یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

الگوشدن طرح رنگ بندی کرونایی از لارستان به کل کشور

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: رنگ بندی مناطق براساس کرونا از لارستان شروع شد و به کل کشور رسید. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: رنگ بندی مناطق براساس کرونا از لارستان شروع شد و به کل کشور رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر وحید یگانه، در نشست با دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، هیئت رئیسه و خیران لارستان که در سالن کنفرانس درمانگاه هاشمی زاده لار برگزار شد، در مورد آمار واکسیناسیون در دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: تعداد دوز واکسن دریافتی این دانشکده، تقریبا ۱۷ هزار و ۵۵ دوز بود؛ ۱۵ هزار و ۴۶۸ دوز از نوع اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم و استرازنکا تزریق شده است که ۱۱۳۹ دوز تزریق اول اسپوتنیک، ۷۴۹ دوز نوبت دوم اسپوتنیک، ۲۰۰ دوز نوبت اول بهارات، ۱۸۷ دوز نوبت دوم بهارات، ۵ هزار و ۵۹۹ دوز نوبت اول سینوفارم، ۱۵۰۱ دوز دوز نوبت دوم سینوفارم و ۶۰۹۳ دوز نوبت اول استرازنکا بوده است.

وی تصریح کرد: در پنجم خرداد به دلیل بیماریابی اخیر در شهرستان و نمونه های گرفته شده، در روستای بریز یک مورد کرونای آفریقایی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشکده افزود: در ادامه ی نمونه گیری ها از آن روستا، ۲۱ مورد نمونه به شیراز ارسال کردیم که از آن تعداد، ۵ کرونای آفریقایی و ۴ کرونای انگلیسی شناسایی شد؛ بنابراین، روستا را به صورت کامل در قرنطینه بردیم، افراد مثبت را ایزوله کردیم، مراقبت ها به صورت تلفنی ادامه دارد و روستا همچنان تا یک هفته ی دیگر در قرنطینه است.

دکتر یگانه در مورد رنگ بندی مناطق از نظر کرونا گفت: سعی کردیم با این رنگ بندی بتوانیم به صورت جزیره ای کرونا را در منطقه لارستان مدیریت کنیم و حتی برای روستاها نیز رنگ بندی را انجام دادیم؛ در واقع، رنگ بندی ها از لارستان شروع شد و به کل کشور رسید.

وی تصریح کرد: از زمانی که کووید۱۹ در کشور و شهرستان شناسایی شد، همزمان با سایر نقاط کشور و استان، ما هم درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردیم و از نظر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن و فرودگاه های کشور به ترتیب با ۹۷ و ۱۰۰ درصد چندین بار رتبه ی نخست کشوری را کسب کردیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در مورد غربالگری اظهار داشت: غربالگری بیش از ۲۶۵ هزار و ۵۶۰ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی در مرحله ی اول طرح غربالگری کووید۱۹، غربالگری بیش از ۱۹۳ هزار و ۲۱۳ نفر از جمعیت تحت پوشش مجموعه علوم پزشکی در مرحله دوم طرح غربالگری و در مرحله ی سوم هم طرح غربالگری ۲۵۸ هزار و ۵۱۸ نفر از جمعیت (بیش از ۸۹ درصد جمعیت) را انجام دادیم.

دکتر وحید یگانه خاطرنشان کرد: در دوران کرونا، ۱۰۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل و پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا، خرید دستگاه های مورد نیاز برای آزمایش کووید و اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت همزمان با دانشگاه های علوم پزشکی از جمله ی برنامه هایمان در سال ۹۹ بود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: از دیگر برنامه ها و فعالیت ها می توان به پاسخگویی به سوالات پرتکرار مرتبط با بارداری و زایمان در زمان شیوع بیماری کووید در سامانه ۴۰۳۰ با فعال شدن کد ۹ در این سامانه، ارتباط تماس های مربوط به سلامت مادران با کارشناسان مربوطه و انجام مراقبت های سایر واحدهای بهداشتی طبق دستورالعمل با رعایت پروتکل ها در ایام کرونا اشاره کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین