شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

درخواست فرماندار لارستان از نماینده رهبر انقلاب در استان فارس جهت پیگیری پروژه های لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از نماینده رهبر انقلاب در استان فارس خواستار پیگیری و تحقق پروژه های زیرساختی لارستان شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از نماینده رهبر انقلاب در استان فارس خواستار پیگیری و تحقق پروژه های زیرساختی لارستان شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، داریوش دهقان امروز در جمع مردم بخش بیرم که با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، انجام شد، اظهار داشت: مصداق عینی این مدعا به وضوح در همین سیل اخیر دیماه امسال مشخص شد که بخش عظیمی از بروز خسارت های ناشی از این بلای طبیعی در اثر نبود زیرساخت ها بود.

وی بیان کرد: امکانات و زیرساخت های موجود در این شهرستان در سیل اخیر نشان داد که لارستان بر خلاف برداشت ها و برخی ادعاهای بیرونی مبنی بر غنی بودن آن، اما به شدت با فقر امکانات و محرومیت های عمیق در ابعاد مختلف در برخی مناطق دست و پنجه نرم می کند.

او ادامه داد: باید برای عبور از این بحران ها و کمبودهای محسوس در زمینه زیرساخت ها به ویژه در امر توسعه مبلمان شهری و روستایی، راهداری، امدادی و سایر امکانات لازم لجستیکی در مواقع بروز بحران های طبیعی تدابیر لازم اندیشیده شود و به فکر چاره اندیشی در سطح ملی برای رفع چالش ها باشیم.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به وقوع سیل دیماه امسال در لارستان و بخش بیرم نیز گفت: بسیاری از مسئولان در سطح ملی و استان از همان لحظه وقوع حادثه در منطقه حاضر شدند؛ از جمله استاندار محترم فارس، شب بعد از وقوع سیل در بیرم حضور یافت و در کنار مردم ایستاد و دستورات لازم برای رسیدگی فوری به سیل زدگان را صادر کرد و معاونان استاندار هم چند روز در منطقه جنوب فارس مستقر بودند.

دهقان بیان کرد: در کنار بروز خسارت های جانی و مالی به ویژه در شهر سیل زده بیرم، اما این منطقه تاکنون کانون توجه مسئولان و مقامات کشوری بود. حضور وزیر کشور، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، معاونان برخی وزرا و مسئولان نهادهای حمایتی و اعم از دولتی و نیمه دولتی از هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و بنیاد علوی بوده است.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین حضور ملموس و مسئولانه ائمه جمعه که از همان لحظات وقوع بحران در کنار مردم بودند و تلاش نیروهای امدادی و جهادی از بسیج و سپاه، نیروهای امدادی هلال احمر، شهرداری ها و دهیاران ، راهداری و بسیاری از نهادها و دستگاه های خدمات رسان توانست تا حدود زیادی از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کند.

دهقان بیان کرد: خسارات وارده به زیرساختها و امور زیربنایی در شهرستان لارستان و خانه های مسکونی و عمران شهری و روستایی به ویژه در حوزه راه و منابع طبیعی ناشی از وقوع سیل عمیق و سنگین است.

فرماندار ویژه لارستان از نماینده ولی فقیه در فارس خواست که صدای مردم و نیازمندی های این منطقه را به گوش مسئولان کشوری و استانی برساند.

وی گفت: یکی از مصوبات مهم در سیل اخیر که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و برخی از معاونان وزرا و مسئولان استانی و شهرستانی به تصویب رسید مربوط به تکمیل طرح آبرسانی به بیرم به صورت کوتاه مدت و میان مدت است که درخواست مردم منطقه این است که این پروژه در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.

دهقان همچنین خواستار اتمام برخی پروژه های نیمه تمام در لارستان از جمله طرح های مربوط به سفر پربرکت مقام معظم رهبری و دولت های گذشته به این شهرستان شد و گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت های مناسب برای منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل پروژه پست برق ۴۰۰ کیلووات از جمله این طرح هاست.

او گفت: پروژه پست برق۴۰۰ کیلووات لارستان پس از ۱۳ سال از شروع عملیات اجرایی آن همچنان متوقف مانده است؛ این پروژه از مصوبات سفر هیات دولت گذشته  به استان فارس است که به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار و ضروری در منطقه جنوب فارس آن زمان به تصویب رسید.

سیل جنوب فارس توام بود با مصیبت های غمبار و رنج آمیز که غمبارترینش جان سپردن و قربانی شدن ۲ تن در شهرهای بیرم و لار بود.

سیل روزهای دیماه جاری افزون بر هزار میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی، دامداری، منازل مردم و غیره در شهرهای جنوبی خسارت زد.

بارش های سیل آسای دیماه امسال همچنین به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین