جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پویشی مردمی برای مردم/ ایجاد باشگاه ۱۰ هزاری گره‌گشا

عده‌ای از جوانان لارستانی با راه‌اندازی یک پویش مردمی با عنوان باشگاه ۱۰ هزاری گره‌گشا، توانسته‌اند در مدت کوتاه فعالیت خود دست به اقدامات بزرگی بزنند. به گزارش میلاد لارستان،…

عده‌ای از جوانان لارستانی با راه‌اندازی یک پویش مردمی با عنوان باشگاه ۱۰ هزاری گره‌گشا، توانسته‌اند در مدت کوتاه فعالیت خود دست به اقدامات بزرگی بزنند.

به گزارش میلاد لارستان، در روزها و سال‌های سختی که دشمنان کمر همت برای ضربه‌ زدن به عزت و حیثیت ملت ایران از راه اعمال تحریم بسته‌ است و از طرفی برخی سوءمدیریتی‌های داخلی نیز منجر به فشار اقتصادی به اقشار مختلف مردم به ویژه دهک‌های متوسط و پائین جامعه شده است، در گوشه و کنار میهن ایران اسلامی افراد زیادی با تشکیل گروه‌ها و تشکل‌های مختلف پای به میدان عمل گذاشته‌اند و با انجام برنامه‌های گوناگون سعی در گره‌گشایی از زندگی آحاد جامعه دارند.

انسان‌ها به طور عام در دو راهی عذاب و رحمت الهی قرار دارند و کسی می‌تواند از عذاب الهی در امان باشد و مشمول مهرورزی خدا شود که به خلق خدا محبت کند. تربیت و مدیریت کلان نظام هستی در دو جهان، به دست خداست و انسان، غیر از خدا، سرپرست و یاوری ندارد. کسی که انتظار مهرورزی از خدا دارد، باید با خلق خدا مهربان باشد.

در لارستان که از گذشته‌های دور آوازه شهرت نیکوکاری و خیراندیشی مردمان آن زبان‌زد بوده و است، در این برهه حساس نیز جوانان مثل همیشه پای کار آمده و به طرق متفاوت، در راستای خدمات‌رسانی به مستضعفان، اقشار کم‌برخوردار و نیازمندان مشغول هستند.

با شیوع کرونا و بروز بحران‌های اقتصادی، تلاش و فداکاری گروه‌های جهادی نسبت به سال‌های پیش از آن رو به فزونی گذاشته و شاید یکی از اثرات مثبت ویروس منحوس کویید ۱۹ ، رشد بیش از پیش همدلی‌ها و حس‌ نوع‌دوستی در جامعه باشد.

در یکی از این نوع اقدامات، عده‌ای از جوانان از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۹ با تشکیل گروهی با عنوان «مهرورزان اجتماعی» با اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توانسته‌اند خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کنند.

در این خصوص دبیر اجرایی گروه مهرورزان اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه دستگیری و حمایت از محرومان، وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است چراکه زندگی همه ما به شکل زنجیره‌وار به یکدیگر گره خورده، اظهار داشت: زمانی که جامعه سالم، شاداب، منظم و با آسیب‌های کمتر داشته باشیم، زندگی همه افراد جامعه در آسایش و آرامش بهتری سپری می‌شود.

علیرضا پیرمراد با اشاره به اینکه گروه مهرورزان اجتماعی لارستان در سه عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهروندان خدمات ارائه می‌کند، افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی، علاوه بر برپایی کارگاه‌های آموزش مجازی جهت ترویج سبک زندگی اسلامی، در پیام‌رسان ایتا نیز با ایجاد یک کانال ارتباطی به آدرس http://eitaa.com/mehrvarzan_lar پیام‌های متنوعی با محتواهای تربیتی در زمینه آگاه‌سازی آسیب‌های خانواده و فرزندان، اعتیاد جوانان، حال خوش زندگی، تربیت فرزند، ارتباط زوجین و خطرات گریبانگیر خانواده در غفلت از معضلات اجتماعی و غیره در دسترس قرار گرفته است.

دبیر اجرایی گروه مهرورزان اجتماعی لارستان همچنین از اجرای طرح ابتکاری باشگاه ۱۰ هزاری گره‌گشا خبر داد و بیان کرد: در این طرح، مشارکت کنندگان می‌توانند با پرداخت ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان خود را در کارهای خداپسندانه نظیر کمک به ایجاد مشاغل خانگی، تهیه بخشی از جهیزیه نوعروسان نیازمند، تأمین وسایل مورد نیاز خانواده‌های بی‌سرپرست، کمک به کودکان کار، کمک به بیمارانی که قادر به تأمین هزینه درمان خود نیستند، تأمین مخارج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند و سایر امورات عام‌المنفعه شریک شوند.

پیرمراد با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته و در ماه نخست فعالیت با مشارکت ۵۹۱ نفر مبلغ ۱۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: از این مبالغ جمع‌آوری شده در زمینه‌های اعطای وام به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به یک نیازمند جهت حفر چاه فاضلاب در منزل، کمک هزینه درمان نوجوان بستری در بیمارستان، تأمین بخشی از مبلغ آزادسازی یک زندانی، کمک به بیمار زخم‌بستر و غیره استفاده شد.

وی با بیان اینکه شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۵۰۵۳۴۸۴ جهت مشارکت هموطنان برای یاری‌رسانی به نیازمندان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از اقدامات گروه مهرورزان اجتماعی لارستان با پیوستن به صفحه رسمی این گروه در پیام‌رسان اینستاگرام به آدرس instagram.com/mehrvarzan_lar در جریان جزئیات قرار گیرند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین