شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

همت بلند زوج فرهنگی شهر بیرم در حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت

یک زوج فرهنگی اهل بیرم لارستان، چهار سال است که با حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت مانع از ترک تحصیل آنها می‌شوند. دست‌های مهربان آقا معلم حامی دانش‌آموزان بیرمی بازمانده از…

یک زوج فرهنگی اهل بیرم لارستان، چهار سال است که با حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت مانع از ترک تحصیل آنها می‌شوند.
دست‌های مهربان آقا معلم حامی دانش‌آموزان بیرمی بازمانده از تحصیل

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، بیرم، شهری تاریخی با قدمت هفت هزار ساله در بخش بیرم شهرستان لارستان در جنوبی‌ترین نقطه فارس، با مردمی مظلوم که از نعمت‌های بسیاری محرومند.

منطقه‌ای که با گرمای شدید هوا سال‌ها است مشکل آب دارد و به غیزانیه فارس معروف شده است.

مهربانی اما در هر شرایطی در رگ‌های مردمان خطه فارس می‌جوشد، مهربانی از انواع مختلفش که حالا ما را به سمت آوازه معلمی کشانده است که دست‌های دانش‌آموزان را به گرمی می‌فشارد.

اصغر خلیلیان و همسرش هر دو فرهنگی هستند و در بیرم زندگی می‌کنند، معلمان بی‌آلایشی که با هم عهد کرده‌اند نگذارند در محل زندگی‌شان دانش‌آموزی به دلیل نداشتن بضاعت مالی از تحصیل کناره‌گیری کند.

آوازه حرکت زیبای این زوج معلم چند روزی است به گوشم خورده بود، اما مسافت طولانی و شرایط کرونا و ماه رمضان اجازه نداد که از نزدیک با این زوج دست به خیر آن هم از نوع فرهنگی هم‌کلام شوم، در نهایت با تماسی تلفنی از کار پسندیده‌شان پرسیدم و از نیتی که در دلشان نهفته است.

خلیلیان که با رویی گشاده پذیرای مصاحبه‌ام شده بود، با لهجه شیرینش از دلیل انتخاب این نوع از کار خیر سخن گفت.

او داستان زندگی‌اش را مهم‌ترین دلیل انتخاب این سبک کار خیر عنوان کرد و از روزهای کودکی‌اش سخن گفت که بخاطر فقر مالی از تحصیل بازمانده بود.

وی که حالا معاون یکی از مدارس همان بخش است ماجرای ترک تحصیلش را این گونه توضیح داد: در نوجوانی و هنگام ورود به دبیرستان رشته تجربی را برگزیدم اما به خاطر مخارج درس و زندگی و اینکه مجبور بودم در کنار تحصیل، به مناطق دیگر نیز برای کارگری بروم، ناچار به ترک تحصیل شدم اما پس از گذشت چند سال بخاطر علاقه‌ای که به درس و مدرسه داشتم با هر سختی که بود به مدرسه برگشتم و رشته انسانی را برای ادامه تحصیل برگزیدم و در مقطع کارشناسی در رشته ادبیات عرب فارغ‌التحصیل شدم.

خلیلیان این اتفاق را تلنگری برای ورود به این عرصه عنوان کرد و گفت: پس از اتمام تحصیل و ازدواج، سالها گذشت و این تفکر همواره در ذهنم وجود داشت که تا جایی که دستم می‌رسد مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان شوم.

وی گفت: حدود چهار سال پیش بود که موضوع را با همسرم در میان گذاشتم و او نیز از این موضوع استقبال کرد و با روی گشاده پیشنهادم را پذیرفت.

خلیلیان اجرای پویش “دست‌های مهربان” را درباره دانش‌آموزانی عنوان کرد که از طریق هیچ نهادی حمایت نمی‌شوند و بسیاری از آنها به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازمی‌مانند.

دبیر اجرایی پویش خیریه و مردمی دست‌های مهربان گزارش عملکردی چهار ساله از این طرح را ارائه کرد.

او هدف این طرح مردمی را حمایت از تحصیل دانش‌آموزان ارزشمند اما کم برخورداری دانست که بیم آن دارند به واسطه فقر مالی نتوانند به تحصیل ادامه دهند.

وی افزود: این طرح از چهار سال پیش با حمایت خیرین و مردم در شهر بیرم اجرا شده است که با حمایت خیرین و مردم باز هم ادامه‌دار خواهد بود.

به گفته این معلم خیر، سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تعداد ۳۰۰ دانش آموز با هزینه ۸۰ میلیون تومان حمایت شدند.

همچنین در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تعداد ۶۵۰ دانش آموز با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان حمایت شده و در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تعداد ۷۰۰ دانش آموز با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

یعنی به طور کلی تا کنون ۲۸۵۰ دانش‌آموز طی چهار سال از طرق مختلف از جمله پرداخت کمک هزینه تحصیل، تهیه نوشت‌افزار، تهیه کتاب، تبلت و… در این منطقه مورد حمایت قرار گرفته‌اند، همچنین طی این مدت بسته‌های غذایی نیز برای کمک به خانواده این دانش‌آموزان به همت کمک‌های مردمی تهیه و توزیع شده است.

این معلم بیرمی با بیان اینکه دانش‌آموزان تحت حمایت ما از دبستان تا پیش‌دانشگاهی هستند، گفت: دانش‌آموزان همه پایه‌ها که بضاعت مالی مناسبی ندارند تحت حمایت ما قرار می‌گیرند تا بتوانند به تحصیل پرداخته و بخاطر ضعف مالی درس و مدرسه را رها نکنند.

وی در پایان از حمایت‌های همه جانبه همسرش در این مسیر قدردانی کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۴:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین