جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اخاذی 200 سکه طلا در قبال عدم انتشار تصاویر شاکی در لارستان

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری زن و مرد جوانی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ قصد اخاذی از او را داشتند، خبر داد. به…

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری زن و مرد جوانی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ قصد اخاذی از او را داشتند، خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس فتا، در تشریح این خبر اظهار داشت: مردی ۶۵ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان لارستان مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویر خصوصی وي در شبکه اجتماعی واتساپ قصد اخاذی از وی را دارد و برای انتشار ندادن تصاویر خصوصی او تعداد ۲۰۰ عدد سکه طلا را درخواست کرده است كه رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی گفت: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند هويت متهمین را مورد شناسايي قرار دهند و با هماهنگی قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهمین که زن و مردی جوان بودند منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

اين مقام سايبري خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین