جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

رشته‌های ریاضی و تجربی کمترین و بیشترین داوطلبان کنکور در لارستان را به خود اختصاص داده‌اند

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در بازدید از محل برگزاری آزمون حوزه های کنکور سراسری شهر لار، گفت: تعداد ۱۹۲ داوطلب در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۲ داوطلب…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در بازدید از محل برگزاری آزمون حوزه های کنکور سراسری شهر لار، گفت: تعداد ۱۹۲ داوطلب در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۲ داوطلب در گروه تجربی، ۵۲۱ داوطلب در گروه انسانی، ۲۰۹ نفر در گروه هنر و ۲۴۵ داوطلب در گروه زبان های خارجی شرکت دارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی به همراه مدیر آموزش و پرورش لارستان، از دو حوزه  برگزاری کنکور سراسری شهر لار بازدید کردند.

در این بازدید ضمن بررسی وضعیت حوزه های برگزاری کنکور سراسری به نحوه برگزاری این آزمون پرداخته شد.

به گفته معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، ۱ هزار و ۷۹۹ داوطلب کنکور سراسری در ۸ حوزه امتحانی در رشته های تجربی، ریاضی و فنی، علوم انسانی، زبان خارجه و هنر در لارستان به رقابت می پردازند.

جلیل حسنی تصریح کرد: این آزمون از روز چهارشنبه ۹ تیر آغاز شده و تا روز شنبه ۱۲ تیرماه ادامه دارد، که از این تعداد ۱۱۷۸ نفر دختر و ۶۲۱ نفر پسر هستند. به عبارت دیگر بیش از ۶۵ درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۵ درصد نیز مردان هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۹۲ داوطلب در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۲ داوطلب در گروه تجربی، ۵۲۱ داوطلب در گروه انسانی، ۲۰۹ نفر در گروه هنر و ۲۴۵ داوطلب در گروه زبان های خارجی شرکت دارند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان در رشته تجربی و کمترین در رشته هنر هستند؛ گفت: آزمون سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای بزرگ اجرا می‌شود و مراقبانی از سازمان سنجش، بهداشتی، امنیتی و آموزشی نیز از سوی دانشکده علوم پزشکی، اورژانس، فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش مستقر هستند، که از همه آنها تقدیر و تشکر می کنیم.

مهدی اسماعیلی مدیریت آموزش و پرورش لارستان نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ اولین کنکوری است که تنها بر اساس منابع نظام آموزشی ۶-۳-۳ برای کلیه داوطلبان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمامی متقاضیان شرکت در این آزمون باید دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به عنوان منبع اصلی جهت برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰ مطالعه کرده باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین