پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تعداد کارخانجات حوزه غذا و دارو لارستان 1.5 برابر شهرستان های اطراف است

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: طبق ارزیابی هایی که صورت داده ایم تعداد کارگاه ها و کارخانجات حوزه غذا و دارو  لارستان نسبت به شهرستان های…

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: طبق ارزیابی هایی که صورت داده ایم تعداد کارگاه ها و کارخانجات حوزه غذا و دارو  لارستان نسبت به شهرستان های اطراف به میزان یک و نیم برابر آنهاست.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر محمد اسعدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس کلینک تخصصی هاشمی‌زاده بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار برگزار شد با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو در برنامه های عملیاتی معاونت بهداشت، برنامه خودارزیابی عملکرد و جشنواره شهید رجائی مقام اول کشوری را کسب کرده ایم، اظهار داشت: با کمک مسئولین دانشکده و تخصیص بودجه یکی از دستگاه های مهم حوزه آزمایشگاه غذا و دارو بنام دستگاه «اتمیک ابزوربشن» در حال خریداری است.

وی با اشاره به اینکه شاید در گذشته با دانشگاه لارستان و وسعت آن مسئولین کشوری آشنا نبودند اما امروزه بخاطر پیشرفت ها و خرید این دستگاه بر روی لارستان بگونه ای دیگر حساب کرده و بودجه های خوبی را به ما اختصاص می دهند، افزود: از محدود دانشکده هایی هستیم که دستگاه اتمیک ابزوربشن را به مجموعه خود اضافه می کنیم و با این دستگاه می توان با دادن خدمات به دیگر دانشکده ها باعث افزایش درآمد دانشکده نیز شد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه با توجیهاتی که برای ریاست سازمان غذا و دارو کشور داشته ایم مسائلی همچون جمعیت، وسعت و پراکندگی لارستان سهمیه دارویی خود را افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه اجازه ندادیم در ایام شیوع پاندومی کرونا با کمبود دارو و سرم مواجه شویم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه اجازه قاچاق و عرضه بدون حساب دارو را در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان ندادیم، خاطر نشان کرد: بالغ بر ۲ میلیارد تومان به صورت هفتگی داروی «رمدسیویر» با پیگیری هایی که کرده ایم خریداری می کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خوب تهاتر داروئی دانشکده است که خرید دارو رمدسیویر را برای دانشکده آسان کرده و بار مالی را از روی دانشکده بر میدارد، ادامه داد: کمیسیون ماده ۲۰ مستقل از دانشگاه شیراز عملیاتی شده و همچنین مساعدت مالی بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان جهت بیماران خاص لارستان داشته ایم.

اسعدیان با بیان اینکه از فعالیت های صورت گرفته مساعدت مالی و اخذ دارو توسط بیماران شیمی درمانی و بیماران خاص است که در درمانگاه صالح پور صورت می گیرد، عنوان کرد: طبق ارزیابی هایی که صورت داده ایم تعداد کارگاه ها و کارخانجات حوزه غذا و دارو  لارستان نسبت به شهرستان های اطراف به میزان یک و نیم برابر آنهاست.

وی با اذعان به اینکه با سوق دادن افراد به سمت کارخانه سازی از لحاظ فرهنگی، سلامت و اشتغال لارستان پیشرفت خواهد کرد، یادآور شد: طی امسال با سوق دادن افرادی جهت اشتغال در حوزه تولید عرقیات گیاهی، بسته بندی مواد غذائی، توسعه کارخانه لبنیات و بسته بندی بهداشت نان باعث افزایش اشتغال جوانان و همچین توسعه بهداشتی منطقه شده ایم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین