جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

قصه بلدرچین و برزگر، قصه ای برای امروز ما مردم لارستان بزرگ

  به گزارش گروه وبگردی میلاد لارستان، یکی از شهروندان در فضای مجازی مطلبی را با عنوان “قصه بلدرچین و برزگر، قصه ای برای امروز ما مردم لارستان بزرگ” مناشر…

 

به گزارش گروه وبگردی میلاد لارستان، یکی از شهروندان در فضای مجازی مطلبی را با عنوان “قصه بلدرچین و برزگر، قصه ای برای امروز ما مردم لارستان بزرگ” مناشر کرده است که ذکر آن خالی از لطف نیست.

یادتان هست ، دانش‌آموز که بودیم در کتاب فارسی درسی داشتیم به نام «بلدرچین و برزگر». 

داستان از این قرار بود که بلدرچینی با سه جوجه خود در کشتزاری لانه داشت. چون فصل درو شد، یکی از جوجه‌ها پیش مادرش آمد و گفت: مادر امروز شنیدم کشاورز به زنش می‌گفت فردا همسایگان به کمک می آیند و کشتزار را به کمک آنها درو خواهیم کرد. مادر گفت: راحت باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

فردا رسید و هیچ اتفاقی نیفتاد. شب یکی دیگر از جوجه‌ها پیش مادر آمد و گفت: مادر امروز شنیدم که کشاورز به زنش می‌گفت فردا پسرعموهایم به کمک می‌آیند و با کمک آنها کشتزار را درو خواهیم کرد. مادر گفت راحت باشید فردا مزرعه درو نخواهد شد.

و چون دوباره شب فرا رسید، جوجه سوم پیش مادر آمد و گفت: امروز کشاورز به زنش می‌گفت فردا خودمان با هم آستین‌ها را بالا می‌زنیم و مزرعه را درو می‌کنیم. بلدرچین مادر گفت: فردا حتما لانه ما خراب می‌شود و باید اینجا را ترک کنیم. جوجه‌ها پرسیدند مگر این بار با دفعه‌های قبل چه فرقی دارد؟ مادر گفت: تا زمانی که کشاورز به امید این و آن نشسته بود مطمئن بودم کسی او را یاری نمی‌کند، ولی چون خودش تصمیم دارد مزرعه را درو کند، اطمینان دارم مزرعه درو خواهد شد.

 

درس این قصه:

اگر به انتظار بنشینیم که دیگران برایمان توسعه بیافرینند، و مشکلات بیکاری ، آسیب های اجتماعی و توسعه نیافتگی و ارتقاء ما را حل کنند مطمئنا به مقصود نخواهیم رسید خودمان باید دست در دست هم با همراهی و همدلی آینده را برای دیار و شهر و روستا و فرزندان مان بسازیم. آری من و شما باید پیش قدم شویم و همه سختی ها را بجان بخریم و با امید و توکل و پشتیبانی هم در این راه قدم های استوار بسوی موفقیت برداریم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “قصه بلدرچین و برزگر، قصه ای برای امروز ما مردم لارستان بزرگ”

  1. لاری گفت:

    این قصه برای توسعه شهرستان چندان مصداق ندارد شهرستان باید برای توسعه وعمران دارای برنامه باشد که احتیاج به اعتبار بزرگ دولتی برنامه ملی. داستانی. و شهرستانی. است. با ساده کردن قضیه که ما خودمان دست بکار شویم کار یک شهرستانی که تابع فارس. ویک مملکت است شدنی. نیست البته همت مردم باید همراه با برنامه های دولت باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین