یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

روایت دانشکده علوم پزشکی لارستان از سفر معاون وزیر به لار، خنج و اوز

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، روز یکشنبه، ۲ خرداد، در سفری به منطقه ضمن افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه بزرگ در خنج و لار، از چند…

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، روز یکشنبه، ۲ خرداد، در سفری به منطقه ضمن افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه بزرگ در خنج و لار، از چند مرکز درمانی در لار و اوز نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مراکز قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، روز یکشنبه، ۲ خرداد، در سفری به منطقه ضمن افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه بزرگ در خنج و لار، از چند مرکز درمانی در لار و اوز نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت و مسایل مربوط به این مراکز قرار گرفت.

حرکت پر سرعت خنج به سمت توسعه

دکتر جان بابایی، در این سفر، با حضور در بیمارستان خنج، ابتدا «سالن شهدای مدافع سلامت» این شهرستان که به همت خیران و با هزینه ی یک و نیم میلیارد تومان ساخته شده است را افتتاح کرد و سپس «بیمارستان فوق تخصصی ۱۸۰ تختخوابی» که به همت خیران و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال ساخته می شود را کلنگ زنی کرد.

دکتر بهزاد رضایی رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان، با بیان اینکه خنج در حوزه های مختلف در حال پیشرفت است گفت: پس از ارتقا آموزشی خنج و کسب مجوز دانشکده توانبخشی اکنون شاهد فوق تخصصی شدن بیمارستان این منطقه با کلنگ زنی بیمارستان جدید هستیم.

وی افزود: خبر های خوش دیگری از خنج نیز در راه است.

بیمارستان راهپیما می تواند به صورت منطقه ای فعالیت کند/جانی دوباره در تن بیمارستان امیدوار اوز

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه سفر خود به اوز رفت؛ وی در بازدید از بیمارستان در حال ساخت راهپیمای اوز با تشکر از تلاش و همت خیران اظهار کرد: این بیمارستان ظرفیت های بسیار خوبی دارد و نه تنها شهرستان اوز بلکه می تواند مناطق دیگر را هم تحت پوشش قرار دهد و به صورت منطقه ای عمل کند.

دکتر جان بابایی در بازدید از بیمارستان امیدوار ضمن بازدید از پروژه اورژانس آن، در راستای تامین دستگاه سی تی اسکن قول مساعد داد. گفتنی است بیمارستان با ۵ سطحی شدن اورژانس و اضافه شدن بخش های ویژه به آن و  تجهیز بخش های بیمارستان و رسیدگی به نیازهای ضروری از جمله سی تی اسکن جانی دوباره در تن این بیمارستان دمیده می شود.

آخرین مقصد: لارستان

ایستگاه پایانی سفر یک روزه معاون درمان وزارت بهداشت به منطقه، مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) و مرکز درمان تخصصی امام حسن مجتبی علیه السلام لار بود؛ وی در بازدید از محل استقرار سی تی اسکن بیمارستان امام رضا (ع) گفت: به زودی سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در این محل نصب و راه اندازی می شود.

در بازدید دکتر قاسم جان بابایی از بیمارستان لار، بخش « ICUکرونا» با زیربنایی به مساحت ۷۲۷ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و  بخش «کرونا» با زیربنایی به مساحت ۹۷۳ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد ریال با مشارکت خیران ارجمند حاج محمد و حاج غلامرضا رضویان و با همکاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی افتتاح شد.

اورژانس کرونا» به مساحت ۹۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال دیگر پروژه ای بود که با مشارکت خیر ارجمند حاج حسن راستی تکمیل و با حضور معاون درمان وزارت بهداشت افتتاح شد.در کنار پروژه های درمانی، «پانسیون ۹ واحدی» پزشکان که به همت خیر ارجمند حاج یوسف بابایی و با همکاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی احداث شده و با هزینه دولتی نیز تجهیز شده بود در زیربنایی به مساحت ۹۳۴مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

دکتر جان بابایی سپس از بنای مزین به نام حضرت فاطمه سلام الله علیها که محل استقرار آنژیوگرافی خواهد بود بازدید کرد. این پروژه در دو طبقه با زیربنای ۲۴۲۰ متر مربع شامل طبقه همکف با ۸ اتاق عمل و فضاهای جانبی و طبقه اول که به عنوان بخش قلب و عروق مشتمل بر ICU -PCCU-CCU و آنژیوگرافی است که به همت خیرگرانقدر با مشاوره و همیاری بنیاد نیک اندیشان هاشمی احداث و با همراهی و مشارکت دانشکده و بیمارستان تکمیل و تجهیز می‌شود. بازدید از این پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی از دیگر برنامه های معاون درمان وزارت بهداشت بود.

لارستان به قطب بیماری های مغز و اعصاب تبدیل شود/ مشکلات مرکز صالح پور به زودی گره گشایی می شود

معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از محل استقرار آنژیوگرافی لارستان پیشنهاد داد که لارستان به قطب بیماری های مغز و اعصاب تبدیل شود.

دکتر جان بابایی تصریح کرد: با فراهم شدن تجهیزات آنژیوگرافی مغزی، می توان جراحی های پیشرفته مغز و اعصاب را نیز در لارستان انجام داد.

وی سپس به مرکز درمان تخصصی امام حسن مجتبی علیه السلام رفته و پس از شنیدن مسائل و مشکلات پیرامون آن مرکز گفت: به زودی مشکلات این مرکز مرتفع می شود.

بخش PICU بیمارستان لار بعد از بیمارستان نمازی شیراز دومین بخش بزرگ PICU در استان فارس است/ این بخش می تواند به مرکز PICU جنوب استان فارس تبدیل شود

معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از پروژه های بیمارستان امام رضا (ع) لار گفت: در استان فارس، بعد از بیمارستان نمازی شیراز، بخش PICU بیمارستان لار می تواند بخش PICU جنوب استان شود و بسیاری از مراجعان و اطفالی که چه از این استان و چه استان های همجوار مراجعه می کنند و به ICU نیاز دارند را در اینجا پذیرش کند.

بخش زیادی از بار سلامت شهرستان را خیران به عهده گرفته اند/ اگر خیران نبودند ما در بسیاری از شهرستان های کشور دچار مشکل می شدیم

دکتر قاسم جان بابایی در سفر روز یکشنبه خود به منطقه، با خیران حوزه بهداشت و درمان در لار، خنج و اوز به صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد و از زحمات آن ها تشکر و قدردانی نمود.

وی در بازدید از پروژه های بیمارستان امام رضا (ع) لار اظهار کرد: لار خیران بسیار خوبی دارد؛ در این بازدید، بخش ویژه بیماران کرونایی را افتتاح کردیم، بخشی که بسیار مجهز و با استاندارد است و خیر بزرگوار این کار را انجام داده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: قسمت عمده ای از بیمارستان توسط خیران بهسازی یا توسعه پیدا کرده است و این نشان می دهد که بخش زیادی از بار سلامت شهرستان را خیران به عهده گرفته اند.

دکتر جان بابایی خاطرنشان کرد: تجهیزات بخش هایی که در اینجا راه اندازی شد توسط وزارت بهداشت و دولت تامین شده است و خیران آن را ساخته اند؛ در واقع، اگر خیران نبودند ما در بسیاری از شهرستان های کشور دچار مشکل می شدیم.

گفتنی است در این سفر، خیران و نمایندگان آن ها از جمله حاج حسن و حاج یونس راستی، آقای فاقدی و آقای سوخک مستقیما نقطه نظرات خود را با معاون وزیر در میان گذاشتند.

بیمارستان لار نقش خود را به عنوان بیمارستان پشتیبان کرونا به خوبی ایفا کرد

معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) لار با اشاره به ظرفیت های بالای این بیمارستان در منطقه گفت: بیمارستان لار، در دوران بحران کرونا، به خوبی نقش خود را به عنوان بیمارستان پشتیبان ایفا کرد و امروز با افتتاح بخش های کرونا، اورژانس کرونا و ICU کرونا و به تبع آن افزایش تخت های بیمارستانی، قطعا عملکرد آن در آینده بسیار بیشتر و بهتر خواهد شد و می توان روی قابلیت های آن حساب کرد.

سهم سی تی اسکن بیمارستان بیرم محفوظ است

دکتر جان بابایی در سفر روز یکشنبه خود به منطقه گفت: پیگیری های مربوط به دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بیرم انجام شده و تاییدیه آن را نیز گرفته ایم که در اسرع وقت و در صورت آزاد شدن ارز، این دستگاه وارد کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تاییدیه وزیر بهداشت برای استقرار دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بیرم اظهار کرد: سهم بیمارستان بیرم محفوظ بوده و اصل موافقت آن برای ما قابل قبول است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین