یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

حسین زاده از ضرورت تکمیل صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ها می گوید

رئیس کمیته نفت و فرآوردهای نفتی کمیسیون انرژی با بیان اینکه هرگاه کشور دچار بحران ارزی شده، دلارهای پتروشیمی به کمک دولت‌ها آمده است، گفت: توجه به تکمیل زنجیره ارزش…

رئیس کمیته نفت و فرآوردهای نفتی کمیسیون انرژی با بیان اینکه هرگاه کشور دچار بحران ارزی شده، دلارهای پتروشیمی به کمک دولت‌ها آمده است، گفت: توجه به تکمیل زنجیره ارزش که علاوه‌بر ارزآوری، مصرف کم آب و سطح آلایندگی پایین، ایجاد اشتغال بالایی نیز دارد، ضروری است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت  حسین‌زاده  با اشاره به افزایش ۷ درصدی تولید پتروشیمی‌ها در فروردین ۱۴۰۰ درباره وضعیت توسعه زیرساخت‌ها برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی، گفت: سه جهش در حوزه پتروشیمی‌ها سیاست‌گذاری شده است که جهش نخست به اتمام رسیده، جهش دوم تا پایان سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و باید در جهش سوم تا افق ۱۴۰۴ به تولید ۱۳۳ میلیون محصولات پتروشیمی رسید.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته‌ای که باید به عنوان یک چالش باید در صنعت پتروشیمی به آن توجه ویژه شود توسعه پتروشیمی در صنایع پایین‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش است چراکه هرگاه کشور دچار بحران ارزی شده، دلارهای پتروشیمی به کمک دولت‌ها آمده و درامدهای پایدار ارزی ایجاد کرده به همین دلیل توجه به تکمیل زنجیره ارزش که علاوه‌بر ارزآوری، مصرف کم آب و سطح آلایندگی پایین، ایجاد اشتغال بالایی نیز دارد، ضروری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه با مکان یابی مناسب و نقشه جامع، می‌توان صنعت پتروشیمی را متحول کرد، افزود: اکنون پروژه و برنامه‌های توسعه‌ای خوبی در حوزه انرژی در حال اجرا است و صنایع پایین دست، ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی بالا و بازار هدف خوبی دارند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “حسین زاده از ضرورت تکمیل صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ها می گوید”

  1. مهران خوری گفت:

    جناب حسین زاده بجای این حرفها به داد مردم برسید پیگیری قبوض برق و تعرفه برق گرمسیری مردم مناطق جنوب فارس باشید.برای چه برق شهروندان لامردی و مهری در حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان صادر شده ولی برای شهرهای اوز و لار و خنج و گراش بالغ بر پانصد هزار تومان ….؟

  2. ناشناس گفت:

    اقای مهران خوری ،ضمن تشکر از پیگیری جنابعالی شهرستانهای مهر و لامرد متولی کارامد و دلسوز دارند که کمتر حرف میزنند وعکس میگیرند وبیشتر عملیاتی هستند. ولی مدیران لارستان فقط حرف میزنند و ….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین