سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز کشت زمینی زعفران در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اوز

کشت زمینی پیاز زعفران در مزرعه زراعی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا و به نقل از پیام…

کشت زمینی پیاز زعفران در مزرعه زراعی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا و به نقل از پیام دانش اوز، کشت زمینی پیاز زعفران در مزرعه زراعی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آغاز شد و زمان برداشت محصولات این زمین اواخر فصل پاییز سال ۱۴۰۰ است.

مجری طرح کشت پیاز زعفران در زمین تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در حاشیه این اقدام درباره تجربه موفق خود در زمینه کشت زعفران به‌صورت گلخانه‌ای و زمینی اظهار کرد: با تجربه کشت زعفران در مناطق گرمسیر جنوب فارس و استان هرمزگان و با راهنمایی و همکاری پژوهشکده زعفران تربت حیدریه به این نتیجه رسیده‌ایم که در این مناطق زعفران قابلیت کشت دارد.

مهدی عابدی درباره سوددهی کاشت زعفران عنوان کرد: چندی قبل گل‌های پیاز زعفران برای آماده‌سازی بیشتر در اتاقی با دمای مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز قرار گرفتند و اکنون شرایط زمانی برای انتقال به خاک فراهم شده و کاشت در حال انجام هستند.

این فعال حوزه کشاورزی ابراز امیدواری کرد که این اقدام بتواند برای مرکز آموزشی اوز بازدهی خوبی به همراه داشته باشد و به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق در بخش اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره گیاهی به نام لوفا مطرح کرد: قرار است با مطالعه بیشتر زمینه کشت این گیاه نیز در زمین زراعی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز مهیا شود.

لوفا گیاهی است که در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و تهیه مواردی از جمله لیف کاربرد دارد و دارای خاصیت دارویی برای معده، روده و کلیه می باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین