سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بانوی لارستانی با یک تیر سه هدف را نشانه رفت؛ آموزش، تولید و اشتغال با هنر کیک‌پزی+تصاویر

بانوی مبتکر لارستانی با اتکاء به هنر خود و ایستادگی در برابر مشکلات سخت، توانسته‌ است با ایده‌پردازی علاوه بر آموزش حضوری و غیرحضوری هزاران نفر، به طور مستقیم و…

بانوی مبتکر لارستانی با اتکاء به هنر خود و ایستادگی در برابر مشکلات سخت، توانسته‌ است با ایده‌پردازی علاوه بر آموزش حضوری و غیرحضوری هزاران نفر، به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند و در مسیر موفقیت قرار بگیرد.

به گزارش  میلاد لارستان، مقوله کارآفرینی چند سالی است که با توجه به بروز پدیده بیکاری و رکود اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار شده و برای آنکه بتوان در اشتغال‌زایی و کسب درآمد گوی سبقت را از دیگران ربود، نیاز به طرح ایده‌های نو و ارائه خدمات مطلوب و جدید متناسب با خواست مشتریان است.

نقش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران در عرصه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و به جهت آنکه بانوان دارای ذهنی خلاق همراه با تخیل و ایده‌های جذاب هستند، می‌تواند رقم زننده اتفاقات جدید و اثرگذار و پیش‌رونده باشد.

مینا غفوری از بانوان هنرمند لارستانی است که توانسته از سرپنجه‌های هنر خود با تولید کیک و شیرینی‌جات خوشمزه و متنوع، علاوه بر ایجاد نوآوری و کسب درآمد فردی، با ارائه آموزش‌های حضوری و مجازی برای ده‌‌ها هزار نفر دیگر در لارستان و اقصی نقاط ایران شغل بیافریند.

خبرنگار میلاد لارستان برای معرفی این هنرمند خوش‌ذوق گفت‌گویی را ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم.

مینا غفوری متولد ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۸ متولد روستای فیشور است که از ۸ سال قبل به شکل حرفه‌ای و تخصصی در عرصه تولید کیک فعالیت دارد.

این بانوی جوان لارستانی کار خود را از سفارش کیک آغاز کرده و طی سالیان اخیر با تأسیس آموزشگاه در زمینه آموزش کیک‌پزی نیز فعالیت می‌کند و با توسعه شبکه‌های مجازی، توانسته هنرآموزان زیادی را از شهرهای مختلف پذیرش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از سن حدود ۱۸ سالگی توانسته استعداد خود را کشف کند، افزود: کار پخت کیک را از مادربزرگ و مادر خود آموخته و از گذشته به هنر علاقه مند بودم اما هر بار آن را پس از مدتی رها می‌کردم و بدلیل آنکه کیک دارای تنوع زیادی بوده و برخلاف آنکه همه کارهای هنری در یک حیطه مشخص خلاصه می‌شود، هنر کیک‌پزی دوست‌داشتنی است و حال انسان را خوب می‌کند.

غفوری پشتکار و پیگیری‌های خود در آموزش روش‌های تولید کیک را از عوامل پیشرفت در هنر کیک‌پزی خود می‌داند و معتقد است: برخلاف تصور بسیاری از افراد که فراهم‌بودن همه چیز می‌تواند موجب شکوفایی می‌شود، بنده این اعتقاد را دارم که در سختی‌ها استعدادها شکوفا می‌شود و به همین دلیل چیزی که با زحمت بدست آورده شود، انسان بیشتر قدر آن را می‌داند.

این هنرمند با اذعان به اینکه برای پیشرفت در کار از طرف هیچ‌کس حمایت مالی نشده است، تصریح کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با پشتوانه یک سرمایه بزرگ کارم را شروع کرده‌ام اما اصلا اینگونه نیست بلکه من از زیر صفر و از داخل آشپزخانه مادری پله‌ها را پشت سرگذاشته‌ام و از همین‌جا از همه می‌خواهم که بدنبال آن نباشند که راه صد ساله را یک شبه طی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۱۲ نفر به طور مستقیم توانسته شغل ایجاد کند، تصریح کرد: علاوه بر این، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هنرجو به شکل آنلاین و صدها هنرآموز به شکل حضوری در حال فراگیری فنون کیک‌پزی و آموزش‌پذیری هستند.

این بانوی هنرمند لارستانی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه بسیاری از هنرآموزان توانسته‌اند به شکل مستقل برای خود شغل ایجاد کنند، کافه تأسیس کنند، سفارش بگیرند و آموزش بدهند، خاطر نشان کرد: حتی هنرآموزانی از کشورهای دیگر نظیر چین داشته‌ایم که به شکل آنلاین در کلاس‌های ما شرکت کرده و در آن کشور به تولید کیک اقدام می‌کند و نسبت به استقبال چینی‌ها از این کیک‌ها ابراز رضایت دارد.

غفوری با تأکید بر اینکه به آموزش دادن بسیار علاقمند هستم چراکه آموزش برکت به همراه دارد و راهی برای دیگران باز می کند، ادامه داد: از دوران کودکی دوست داشته‌ام که انسانی اثرگذار باشم و ردپایی بعد از خود به جای بگذارم و خوشبختانه اکنون به واسطه آموزش‌ها صفحه مجازی توانسته‌ام الگویی برای دیگران بسازم و همین برای من بسیار ارزش دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های حضوری در شهر لار برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر کیک، آموزش و تولید شیرینی باقلوا برای نخستین‌بار در لارستان اجرایی کردیم و تا پیش از این بیشتر از شهرهای دیگر وارد می‌شد اما به دنبال اقدام ما، سایر مراکز نیز باقلوا را تولید کردند.

 

این هنرمند با اشاره به اینکه بنا به درخواست هنرمندان، در شهرهایی نظیر تهران، شیراز، خنج، یزد، بندرعباس، کیش، لامرد و غیره کارگاه آموزشی حضوری داشته‌ایم، بیان کرد: طی روزهای آتی و در پی دعوت یک آکادمی معروف در تهران، کارگاه آموزش تهیه باقلوا را دائر خواهیم کرد اما به دلیل استقبال بسیار خوب در شهر لار، اولویت برگزاری کلاس‌های خود را شهر لار می‌دانم.

وی با اذعان به اینکه کلاس‌های آنلاین بیشتر در بر گیرنده کیک‌های مخصوص کافی‌شاپ‌هاست که هم می‌توان برای مصرف خانگی استفاده کرد و هم سفارش گرفت و اقدام به فروش کرد، افزود: این آموزش‌ها منجر به ایجاد اشتغال برای هنرآموزان شده و همین موضوع حال من را خوب می‌کند.

غفوری اغلب مخاطبان خود را از قشر بانوان جوان در رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال برشمرد و تصریح کرد: افرادی که به سراغ آموزش کیک می‌آید بیشتر بانوان خانه‌دار هستند اما با این وجود از مجموع ۶۵ هزار مخاطب دنبال‌کننده صفحه آموزش فضای مجازی «مینا کیک» ۲۸ درصد از جمع آقایان هستند.

 

وی با بیان اینکه هیچکس را جز خودم را رقیب نمی‌دانم، تأکید کرد: اعتقاد دارم که هر کس می‌بایست با خود رقابت کند و اگر انسان در کارهایش چشم به ایده دیگران بدوزد، شبیه یک دستگاه کپی می‌شود اما زمانیکه تمرکز بر روی کار خود داشته باشیم و در پی آن باشیم که از دیروز خود بهتر باشیم، انرژی‌ها بیشتر صرف خلاقیت و نوآوری می‌شود.

این هنرمند با اشاره به اینکه پیشرفت و نوآوری در صنف شیرینی‌پزی منجر به ایجاد برکت برای همه می‌شود، ادامه داد: برخی‌ها منتقد افزایش آموزش‌ها و رشد قارچ‌گونه مراکز کیک‌پزی خانگی هستند اما بنده معتقدم که هر چه بر تعداد آنها افزوده شود برای شهرمان بهتر است.

غفوری با ابراز خرسندی نسبت به اینکه «مینا کیک» توانسته مشتریان زیادی را از شهرهای همجوار جذب کند، یادآور شد: زمانیکه مسافران از شهرهای دیگر برای انجام یک کار وارد لار می‌شوند و بدنبال این موضوع سایر خریدهای خود نظیر لباس، سوخت، غذا و شیرینی، تعمیرگاه و غیره را تهیه می‌کند، خودبه‌خود موجب رونق و چرخه اقتصادی می‌شود.

 

وی با اعتقاد نسبت به اینکه برای پیشرفت رقابت سالم خوب است و هرکس می‌بایست خود را با خودش مقایسه کند، بیان کرد: رقبا می‌تواند منجر به پیشرفت شوند چراکه انسان اگر رقیب نداشته باشد، تنبل خواهد شد و به دنبال نوآوری نمی‌رود پس رقیب باعث می‌شود که برای بهتر بودن باید تلاش کرد و در صورتی که چیز جدیدی نداشته باشیم، از بازار حذف خواهیم شد.

غفوری با تأکید بر اینکه بجای آنکه در تلاش برای حذف رقیب باشیم، می‌توان الگو گرفت و در پی آن کارهای نو آورده شود، اذعان داشت: هر کس می‌تواند براساس تخصص مسیر خود را پیدا کند و در اقیانوس روزی خدا، می‌تواند به اندازه کاسه ذهن خود از آن بردارد.

این کارشناس هنر کیک‌پزی نقش فضای مجازی در پیشبرد کارها و طی موفقیت برای بسیاری از حِرَف و مشاغل مختلف، گفت: از طرفی نباید خود را بیش از حد به آن متکی کرد و همیشه باید برای رشد در کارها بدنبال راهکار بود همانگونه که در برخی محافل نسبت به فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ابراز نگرانی می‌کنند، نباید دلهره داشت چون اگر این شبکه بسته شد، یک فضای دیگری جایگزین آن می‌شود.

وی با رد کردن فرضیه برخی از افراد مبنی بر اینکه در شهرهای به نسبت کم‌جمعیت و کوچک نظیر لار امکان پیشرفت وجود ندارد، تصریح کرد: بسیاری از هنرآموزان آنلاین اصلاَ شاید شهری به نام لار را نمی‌شناسند اما خواستن، توانستن است و ما در عمل این شعار را ثابت کرده‌ایم.

غفوری با تأکید بر اینکه انسان باید از بهانه‌های خود قوی‌تر باشد، عنوان کرد: انسان بهانه‌جو دولت را مقصر می‌داند، شهر کوچک خود را مانع ترقی معرفی می‌کند، شرایط اقتصادی را مشکل اصلی به حساب می‌آورد اما من به این مهم واقف بودم که روزی می‌رسد که برای آموزش از شهرهای بزرگ مثل تهران دعوت‌نامه می‌فرستند و اکنون شرایط بگونه‌ای شده است که بجای آنکه خود را به شهرهای بزرگ قالب کنیم، آنها از ما دعوت می‌کنند و این ارزشمند است.

این بانوی جوان لارستانی با بیان اینکه برای کیک‌های عروسی و تولد سبک خاص خود را داریم که آن‌هم این است که از روی طرح لباس عروس کیک‌ها را طراحی می‌کنیم، خاطر نشان کرد: این‌کار برای نخستین‌بار از روی طرح لباس هندی انجام شد و پس از آن، این ایده بر روی یک لباس عروس محلی روستای فیشور صورت گرفت و با وجود آنکه در آن زمان خبری از این همه گستردگی شبکه‌های مجازی نبود، بسیار مورد توجه قرار گرفت و بازخورد زیادی داشت.

 

وی با اذعان به اینکه تمام تلاش ما آن است که در کیک‌هایی که طراحی می‌شود، سبک و طرح یکسان و تکراری نداشته باشد، ادامه داد: سعی می‌شود براساس خواسته و ایده عروس و داماد کیک‌ها طراحی شود و به نوعی این کیک‌ها طراحی‌شده ویژه هر عروس و داماد است و جای دیگر کپی آن را نمی‌توان پیدا کرد.

غفوری با بیان اینکه یکی از معایت کیک‌های خامه‌ای آن است که به شکل معمولی برای مسافت‌های طولانی ارسال کرد، افزود: برای این کار نیاز به یک کارخانه صنعتی است تا با ماشین‌های یخچال‌دار فرستاده شود ولی فعلا در این زمینه برنامه‌ای نداریم و در حال حاضر محصولاتی مثل باقلوا، حلوا، شیرینی‌ها وغیره را به سایر مناطق کشور ارسال می‌کنیم.

این هنرمند با توصیه به افراد ناامید و کسانی که معتقدند نمی‌شود کار کرد، گفت: به قولی یکی از اساتید، جهنم انسان‌ها روزی است که به آنها نشان دهند به کجا می‌توانستند برسند ولی برای دستیابی به آن هدف تلاشی نکرده‌اند و به عبارتی حسرت گذشته را با خود دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به هدف باید تلاش کنیم و در برابر مشکلات زانو نزنیم، تصریح کرد: راهی جز تلاش کردن نداریم و این خودمان هستیم که می‌توانیم کشورمان را آباد کنیم و قدمی برای آن برداریم.

غفوری با اشاره به اینکه اگر قرار بر ناامیدی و کوتاه آمدن در برابر مشکلات باشد، افتتاح کافه «مینا کیک» همزمان شد با شروع با کرونا، یادآور شد: کار خود را با مقدار زیادی قسط، وام، قرض و غیره راه‌اندازی کرده بودم اما به یکباره مشکل بزرگی مثل کرونا در مسیر زندگی قرار گرفت که هیچکس تصور آن را نداشت و عده زیادی پیش‌بینی می‌کردند کار من با شکست روبه‌رو شود ولی دوست نداشتم که بازنده باشم و به همین دلیل تمام تلاش خود را کردم و از آن بحران گذشتم.

 

وی با بیان اینکه دستیابی به موفقیت بسیار سخت است و خود را آدم موفقی نمی‌دانم و فقط توانسته‌ام در مسیر موفقیت قرار بگیرم، اضافه کرد: بسیاری از انسان‌های اطراف ما فراموش کرده‌اند که از زندگی باید لذت ببرند و از چیزی که داریم قدر بدانیم و فقط به دنبال جمع کردن اموال هستیم.

غفوری در پایان گفت: باید یاد بگیریم در زندگی خوب باشیم، خوش باشیم و برای دیگران هم خوشی بخواهیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بانوی لارستانی با یک تیر سه هدف را نشانه رفت؛ آموزش، تولید و اشتغال با هنر کیک‌پزی+تصاویر”

  1. فاطی گفت:

    من میخوام ثبت نام کنم باید چی کار کنم
    لطفا جواب بدین

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین