جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

قرارگیری 18 نقطه لارستان، خنج و اوز در وضعیت فوق قرمز، قرمز و نارنجی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا در مناطق زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان، ۱۸ منطقه در سه شهرستان اوز، خنج و لارستان در فوق قرمز، قرمز» و نارنجی قرار دارند. به گزارش میلاد لارستان…

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا در مناطق زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان، ۱۸ منطقه در سه شهرستان اوز، خنج و لارستان در فوق قرمز، قرمز» و نارنجی قرار دارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با اشاره به نقشه رنگبندی جدید اظهار داشت: بر اساس گزارش موارد سرپایی و بستری ثبت شده ۳ مرکز «خور»، «هرم» و «بیغرد» رنگ فوق قرمز را تجربه کردند و ۲ مرکز «جویم» و «شرفویه» بعد از یک دوره پیک انفجاری و با مداخلات انجام شده از وضعیت فوق قرمز به نارنجی تغییر وضعیت دادند که البته وضعیت دو مرکز مورد اشاره بسیار شکننده است.

وی افزود: وضعیت شهر لار همچنان بحرانی بوده و نسبت به هفته قبل افزایش موارد داشته و در صورت عدم مداخله و مدیریت بیماری در هفته آینده احتمالا شرایط بغرنج‌تر می شود.

هاشمی تصریح کرد: روند بیماری در شهرستان اوز رو به کاهش بوده که نشان‌دهنده عزم جدی همه ارگان‌های متولی در مدیریت بیماری بوده ولی همچنان پتانسیل بالقوه جهت تغییر وضعیت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: روند بیماری در شهرستان خنج نشان از افزایش موارد خصوصا موارد بستری و مرگ داشته که لزوم مداخله جدی در مدیریت بیماری است.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با بیان اینکه متاسفانه در هفته اخیر بعضی از مراکز مثل «هرمود» و «چاه‌نهر» از وضعیت عادی به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند گفت: مورد حائز اهمیت در این هفته افزایش نگران‌کننده موارد بستری است و نگران‌کننده‌تر اینکه موارد بستری از مراکزی بوده که تا به‌حال مشکلی نداشته‌اند و این موضوع بیانگر این است که یا مردم برای نمونه‌گیری مراجعه نمی‌کنند و مخفی‌کاری می‌کنند و یا سیستم نتوانسته موارد را شناسایی و مدیریت کند، لذا مجددا تاکید می‌گردد که سیستم بهداشت و درمان زمانی می‌تواند از افزایش موارد ابتلا و مرگ جلوگیری کند که بتواند در مراحل اولیه بیماری، موارد ابتلا را کشف کرده و طبق دستورالعمل‌های موجود توسط تیم‌های سلامت سطح یک مدیریت نماید، لذا در این خصوص نیاز است که افراد به‌محض بروز علائم مشکوک به پزشک خانواده خود جهت بررسی‌های بیشتر مراجعه نمایند. بدیهی است که شروع درمان زودرس می‌تواند عوارض بیماری که شامل بستری شدن و مرگ می‌باشد را به‌صورت موثر پیشگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم به‌زودی و همزمان با شروع گام پنجم غربالگری بیماری برنامه مدون جهت شناسایی و درمان زودرس بیماران در مجموعه علوم پزشکی لارستان به مرحله اجرا در آید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین