شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تعیین 6 مرکز خرید گندم از کشاورزان در لارستان

نماینده اداره کل غله استان فارس در لارستان گفت: مصوبه اخیر دولت و شورای عالی اقتصاد مبنی بر افزایش و اصلاح قیمت خرید گندم از چهار هزار تومان به پنج…

نماینده اداره کل غله استان فارس در لارستان گفت: مصوبه اخیر دولت و شورای عالی اقتصاد مبنی بر افزایش و اصلاح قیمت خرید گندم از چهار هزار تومان به پنج هزار تومان در شرایط کنونی و سال زراعی جاری، امید کشاورزان را بالا برد و به همان میزان نیز دست دلالان را کوتاه کرد.

به گزارش میلاد لارستان، عبدالهادی سمیعی لاری در این باره در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: وزرات جهاد کشاوری با تیزبینی و رویکرد کمک و تعامل مثبت با کشارزان اقدام به افزایش قیمت خرید گندم از کشاورز در سال زراعی جاری کرد.

وی با بیان اینکه برداشت و فروش محصولات زراعی از هفته جاری در سطح جنوب فارس و لارستان آغاز شده است، گفت: خبرهای رسیده حاکی است که استقبال کشاورزان از افزایش قیمت این محصول و همچنین فروش آن به مراکزدولتی بسیار خوب و مثبت بوده است.

سمیعی لاری بیان کرد: البته این افزایش قیمت همچنین تا حدودی می تواند خسارات ناشی از خشکسالی و کم بارشی محسوس امسال در مناطق جنوبی فارس را نیز جبران کند و کشاورزان از این بابت نیز خوشحال هستند.

او گفت: سال زراعی گذشته بالای ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در جنوب فارس و شهرستان های لارستان، اوز و گراش خریده شد که امسال به دلیل کمبود باران با کاهش حدود ۴۵ درصدی به کمتر از ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

سمیعی لاری گفت: در سال زراعی جاری ۶ مرکز در شهرستان لارستان برای خرید این محصول استراتژیک پیش بینی شده است.

مدیر جهاد کشارزی شهرستان گراش نیز در این باره گفت: اصلاح و افزایش قیمت خرید گندم بدون شک موجب خوشحالی و ایجاد امید بیشتر در بین کشاورزان خواهد بود.

حسن مرادی اضافه کرد: امسال به دلیل کاهش میزان بارندگی و از بین رفتن ۱۰۰درصدی کشت دیم تا حدودی کشاورزان نگران بودند اما این افزایش قیمت هزار تومانی می تواند مرهمی بر زخم آنان شود و به نوعی جبران کاهش میزان برداشت این محصول باشد.

بر اساس پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی امسال ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید می شود که از این میزان بین هشت میلیون تا هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن خریداری شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین