جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آماده‌سازی چند طرح در کمیسیون انرژی با هدف تامین کسری برق در تابستان

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارندگی در سال گذشته کم بوده و پیش‌بینی می‌شود تابستان گرمی هم داشته باشیم، از آماده‌سازی…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارندگی در سال گذشته کم بوده و پیش‌بینی می‌شود تابستان گرمی هم داشته باشیم، از آماده‌سازی چند طرح با هدف تامین کسری برق در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، حسین حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سال گذشته میزان بارش باران در تمامی مناطق کشور کم بود و این موضوع علاوه بر اینکه در موضوع تامین آب اثرگذار خواهد بود، تامین برق مورد نیاز کشور را هم دچار مشکل خواهد کرد.

وی افزود: اگر چه تنها ۷ درصد از برق کشور توسط نیروگاه‌های برق آبی تولید می‌شود، اما همین رقم نیز نقش مهم و اثرگذاری در تامین برق کشور دارد. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود تابستان گرمی پیش رو داشته باشیم و این موضوع نیازمند تامین برق بیشتر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: البته مهمترین مساله در این رابطه جلوگیری از اسراف است. متاسفانه میزان مصرف مشترکان خانگی در ایران تقریباً دو برابر میانگین دیگر کشورهاست. ضمن اینکه ۳۵ درصد برق تولیدی، صرف بخش صنعت می‌شود که باید با بهینه‌سازی و افزایش بازدهی ماشین‌آلات و تاسیسات، این میزان را کاهش داد.

حسین‌زاده گفت: با این حال ما باید به فکر تولید برق بیشتر باشیم. مهمترین راهکار برای تولید برق بیشتر، نیروگاه‌های هسته‌ای هستند. نیروگاه‌های هسته‌ای برخلاف نیروگاه‌های حرارتی دارای بازدهی بسیار بالایی هستند. یکی دیگر از راهکارها استفاده از انرژی خورشیدی است. برق تولیدی از این انرژی می‌تواند در بخش‌های خانگی و کشاورزی و حتی صنعت کاربرد داشته باشد؛ توسعه مزارع نیروگاهی بادی نیز راهکار دیگر است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با تاکید بر اینکه با روزآمد ساختن نیروگاه‌ها و افزایش بهره‌وری تاسیسات و تجهیزات باید به دنبال تولید برق باشیم، اظهار داشت: متخصصان و نخبگان دانشگاهی پیشنهادهای مختلفی برای تامین کسری برق ارائه کرده‌اند که ان‌شاالله این پیشنهادات را به صورت طرح‌هایی آماده و در کمیسیون انرژی بررسی خواهیم کرد. بنده از دیگر متخصصان و نخبگان نیز می‌خواهم که ایده‌های خود را برای کاهش مصرف برق و افزایش تولید برق به بنده و دیگر اعضای کمیسیون انرژی ارسال بفرمایند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین