قابل توجه مدیران شهری باید باشد که جذب سرمایه‌گذاران چه نقشی در تامین نیاز های اساسی شهر دارد و اگر یک سرمایه گذار به صورت خودجوش قدم در این راه گذاشته باشد چقدر شایسته حمایت است،

“مجید طالبی” یکی از این سرمایه گذارانی است که در چند سال اخیر به شخصه توانسته است با فعالیت هایش تغییر و تحولاتی قابل توجه در مسیر آبادانی شهر لار ایجاد کند، هم از باب چرخاندن چرخ های اقتصاد با ایجاد اشتغال در مسیر احداث پروژه های بزرگ و هم از جهت احداث اماکن تجاری، رفاهی، فرهنگی، مسکونی، ورزشی، رفاهی و….

 طالبی، سرمایه گذار فعالی است که از سال ۱۳۷۷ تا کنون قدم در عرصه ساخت و ساز گذاشته و ‌تا کنون طی احداث پروژه هایی ‌بزرگ، سرمایه های قابل توجهی را وارد این شهر کرده است.
وی   پس اتمام دوره متوسطه تحصیلی حدود ۱۰ سال در یک کارگاه تراشکاری در شهر لار مشغول به کار شده  و پس از تهیه ویزا با هدف شغل و درآمد رهسپار کشور کویت شده است. در این کشور در چندین  شغل مشغول به کار شده  و نهایتا پس از طی یک دوره دوازده ساله کار سخت و پشتکار فراوان، به کشور خود باز گشته است.

طالبی در حالی به کشور بازگشته که  مغازه خود را نیز در کویت به فروش رسانیده و همچنین ثمره دوازده سال کار و تلاش را به همراه خود آورده است و قصد سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در کشور و شهر خود را دارد.  با توجه به اینکه برادر آقای طالبی مهندسی عمران دارد، وی تشویق می شود که در زمینه ساخت و ساز قدم برداشته و اولین پروژه ساختمانی خود را در باغ انجیر کلید بزند و در این میان  دومین ساختمان ساز بزرگ لارستان باشد.

برخی از مهمتریم پروژه های انجام شده  و در دست اجرا توسط طالبی طی سالهای اخیر و از سال ۷۷ تاکنون را به ترتیب می توان موارد زیر نام برد:

الف) پروژه های مسکونی تجاری تفریحی 

۱) پروژه مسکونی در باغ انجیر؛
در سال ۱۳۷۷ پنج ساختمان دوطبقه، سه ساختمان در محل باغ انجیر و دو ساختمان دیگر در پشت ساختمان نگین و نقره احداث شد.

۲) پروژه  مسکونی و ورزشی خلیج فارس؛

مکانی  احداث این پروژه که در مجاورت اداره کل راه و شهرسازی لارستان می باشد یک زمین هموار نبوده و لذا با همکاری اداره کل راه  و شهرسازی لارستان به صورت شراکتی در مدت زمان ۹ ماه تپه های این مکان صاف شده و تسطیح زمین انجام گردید.‌ بخش مسکونی پروژه خلیج فارس طی ۳سال با هزینه ای بالغ بر سیزده میلیارد تومان ساخته شده و در سال ۸۲ به بهره برداری رسید که آن زمان در استانداری فارس پروژه خلیج فارس از نظر مسکن و شهر سازی به عنوان بهترین پروژه شناخته می شود.

پروژه ورزشی مجموعه خلیج فارس نیز دارای ۲۵۰۰ متر زیر بنا، شامل؛ ۲ سالن بیلیارد، سالن بدن سازی، برای آقایان و خانم ها ساخته شده که البته این بخش در حال تجهیز نهایی است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

۳)  پروژه تجاری بروند؛

مجموعه تجاری بروند، مکانی برای فروش مواد غذایی و خوراکی، از جمله تره بار، خشک بار، نانوایی و … است. این پروژه در خیابان ساحلی واقع در شهر قدیم در مدت زمان دو سال و نیم و با هزینه ای بالغ بر دوازده میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است. زیر بنای این مجموعه ۵۵۰۰ متر، ‌و شامل ۸۲ باب مغازه است که تا کنون ۶۰ درصد از آن واگذار شده است.

۴) پروژه تجاری در ۳ طبقه؛

برای اجرای این پروژه در جنب حسینیه اعظم واقع در شهر قدیم،‌ با توجه به این که محل احداث پروژه در مجاورت خیابان اصلی نیز بوده در نتیجه استفاده از ماشین آلات سنگین دشواری هایی داشته اما نهایتا کار با موفقیت انجام می شود. پروژه ی فوق در مدت زمان ۲ سال و با زیر بنای ۱۲۰۰ متر، و با هزینه ای حدود هشت میلیاد تومان ساخت شده  که در حال حاضر آماده بهره برداری است.

۵) پروژه نیلی، یک مجموعه بزرگ تجاری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی 

اقدامات  آماده سازی زمین این پروژه همزمان با احداث پروژه های قبلی‌انجام گردیده ولی مراحل آماده سازی زمین پروژه نیلی حدود ۱۰ سال به طول می انجامد. پروژه نیلی از نظر نقشه معماری با دقت و ظرافت زیاد انتخاب و نهایتا نقشه شانزدهم به تصویب رسیده و کار آغاز می شود. اکنون حدود ۴ سال است که پروژه نیلی در حال‌ساخت و احداث است. تا کنون ۷۰% ساخت شده و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

پروژه فوق با ۲۰ هزار متر زیر بنا، در چهار طبقه ساخت شده و شامل قسمت هایی از جمله هایپرمارکت، کافی شاپ، رستوران، سالن عروسی، مغازه  ها و … است و در قسمت تجاری دارای ۱۵۰ باب مغازه است.

ب) پروژه های تولید محور

۶)  احداث کارگاه قطعات بتونی

این کارگاه واقع در شهرک صنعتی در باب تولید انواع قطعات بتونی با ده نفر نیرو به صورت مستقیم، و چندین نیرو به صورت غیر مستقیم، فعال است.

۷)  احداث کارگاه سنگ فروشی؛

این مکان تحت عنوان سنگ فروشی ( تخت جمشید) با تعداد ۸ نفر نیرو فعال است. انواع سنگ های مرمر، گرانیت و … از مرغوب ترین تولیدی های سطح کشور در این مکان عرضه می شود.

۸) احداث کارخانه تولدی لامپ LED و SMD

این کارخانه در محل شهرک صنعتی‌خور لارستان، با برند تولیدی (پاذیر) هشت ماه است که کار تولیدی خود را آغاز نموده است. تعداد قابل توجه نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش  مشغول به کار هستند.

محصولات تولیدی این کارخانه شامل؛ انواع هالوژن ها از یک وات تا سی وات، نورهای آفتابی و مهتابی، پروژکتور ها در ۱۰ مدل و وات ها و رنگ های مختلف می باشد. . لامپ های حبابی از ۹ وات تا ۴۵ وات در نور های آفتابی و مهتابی، پنل های ۶۰×۶۰ و پنل هایی که قابلیت تنظیم فنر دارند نی متولید می شود. از ویژگی های محصولات الکترونیکی کارخانه پاذیر این است که در جریان تولید از قطعات آلمینیوم استفاده شده‌و دوسال ضمانت پس از فروش دارد.

 

امید که با حمایت بیشتر مسئولان از سرمایه گذاران منطقه نظیر جناب طالبی و حل مشکلات و بروکراسی های اداری بتوان در پیشرفت و آبادانی شهر و منطقه گام برداشت.

 

گزارش:‌سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “اندر احوال حمایت از سرمایه گذاری و نقش یک سرمایه گذار در شهر لار”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام و درود بر فعال سرمایه گذار خدا وی را را حفظ و نگهدارد کند(و افرادها یی
    از این قبیل را زیاد کند) جهت آبادی شهر درود…

  2. ناشناس گفت:

    خدا قوت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین