جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

هدفمندنبودن کارها و مزیت رقابتی لارستان…!

یکی از فعالین اجتماعی لارستان در پیامی ضمن انتقاد به تقلید از فعالیت های سایر شهرستان ها در لارستان،‌ این کار را ناشی از سردرگمی دانسته و به مزیت رقابتی…

یکی از فعالین اجتماعی لارستان در پیامی ضمن انتقاد به تقلید از فعالیت های سایر شهرستان ها در لارستان،‌ این کار را ناشی از سردرگمی دانسته و به مزیت رقابتی لارستان اشاره نموده است. در یادداشت رضا تکبیری که برای میلاد لارستان اشاره شده آمده است:

اینکه شنیده میشود نماینده مجلس در فلان شهر فلان کار را کرد پس ماهم باید همان کار را بکنیم نشان از سردرگمی و بی هدفی ما دارد. اگر نیاز منطقه لامرد آب است شاید نیاز منطقه لارستان جاده باشد که است.پس لزومی ندارد تمام نگاهمان به همسایه ها باشد تا آنها چه کار و حرکتی میزنند و ماهم تقلید کنیم! (منظور نویسنده این نیست که دنبال کارهای بزرگ نباشیم!مراد چیز دیگر است)

نداشتن هدف مشخص، همچنین نبود استراتژی و همگرا و هم افزا نبودن ظرفیت های منطقه، موجب شده تا لارستان عقب ماندگی هایی را تجربه کند.

هدفی که معلوم نیست لار و منطقه لارستان بزرگ چشم انداز خود در چند سال آینده ، پیشرفت در چه حوزه ای از اقتصاد،فرهنگ،سیاست و…را ترسیم کرده است! این درصورتی است که ظرفیت های شهرستان از نقدینگی سرگردان گرفته تا همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس،بهترین فرصت را برای راه اندازی کسب و کارهای صنعتی و رونق تولید فراهم کرده است که با کمی نیازسنجی و برنامه ریزی می توان به عنوان قطب تجارت جنوب، خود را به ایران معرفی کرد.

برای لارستانی آباد ابتدا ترسیم یک هدفِ مشخص ضروری است تا با گفتمان سازی و هماهنگی دستگاه ها و مردم شهرستان، همه را برای رسیدن به آن بسیج کرد.

تحقق این هدف با وجود یک نماینده آگاه، فرماندار قوی،شورای شهر و شهرستان پای کار، قابل دستیابی می باشد.

 البته برای ترغیب سرمایه گذاران و تحقق این اهداف باید مانع زدایی کرد و یا حتی بخشی از بار سرمایه گذاری و کسب اعتماد سرمایه داران را دولت به دوش بکشد،چراکه بروکراسی فراوان اداری، بسیاری از فعالان این عرصه را دلسرد نموده و موجب عقب نشینی سرمایه گذاران شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین