پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آغاز بکار دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان

با راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی هاشمی‌زاده بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار، دیگر نیازی به مراجعه بیماران به سایر مراکز درمانی نیست. به گزارش میلاد لارستان،…

با راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی هاشمی‌زاده بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار، دیگر نیازی به مراجعه بیماران به سایر مراکز درمانی نیست.

به گزارش میلاد لارستان، کار استفاده از دستگاه پیشرفته «CT SCAN 128» که از چندی پیش به صورت آزمایشی در کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی هاشمی‌زاده بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار آغاز شده بود، از سال جدید وارد فاز عملیاتی شده و دیگر نیازی به مراجعه بیماران به سایر مراکز درمانی نیست.

در این خصوص روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان با انتشار کلیپی کوتاه جزئیات بهره‌برداری از این دستگاه را معرفی کرده است. در این زمینه بهاره بهارستانی کلینیک ویژه تخصصی و فوق‌تخصصی هاشمی‌زاده لارستان گفت: ورود دستگاه پیشرفته سی‌تی‌اسکن ۱۲۸ اسلایس برای مردم جنوب فارس یک نعمت بزرگ به شمار می‌رود چراکه برای رفع مشکلات و مسائل درمانی موجب سهولت در کار درمان می‌شود.

وی ضمن تجلیل از مشارکت خیرین درخصوص خرید این دستگاه، افزود: خوشبختانه با شروع به کار این دستگاه، دیگر نیازی به مراجعه بیماران و همراهان آنها برای برخورداری از خدمات این‌چنینی به مراکز درمانی سایر شهرها با توجه به مخاطرات موجود با هزینه‌های زیاد نیست.

همچنین در این زمینه بهزاد رضائی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این دستگاه مدرن در کلینیک هاشمی‌زاده شهر لار، افزود: از این دستگاه برای ارائه خدمات سی‌تی‌آنژیوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این پس سی‌تی‌آنژیوگرافی عروق کُرنور که از خدمات تخصصی است، در منطقه لارستان به بیماران داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این دستگاه همه مردم شهرستان‌های جنوب فارس از این خدمت بهره‌ خواهند برد، افزود: با راه‌اندازی این دستگاه از اعزام بیماران به بیمارستان‌های مرکز استان جلوگیری خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه با استفاده از این دستگاه جدید می‌توان بدون نیاز به دسترسی به عروق مرکزی، عروق کُرنور را مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: بیمارانی که دارای مشکل عروق قلبی هستند، می‌توانند با این سی‌تی‌اسکن مورد پایش قرار گیرند و دیگر نیازی نیست تا همه عروق مورد آنژیوگرافی قرار بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه مکمل این دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی برای افرادی که نیاز به اقدامات درمانی دارند، توسط دستگاه و کلینک قلب و عروق است که این مهم نیز به همت خیرین در حال آماده‌سازی است، خاطر نشان کرد: امید می‌رود در آینده نزدیک این کلینیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مجموعه خدمات در زمینه قلب و عروق به بیماران کامل شود.

به گزارش میلاد لارستان، سی‌تی‌آنژیوگرافی یک روش تشخیصی جدید برای شناسایی گرفتگی رگ‌های قلب است. در این روش عوارض ناشی از آنژیوگرافی‌های انجام شده در گذشته به صفر خواهد رسید. کل زمان مورد نیاز از ابتدای بستری تا ترخیص بیمار تنها یک ساعت است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین