شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

درخواست حسین‌زاده برای اجرای ایجاد پتروشیمی در لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در با مدیرعامل صنایع پتروشیمی خواستار اعزام گروه‌های کارشناسی جهت ایجاد صنایع‌ پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس شد…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در با مدیرعامل صنایع پتروشیمی خواستار اعزام گروه‌های کارشناسی جهت ایجاد صنایع‌ پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس شد و گفت: پتروشیمی لارستان زودتر اجرایی شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، حسین حسین‌زاده به ساختمان شرکت ملی صنایع پتروشیمی رفت تا با دکتر شاه‌میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل آن شرکت دیدار کند و پیگیر ساخت صنایع پتروشیمی در جنوب فارس شود.

وی ابتدا به ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم ۲ خط لوله سراسری گاز، خط لوله گوره – جاسک، ۲ تلمبه‌خانه نفت سنگین، ایستگاه تقویت فشار گاز و میادین گازی هما و شانول وجود دارد.

حسین‌زاده که خود رئیس کمیته نفت مجلس است در ادامه از معاون وزیر نفت خواست تا با توجه به وجود این ظرفیت‌ها، صنایع پایین‌دست پتروشیمی در جنوب فارس ایجاد شود که هم رونق و آبادانی برای این منطقه به ارمغان بیاورد و هم از خام‌فروشی در حوزه نفت و گاز جلوگیری شود.

وی در ادامه این پیشنهاد عنوان کرد: لازم است گروه‌های کارشناسی برای بررسی ظرفیت‌ها به منطقه سفر کنند. این گروه‌ها همچنین به بررسی یک موضوع مهم دیگر هم بپردازند‌.

آن موضوع هم مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ به لارستان در خصوص ایجاد پتروشیمی بود که مهندس حسین‌زاده ضمن گلایه از تاخیر در اجرایی شدن آن مصوبه، خواست تا زمینه‌های اجرای آن هرچه سریعتر فراهم شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین