چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

هشدار معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان از احتمال شیوع گسترده انگلیسی

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به احتمال شیوع گسترده کرونای جهش یافته انگلیسی در منطقه هشدار داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به احتمال شیوع گسترده کرونای جهش یافته انگلیسی در منطقه هشدار داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر وحید یگانه با اشاره به تعداد موارد مثبت شناسایی شده و بستری در مراکز درمانی سه شهرستان لارستان، خنج و اوز اظهار داشت: آمار موارد ثبت شده از کرونا و بالتبع بستری های آن، رقم قابل توجهی است که به احتمال زیاد در هفته های جدید نیز این روند صعودی خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما و روشن شدن متمادی کولرهای گازی و اسپلیت در منازل، افزود: با توجه به تجربه تابستان گذشته و وضعیت کنونی گسترش بیماری، انتظار می روند در صورت عدم تهویه مناسب منازل، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، با موج چهارم این بیماری در منطقه روبرو شویم.

دکتر یگانه اذعان داشت: با کمال تاسف تمام موارد مثبت شناسایی شده در منطقه از نوع جهش یافته است و با توجه به انتقال سریع این ویروس نسبت به نوع قبلی آن، عمده شلوغی ها در بازارهای بزرگ منجمله مجتمع تجاری نگین و بازار بزرگ لار، می تواند محل اصلی انتقال و گسترش این بیماری در شهر بوده و از متولیان امر می خواهیم تا با اقدام به موقع و کنترل شرایط در حوزه فعالیت خود، از بروز بحران جدید جلوگیری کنند.

گفتنی است از بین موارد مثبت شناسایی شده در ۴۸ ساعت گذشته، ۵۰ مورد در لار، ۲۲ مورد در بلغان ، ۱۶ مورد در بیرم، ۱۴ مورد در دهکویه، ۱۲ مورد در جویم و ۸ مورد در بنارویه ثبت شده است که به واقع رقم قابل ملاحظه و خطرناکی بوده و عدم توجه به آن، شرایط را به وضعیت بحرانی خواهد کشاند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین