پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

خاطره‌ای از خلوص حضرت آقا از نگاه مشاور امور اهل تسنن کشور

غلامزضا طاهری فرد فرماندار وقت لارستان همزمان با سالروز رحلت حضرت آیت ا… آیت اللهی طی یادداشتی کوتاه که به میلاد لارستان ارسال نموده خاطره ای از مشاور رئیس جمهور وقت…

غلامزضا طاهری فرد فرماندار وقت لارستان همزمان با سالروز رحلت حضرت آیت ا… آیت اللهی طی یادداشتی کوتاه که به میلاد لارستان ارسال نموده خاطره ای از مشاور رئیس جمهور وقت در امور اهل تسنن کشور طی دیدار با حضرت آقا ذکر نموده که با کمی تاخیر آن را منتشر می نماییم:

تابستان سال ۱۳۷۷ بود شیراز بودم و در مجموعه استانداری ، تماس گرفتند از دفتر استاندار، که به دفتر وی مراجعه نمایم. به دفتر کار استاندار رفتم فرد متشخّصی در آنجا بود که پس از معرفی معلوم شد آقای سید اسعد شیخ الاسلام مشاور خاتمی(رئیس جمهور وقت) در امور اهل تسنّن هست و قرار بوده با علمای اهل تسنّن خنج و اوز دیداری داشته باشد و درجریان مسائل و یا مشکلات آنها قرار گیرد.

وی درخلال صحبتهایش مطرح کرد که : ” درسفر به مناطق مختلف هرمزگان ، علمای اهل تسنّن آن مناطق تأکید داشتند که در سفر به لارستان حتما با حضرت آیة الله آية اللهي دیداری داشته باشم و برای من این سؤال پیش آمده که ایشان‌ چه کسی هستند که شخصیتشان‌مورد توجه علمای اهل تسنّن است . “

و لذا پس از این صحبت آقای شیخ الاسلام ، آقای صحرائیان (استاندار وقت) واینجانب قدری در جهت معرفی و جایگاه آقای آية اللهي و ويژگیهای ایشان توضیح دادیم آنگاه آقای شیخ الاسلام از من خواست وقتی برای دیدار با آقای آیت اللهی گرفته شود که در تماس تلفنی ام با حضرت آقا ، هماهنگی برای این دیدار انجام شد.

صبح روزبعد باتفاق وی با ماشین فرمانداری از محور فیروزآباد بطرف لارحرکت کردیم وطبق هماهنگی که با بخشداران خنج و اوز(در آن زمان) انجام داده بودم آقای شیخ الاسلام در خنج و اوز نیز دیدارهایی با علمای اهل تسنّن داشتند و مسائل وموارد مدنظرشان مطرح شد.

ذکراین نکته لازم است که درمسیر شیراز به خنج مجالی فراهم گشت تا فارغ ازجوّکاری با آقای شیخ الاسلام گپ وگفتی صمیمانه داشته باشم و با توجه باینکه توضیح داد که ۳۲ سال فقه شافعی را در دانشکده الهیات دانشگاه تهران تدریس می کرده راجع به مسائلی مثل نهج البلاغه وجایگاه این اثر ارزشمند، وهمچنین موضوع اهلبیت پیامبر (ص) در نزد ایشان و اهل تسنّن سؤالاتی را در یک فضای دوستانه و به عنوان دانشجو واستاد، طرح وبحث نمایم. این نکته را اضافه کنم که وی فرزند سید محمد شیخ الاسلام مفتی بزرگ سنندج (کردستان) بود.

عصر همان روز و براساس برنامه ریزی انجام شده خدمت حضرت آیة الله آية اللهی رسیدیم در منزل قدیمی ایشان و در همان اتاق دَم درِ منزل که معمولا دیدار مردمی داشتند و یا مسئولین خدمت ایشان می رسیدند.

در یک فضای بسیار صمیمی و خودمانی، کمتر از یک ساعتی دیدار طول کشید و راجع به مسائل منطقه لارستان و همچنین کشور صحبت شد و هنگامی که خواستیم خداحافطی کنیم حضرت آقا چند بسته حلوا مسقطی و کادوهای دیگر به جناب شیخ الاسلام دادند.

وقتی از منزل حضرت آية الله آية اللهي بيرون آمدیم آقای شیخ الاسلام اظهار داشت: ” این هدیه حضرت آقا تبرّک است و….” و ادامه داد: ” من در این دیدار یک دنیا خلوص وصفا از حضرت آیة الله آية اللهي دیدم و هیچ تصنّعی در رفتار و حالات ایشان مشاهده نکردم و….” ، لبخندی زدم وگفتم : ” جناب شیخ الاسلام ، حضرت آقا به همه مسئولینی که خدمت ایشان می رسند به عنوان تبرّک هدیه می دهند و …… ” .

در ادامه صحبت و با توجه به نکات ذکرشده در مورد توجه حضرت آقا در رفع مشکلات و یا خواسته های  اهل تسنّن و نحوه تعامل و ایجاد وحدت در منطقه،‌ جناب شیخ الاسلام صراحتا اظهار داشت: با این نحوه برخورد وتعامل حضرت آیة الله آیة اللهي، همه اهل تسنّن منطقه جذب ایشان شده و همواره از آن بزرگوار به نیکی یاد می کنند.

روحش شاد و با اسلاف واجداد طاهرینش محشور باد .

خاطره: غلامرضا طاهری فرد

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “خاطره‌ای از خلوص حضرت آقا از نگاه مشاور امور اهل تسنن کشور”

  1. لاری. مهندس گفت:

    هیچ مورد جدیدی در این گزارشدیده نمی شود صحبت هاییاست که بارها گفته شده است. موفق باشی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین