شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ردپای کرونای جهش یافته آفریقایی- برزیلی در جنوب استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی ۲۹۷ هزار و ۵۷۹ مورد ابتلا به کروناویروس در استان خبرداد. دکتر «عبدالرسول همتی» در زمینه آخرین آمارهای…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی ۲۹۷ هزار و ۵۷۹ مورد ابتلا به کروناویروس در استان خبرداد.

دکتر «عبدالرسول همتی» در زمینه آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس بیان کرد: در طول بحران بیماری کووید۱۹، یک میلیون و ۹۰ هزار تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است؛ به طوری که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۷۶ هزار و ۴۰۹ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۹ هزار و ۴۴۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۳ هزار و ۷۵۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۷ هزار ۵۷۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه از بهبودی ۲۶۹ هزار و ۶۲۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با ابراز تاسف از جان باختن چهار هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹، تعداد جانباختگان کرونا در فارس از ابتدا تا امروز را چهار هزار و ۸۳۱ نفر اعلام کرد.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و ۲۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی افزود: تا امروز، ۴۵ مورد بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته آفریقایی- برزیلی در شهرستان های شیراز، لامرد، لارستان، کازرون، سروستان، گراش و مهر و همچنین ۵۹ مورد بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته هندی در شهرستان­های شیراز، کازرون، لامرد، مهر و نیریز شناسایی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه با توجه به شدت سرایت پذیری بالای ویروس جهش یافته هندی از مردم استان خواست: بهترین راه مقابله با این ویروس استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات است تا بتوانیم کنترل بهتری بر شزایط موجود داشته باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین