پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نامه حسین‌زاده به ظریف و نمکی؛ بازگشت ایرانیان به کویت تسهیل شود

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در نامه‌هایی به وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت خواهان پیگیری و رفع مشکل بازگشت ایرانیان به کشور کویت…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در نامه‌هایی به وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت خواهان پیگیری و رفع مشکل بازگشت ایرانیان به کشور کویت شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم، در پی مشروط شدن بازگشت خارجی‌ها و ایرانیان مقیم کویت به آن کشور مبنی بر اینکه افراد باید دو دوز یکی از واکسن‌های فایزر، آسترازنکا و مودرنا یا یک دوز واکسن جانسون را تزریق کرده باشند، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در نامه‌هایی به دکتر ظریف وزیر امور خارجه و دکتر نمکی وزیر بهداشت خواهان پیگیری و رفع این مشکل با تغییر شرایط از سوی دولت کویت یا فراهم آمدن شرایط در کشور شد.

در نامه حسین‌زاده آمده است: جمع کثیری از هموطنان عزیز از شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز که دارای اشتغال در کشور کویت می‌باشند و هم‌اینک جهت مرخصی در ایران به سر می‌برند، قصد بازگشت به آن کشور دارند، اما به تازگی دولت کویت جهت بازگشت این عزیزان شرط تزریق واکسن کرونا قبل از عزیمت را لحاظ نموده است.

وی ادامه داده است: این افراد برای بازگشت محدودیت زمانی دارند و در صورت عدم بازگشت در موعد مقرر روادید دائم آن‌ها باطل و متحمل خسارت‌های سنگین مالی و بیکاری خواهند شد. از این رو خواهشمند است جهت حل این مشکل پیگیری‌های لازم را انجام بفرمایید.

بنابر اعلام مدیرکل امور مجلس وزارت امور خارجه، درخواست حسین‌زاده جهت بررسی و اقدام لازم به بخش‌های ذیربط ارسال شده و به محض دریافت پاسخ اطلاع داده خواهد شد.

نماینده مردم جنوب فارس در مجلس با بیان اینکه پیگیر مطالبه فوری ایرانیان شاغل در کویت هستم، گفت: درخواست ما از وزارت امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت بهداشت این است که در گفتگو و تعامل با دولت کویت، شرایط اعلامی از سوی آن دولت تغییر یابد؛ هم اینکه واکسن‌های ایرانی، روسی و چینی به لیست اضافه شود و هم اینکه مدت زمان تزریق دو دوز واکسن کاهش یابد تا هم‌وطنانمان به زودی به کشور کویت بازگردند و روادید و اشتغال آنان دچار آسیب نشود.

گفتنی است در روزهای گذشته از سوی ایرانیانی که قصد بازگشت به کویت دارند، پیگیری‌ها و مطالبات زیادی در این خصوص صورت گرفته است که مهندس حسین‌زاده گفت: فرمانداری‌ها با انجام اقدامات مناسب زمینه شناسایی افرادی که بازگشت آنان به کویت ضروری است را به وجود آورند تا در صورت تغییر شرایط، دیگر اقدامات به سرعت انجام بگیرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین