پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

آفتی به نام گنجشک بومی به کشتزارهای گراش فارس هجوم آورد

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت:هجوم پرندگان مزاحم به نام گنجشک بومی به بخشی از مزارع این شهرستان سبب ایجاد خسارت و مشکلاتی برای کشاورزان منطقه شده است. به گزارش میلاد…

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت:هجوم پرندگان مزاحم به نام گنجشک بومی به بخشی از مزارع این شهرستان سبب ایجاد خسارت و مشکلاتی برای کشاورزان منطقه شده است.

به گزارش میلاد لارستان،‌ حسن مرادی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خشکسالی و کم بارشی در سال زراعی جاری از جمله عوامل تشدید و هجوم پرندگان و بروز مشکل و خسارت به کشاورزان شده است.

سال زراعی،اول مهرماه هرسال آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: هر ساله در این فصل از سال و بویژه از اوایل فروردین، گنجشک های بومی به مزارع هجوم می آورند که در شرایط آب و هوای گرم و خشک میزان هجوم و خسارت پرندگان نیز همچون سایر آفات دوچندان می شود.

وی بیان رد: حضور مستمر کشاورزان و بهره برداران در مزارع کشاورزی بهترین راهکار مبارزه با هجوم این نوع گنجشک ها و پرندگان مزاحم است.

مرادی ادامه داد:همچنین گنجشک ها به ارزن علاقه زیادی دارند و یکی از غذاهای مورد علاقه آنها نیز محسوب می شود که کشاورزان درصورت نداشتن مشکل کم آبی در حاشیه مزارع خود برای جلب پرندگان قطعه زمینی کوچکی را به کشت ارزن اختصاص دهند تا از این طریق میزان خسارت ناشی از هجوم پرندگان در کشت اصلی کمتر شود.

وی گفت : استفاده از مترسک ، ایجاد صدا در مزارع با استفاده از قوطی های حلبی و همچنین کاربرد دستگاه های بمب صوتی در مزارع می تواند باعث ترساندن و فراری دادن پرندگان از اطراف مزرعه شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، سیل و بروز خسارات و آفات ، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات نیز برخوردار شوند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین