پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 21

اسناد تاریخی انقلاب اسلامی در لارستان(2:راهپیمایی اربعین در لار)

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین فجر انقلاب میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر مصاحبه با برخی افراد تاثیرگذار در آن زمان،‌برخی اسناد قدیمی…

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین فجر انقلاب میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر مصاحبه با برخی افراد تاثیرگذار در آن زمان،‌برخی اسناد قدیمی را نیز در این خصوص منتشر نماید. دومین سندی که در ادامه می آید،‌ “دعوت به راهپیمای مردم از سوی جامعه روحانیت لارستان همسو  با کلیه شهرهای کشور و همزمان با اربعین حسینی” می باشد. بر اساس محتویات این سند،‌روز اربعین مصادف با جمعه پانزدهمین روز شهادت جوانان لارستانی بوده است. از آنجا که شهادت سه شهید لارستانی(محمد علی طاهری، احمد خلیلی زاده و مهدی رستگار) در ۱۴ دیماه ۵۷ رخ داده است،‌ به نظر می رسد دعوت به راهیمایی مورد اشاره در سند زیر به منظور برگزاری در روز ۲۹ و یا ۳۰ دیماه ۵۷ در لار بوده ست.

متن دومین سند را با هم مرور می نماییم:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

و من يعظم شعائر الله فانها من تقوي‌القلوب

آيه ۳۲ سوره حج

و هركس شعائر الهي را گرامي دارد همانا از پرهيزكاري دلها بهره‌مند  است.

فرا رسيدن سالگرد چهلمين روز شهادت سرور شهيدان و رهبر آزادگان حضرت حسين‌بن علي عليهما‌السلام بجامعه مسلمانان ايران بويژه جامعه مسلمان لارستان تسليت مي‌گوييم به همين مناسبت و براساس دستور مراجع بزرگ تقليد كليه شهرهاي كشور عزادار و بعنوان اعتراض به كشتارهاي پي در پي توسط عمال رژيم منحط و دست نشانده ايران در سراسر كشور راهپيمايي با نظم كامل برگزار مي‌گردد.

جامعه روحانيت لارستان از كليه روستائيان با ايمان و معتقد كه در همه موارد همبستگي خود را اعلام نموده خواهانست براي حفظ شعائر اسلامي و برگزاري هرچه باشكوه‌تر مراسم راه‌پيمايي كه خود پاسخي است به جيانات و ستم رژيم ننگين ايران، در روز مذكور تشريف‌فرما شوند و مجدداً همكاري خود را با نهضت مترقيانه اسلام اعلام فرمايند.

ضمناً اربعين حسيني امسال مصادف با جمعه پانزدهمين روز شهادت جوانان برومند اين منطقه مي‌باشد. روانشان شاد باد

والسلام علي‌من‌اتبع الهدي

جامعه روحانيت لارستان

   

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اسناد تاریخی انقلاب اسلامی در لارستان(2:راهپیمایی اربعین در لار)”

  1. ناشناس گفت:

    از امام جمعتون بخواهید بینم تا حالا چه کار مثبتی برا شما انجام داده فقط جلسه گرفته وحرف زده وعکس گرفته وبس عمل درسته نه حرف به گوشش برسونید تا مثل امام جمعه های دیگر شهرها بجنبه ایشون یا قمه یا شیراز ویا درجلسه منزل جلسه به چه درد می خوره

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین