سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رئیس جدید دادگستری لارستان معرفی شد+تصاویر

طی آئینی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، رئیس کل دادگستری استان فارس و امام جمعه لار، رئیس جدید دادگستری لارستان معرفی شد. به گزارش میلاد لارستان، طی…

طی آئینی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، رئیس کل دادگستری استان فارس و امام جمعه لار، رئیس جدید دادگستری لارستان معرفی شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، رئیس کل دادگستری استان فارس و امام جمعه لار، رئیس جدید دادگستری لارستان معرفی شد.

رضایتمندی مردم در حوزه های مختلف اداری و  قضایی بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار گیرد

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از سید ابراهیم مرتضوی رئیس سابق دادگستری لارستان در سخنانی خاطرنشان کرد: لارستان یکی از بزرگترین شهرستان های استان فارس است که از قدمت زیادی برخورداراست و شهرستانی است که مردمانش با فرهنگ غنی، نوع دوست و با پشتوانه مذهبی و دینی قوی هستند.

وی نوع فرهنگی که حاکم بر تمام معادلات اجتماعی این شهرستان است را پراهمیت دانست و تصریح کرد: این فرهنگ غنی، جذابیت خاصی برای کسانی ایجاد می کند که می خواهند در این خطه خدمت کنند و مشارکت مردم در تمامی عرصه های اجتماعی،  اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی عرصه های امنیتی از موضوعاتی است که به عینه مشهود است.

فرماندار ویژه لارستان تعامل و هماهنگی خوب اعضا شورای تامین لارستان را ستود و افزود: وقتی لارستان را با مناطق دیگر مقایسه می کنیم، متوجه این موضوع می شویم که لارستان از نظر امنیتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

حسنی ادامه داد: به همان اندازه که سلامتی افراد جامعه مهم است، یقیناً امنیت هم به همان نسبت در جامعه تأثیرگذار و دارای اهمیت ویژه است و در کل بسترها و زمینه های امنیتی در لارستان فراهم است که این مهم در کمتر شهرستانی در استان و یا در کشور دیده می شود.

معاون استاندار فارس افزود: این امنیت خود خواسته، درون زا و داوطلبانه است که فقط مسئولین امنیتی و سیاسی شهرستان ایجاد نکرده اند؛ بلکه این امنیت پایدار در لارستان مبتنی بر شعور، فرهنگ، درایت و اعتقادات مردم است.

وی اظهار داشت: وقتی به سابقه دیرینه لارستان که اولین خاستگاه حکومت اسلامی است؛ می نگریم، می بینیم که این منطقه، تاریخ آن دیرینه و پرافتخار است.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: علی‌رغم ناملایمات جوی در لارستان، اما نوع فعالیت هایی که اجرا می‌شود، انسان محور است و لارستان از جمله شهرستان هایی است که رونق و توسعه آن مبتنی بر نیروی انسانی توانمند، با همت، نیکوکار و نیک اندیش است.

حسنی در ادامه سخنانش با بیان اینکه رضایتمندی مردم در حوزه های مختلف اداری و  قضایی بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار گیرد گفت: خدا را شکر در لارستان زیرساخت های لازم فراهم است و سرمایه گذاران و خیرین عزیز  لارستانی توانسته اند ارزآوری خوبی را برای کشور داشته باشند.

فرماندار در پایان سخنانش از سید ابراهیم مرتضوی رییس سابق دادگستری لارستان قدردانی و برای سید رحیم روان بین رییس جدید دادگستری لارستان آرزوی موفقیت کرد.

در راستای مبارزه با فساد و گسترش عدالت تلاش شود

در این جلسه، امام جمعه لارستان با گرامیداشت سالروز مباهله در تاریخ اسلام، گفت: یکی از پیام‌های مهم روز مباهله را استقامت در راه حق به عنوان یک عامل در کسب موفقیت است و اگر انسان در مسیر حق ایمان داشته باشد مورد عنایات خاصه الهی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی ضمن تجلیل از خدمات رئیس سابق دادگستری لارستان و ابراز رضایت از خدمات چندساله این مسئول، برای رئیس جدید دستگاه قضایی لارستان در راستای مبارزه با فساد و گسترش عدالت آروزی موفقیت کرد.

لارستان، دومین شهر نخبه‌پرور در کشور

در ادامه رئیس‌کل دادگستری استان فارس در سخنانی با ابراز رضایت از اشتغال ۴ ساله خود در لارستان، شهر لار را شهری پرتحرک و سرزنده دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود در این دوران تحول دولت، شاهد بروز تحولات جدید در لارستان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی مهمترین بخش سند تحول ارائه شده در قوه قضائیه را جلب اعتماد عمومی و دستیابی به عدالت برشمرد و افزود: مبارزه با فساد می‌بایست در زمره برنامه‌های دادگستری باشد و نباید اصلا اجازه داد یک کارمند یا قاضی دچار خطایی شود و اگر هم بود با شدت و حدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با کوچک‌ترین خطاها باید سنگین‌ترین برخوردها انجام شود، تصریح کرد: در سطح استان فارس مدیرکل، بخشداران و مسئولانی بوده‌اند که به جهت خطایی که مرتکب شده‌اند، چنانکه پشت میز بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

مدیرکل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه تکریم مردم یکی از اهداف اساسی قوه قضائیه است، خاطر نشان کرد: در دادگستری لارستان مسئولان باید کار مردم را به روز رواج دهند و شرایط بگونه‌ای رقم نخورد که مردم معطل شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه در شورای تأمین لارستان باید تدبیری در راستای مبارزه با مواد مخدر اندیشیده شود، ادامه داد: عمده زندانی‌های ما مجرمان مواد مخدر هستند.

وی اغلب زندانیان در زندان لارستان را در زمره جرائم تحمیلی دانست چراکه مجرمان سایر استان‌ها در حین ارتکاب به جرم در لارستان دستگیر می‌شوند، یادآور شد: مواد مخدر از جاهای دیگر منتقل می‌شود، در لار دستگیر می‌شوند و هزینه‌های آن بر لار تحمیل می‌شود که می‌بایست فکری به حال این قضیه بشود مثلا زندانی‌ها به شهرهای خود برگشت داده شوند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه زندانیان مهریه‌ کم که بضاعت مالی ندارند، بی‌جهت نباید در زندان نگه داشت، افزود: آمار صلح و سازش در لارستان پائین است که برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری، در این زمینه برنامه‌ریزی داشت.

مدیرکل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه می‌بایست از صنایع متعدد مستقر در لارستان حمایت شود، گفت: از ظرفیت خیرین می‌بایست در راستای رفع امور زندانیان و سایر امور بهره برده شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با نخبگان ارتباط ویژه داشته باشند، خاطر نشان کرد: شهر لار پس از یزد به لحاظ تحصیلات و نخبه‌‌پروری، دومین شهر کشور به حساب می‌آید که باید از این ظرفیت استفاده شود.

در این برنامه، رئیس جدید دادگستری لارستان در سخنانی تأمین امنیت، اجرای عدالت، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرم را از جمله وظائف مهم محاکم قضائی عنوان کرد و گفت: در راستای تأمین امنیت پایدار با جرائم خشن به شدت برخورد می‌شود.

سیدرحیم روان‌بین با اشاره به اینکه از جهت آنکه لارستان به عنوان پل ارتباطی استان‌های فارس و هرمزگان محسوب می‌‌شود، با مرتکبین مواد مخدر که اغلب آنان غیربومی هستند، با قاطعیت برخورد می‌شود، افزود: در زمینه اجرای عدالت هیچ تفاوتی بین هریک از ارباب رجوع قائل نخواهیم شد و تنها مبنای قضاوت، رعایت قانون است.

وی با بیان اینکه برای دریافت خدمات در دادگستری لارستان نیاز به هیچ نوع سفارش و پیغامی نیست، تصریح کرد: درب دادگستری لارستان و اتاق رئیس به روی تمام مراجعه کنندگان باز است.

این مسئول با تقاضا از مسئولان، معتمدین و غیره در راستای پیشگیری از وقوع جرم، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود آن دسته از مجرمینی که قابلیت بازپروری و بازگرداندن به جامعه را دارند با ارائه امتیازاتی نظیر آزادی مشروط، تعلیق مجازات و اجرای آن و غیره فرصت بازگشت به جامعه فراهم شود.

رئیس جدید دادگستری لارستان با تأکید بر رعایت نظم و انضباط اداری در مجموعه، تکریم ارباب رجوع و تسریع در امور مراجعین، ادامه داد: از مسئولان اعم از امام جمعه لارستان، فرماندار ویژه لارستان، اعضای شورای تأمین لارستان در راستای تعامل با مجموعه قضایی اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش میلاد لارستان، حکم انتصاب سیدرحیم روان‌بین عنوان رئیس جدید دادگستری لارستان به وی تقدیم و از سید ابراهیم مرتضوی رئیس سابق با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

رییس جدید دادگستری لارستان متولد ۱۳۶۶ در داراب است. روان‌بین دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا است و پیش از این رییس دادگستری گراش بود.

گفتنی است؛ دادیار در دادسرای شیراز و فسا، دادرس حوزه قضایی لارستان و مستشار دادگاه کیفری یک و دادگاه انقلاب لارستان از دیگر سمت های قبلی روان‌بین بوده است.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رئیس جدید دادگستری لارستان معرفی شد+تصاویر”

  1. ناشناس گفت:

    آقای یگانه کلیه عکسها را ببین .وقتی فرمانداری فاصله گذاری را رعایت نمی کنه انتظار نداشته باش مردم عادی وافاغنه رعایت کنند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین