شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

تمرین بر روی چمن بجای سالن کشتی/آرزویم فتح قله المپیک است

کشتی‌گیر جوان لارستانی گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی، بالاجبار تمرینات خود را بر روی چمن انجام می‌دهم. به گزارش میلاد لارستان؛ کشتی یکی از رشته‌های ورزشی…

کشتی‌گیر جوان لارستانی گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی، بالاجبار تمرینات خود را بر روی چمن انجام می‌دهم.

به گزارش میلاد لارستان؛ کشتی یکی از رشته‌های ورزشی پرتحرک و پرطرفدار در دنیا و ایران است که توانسته توجه جوانان و نوجوانان زیادی را به سمت خود جلب کند. طی سالیان اخیر وجود استعدادهای بالقوه در ایران منجر به آن شده تا کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی خوب بدرخشد و همواره ایرانیان بعنوان برترین‌های دنیا در کشتی شناخته شوند.

در لارستان نیز افراد زیادی در رشته کشتی فعالیت دارند که توانسته‌اند خود را در سطح ملی و بین‌المللی مطرح کنند. محمدرضا عسکرپور، جوان خوش‌آتیه لارستانی از جمله این افراد است که توانسته با پشتکار و همت خود پله‌های ترقی را طی کند. برای آشنایی با این جوان آینده‌دار، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با این ورزشکار انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

میلاد لارستان: لطفاَ خود را معرفی کنید:

محمدرضا عسکرپور، ۲۱ سال سن، اهل لارستان و در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی می گیرم.

میلاد لارستان: درخصوص رزومه خود برای مخاطبان ما توضیح دهید:

در رده نونهالان تا بزرگسالان در اردوهای تیم ملی کشتی حضور داشتم و چندین دوره در رده‌های مختلف سنی توانستم مقام‌های مختلفی را در سطح ملی کسب کنم.

در آخرین مرحله نیز با کسب قهرمانی در مسابقات کشتی آلیش که در لار برگزار شد، موفق شدم در تیم ملی کشتی آلیش جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان عضو شوم.

بهترین مقام من در رشته کشتی کسب قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی آلیش و کسب مقام اول در رده سنی جوانان کشور بوده است.

در رشته کشتی آزاد، کشتی آلیش و کشتی ساحلی در حال فعالیت هستم.

میلاد لارستان: تفاوت کشتی آلیش یا کشتی ساحلی و آزاد در چیست؟

تفاوت کشتی آلیش یا کشتی ساحلی و آزاد در استفاده از کمربند در این کشتی است. در کشتی ساحلی نیز بجای دو راند در یک راند سه دقیقه ای مسابقه برگزار می شود.

میلاد لارستان: چه شد که وارد رشته ورزشی کشتی شدید؟

از آنجا که پدر و برادرم بدلیل علاقه خود در رشته کشتی فعال هستند و برادرم داوود عسکرپور در آسیا به مقام قهرمانی دست یافت به همین دلیل من را نیز تشویق کردند تا در این رشته فعالیتم را صورت دهم.

از نونهالی ورزش میکردم اما ورزش حرفه ای را از حدود ۱۲ سالگی آغاز کردم. افرادی هستند که در زمان مصدومیت ها می‌گویند که کشتی را رها کن زیرا واقعا از لحاظ مالی نیز آورده خاصی ندارد اما بدلیل علاقه خود و خانواده آن را ادامه خواهم داد.

میلاد لارستان:آیا ورزش کردن موجب لطمه درسی و علمی به شما نشده است؟

خوشبختانه در کنار ورزش در درس هم بخوبی عمل کردم و آموزش و پرورش و معلمان مدرسه نمونه شهید نصیری نیز همکاری خوبی در زمینه درسی با من داشتند. در حال حاضر نیز در رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستم اما علاقه دارم در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهم.

میلاد لارستان: مهمترین افرادی که با آنها کشتی گرفته اید، چه کسانی بوده‌اند؟

در رده جوانان با امیرحسین مقصودی عضو تیم ملی بزرگسالان و قهرمان جهان کشتی گرفته ام که اتفاقا تا لحظات پایانی از این کشتی‌گیر حرفه‌ای یک بر صفر پیش بودم اما بدلیل غافلگیری نتیجه را سه بر یک واگذار کردم. در رده سنی بزرگسالان نیز با مصطفی حسین‌خانی عضو تیم ملی کشتی گرفته ام.

میلاد لارستان: در ورزش دوست دارید به چه نقطه‌ای برسید؟

آروزی ورزشی من این است که به قله های کشتی برسم و قهرمان المپیک شوم. الگوی من در بحث پهلوانی کشتی مرحوم تختی و در بحث تکنیکی نیز حسن یزدانی هستند.

میلاد لارستان:  برای آینده خود چه برنامه‌ای دارید؟

از آنجا که در لار دارای حریف تمرینی نیستم و بیشتر با برادر خود تمرین می‌کنم، قصد دارم برای برپایی اردو به شمال کشور بروم و آنجا اردو بر پا کنم.

میلاد لارستان: کمبودهای لارستان در حوزه کشتی و مشکلات ایجاد شده در زمان کرونا را برای ما بگوئید:

متأسفانه در لار و حتی استان فارس از ورزش کشتی حمایت زیادی صورت نمی‌گیرد. بدلیل شیوع ویروس کرونا سالن ها بسته است و برای تمرین کردن با مشکل روبرو هستم. از ستاد کرونای لارستان خواستارم با توجه به اینکه برای تمرین کشتی با دو نفر تمرین را در جهت آمادگی بهتر صورت می دهیم به ما اجازه بدهند تا از سالن کشتی جهت تمرین استفاده کنم و اجازه بازگشایی را به ما بدهند.

الان بدلیل سالن کشتی بسته است مجبور هستم تا بر روی چمن تمرین کنم ولی در هر صورت سالن کشتی استاندارد بهتری دارد.

امیدوار هستم در ادامه اوضاع کرونا بهبود یابد تا ما هم اجازه تمرین بر روی تشک کشتی را بدست آوریم. من بصورت هفتگی و تقریبا هر شب حدود دو ساعت تمرینات مخصوص به کشتی را انجام می‌دهم تا بدنم اماده بماند.

میلاد لارستان: توصیه شما به جوانان و کلام پایانی:

به جوانان توصیه می‌کنم که از فضای مجازی دور شوند و به سمت ورزش‌ها روی آورند تا سلامت جسم و روح خود را حفظ کنند.

از پدر و برادرم برای همه حمایت‌ها تشکر  می‌کنم که من را تنها نگذاشتند و همیشه در کنارم بودند. از مربیان خود نیز که واقعا برای من زحمت کشیدند کمال تشکر را دارم.

از مسئولین نیز خواستارم که در صورت امکان اجازه استفاده از سالن کشتی در جهت پرداختن به تمرینات آماده سازی بدهند.

ح ۳۱۳/ ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین