پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

احداث پله‌ دسترسی به کوه قدمگاه شهر لار+تصاویر

یک فعال فرهنگی-اجتماعی شهر لار گفت: به همت یک بانوی نیک‌اندیش، پله‌های راه دسترسی به کوه قدمگاه شهر لار احداث شد. اسحق شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با…

یک فعال فرهنگی-اجتماعی شهر لار گفت: به همت یک بانوی نیک‌اندیش، پله‌های راه دسترسی به کوه قدمگاه شهر لار احداث شد.

اسحق شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه از چندی پیش و بنا به درخواست عده‌ای از شهروندان کار احداث پله‌های دسترسی به کوه قدمگاه در شهر لار آغاز و به همت یک بانوی نیک‌اندیش هزینه مراحل اجرایی آن تأمین شد، اظهار داشت: برای ساخت این پله‌ها از سنگ و سیمان سفید استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع از نقطه شروع تا انتهای مسیر در حدود ۲۱۰ پله ساخته شده است، افزود: برای این پروژه در مجموع ۴۵ میلیون تومان هزینه صرف که توسط یک بانوی نیک‌اندیش با وساطت الهیار سپندآسا تأمین شده است.

این فعال فرهنگی-اجتماعی با اذعان به اینکه اجرای این طرح به شکل خودجوش و مردمی انجام شده است، تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌ها، این پروژه به پیمانکار واگذار نشد.

شاکری نرده گذاری و نصب چراغ‌های دفنی را از دیگر مراحل پیش‌بینی شده برای اتمام زیباسازی دسترسی به قلعه کوه قدمگاه برشمرد.

به گزارش میلاد لارستان، قلعه قدمگاه لار در ضلع شمال غربی شهر کهن لار احداث شده و از سه ناحیه به یک شیب تند منتهی می شود. طول قلعه از قسمت شمال به جنوب حدوداً ۵۰۰ متر و از سمت شرق به غرب ۲۵۰ متر است.

خود قدمگاه لار یکی از اماکن متبرکه و زیارتی مردم لارستان محسوب می‌شود. این قدمگاه در ورودی شهر لار از سمت شیراز و جهرم قرار دارد.مردم بر این باورند حضرت علی علیه السلام از این مکان گذر کرده و به همین جهت متبرک است. اغلب در روزهای چهارشنبه اهالی لار به جهت زیارت و دعا به این مکان آمده و برای آنها از تقدس خاصی برخوردار است.

اکنون در مورد این قدمگاه زمزمه هایی مبنی بر اینکه در گذشته پرستشگاه مهرپرستان یا همان میترائیسم‌ها و آتشکده زرتشتیان بوده به گوش می رسد. بر اساس اشیایی که در نزدیکی قلعه قدمگاه لار کشف شده گفته می شود که تاریخ ساخت این قلعه به قبل از اسلام برمی‌گردد که هدف از ساخت آن نیز ایجاد یک پوشش دفاعی برای شهر لار بوده و اکنون چیزی از ساختمان قلعه باقی نمانده و تخریب شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “احداث پله‌ دسترسی به کوه قدمگاه شهر لار+تصاویر”

  1. ناشناس گفت:

    اجرک الله. خدا قوت. امید است کار به اتمام برسد و چراغ و نرده و…

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین