شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

19 اردیبهشت؛ فقط نامی از «لارستان بزرگ» را یدک می کشد!!!

از سال ۹۳ و با مصوبه شورای اسلامی وقت شهر لار، روز ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به لارستان به عنوان روز “لارستان بزرگ” نامگذاری شد و…

از سال ۹۳ و با مصوبه شورای اسلامی وقت شهر لار، روز ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به لارستان به عنوان روز “لارستان بزرگ” نامگذاری شد و بر این اساس مقرر شد یک دبیرخانه دائمی با دبیری عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر لار نیز تشکیل شده تا بتواند ظرفیت ناشناخته و مغفول مانده ی لارستان را در همه ی ابعاد به رخ بکشاند.

به گزارش میلاد لارستان، شاید از این جمله در بسیاری جلسات و محافل و مراسم های رسمی با حضور مسئولین کشوری استفاده کرده ایم که: “منطقه‌ی لارستان در صد و اندی سال پیش به همت سیدلاری و کمک مردم این منطقه – مردم شهرها و عشایر – یک حرکت اسلامی بسیار پرماجرائی را در تاریخ ما ثبت کردند. اگر ارزیابی ما در باره‌ی ملتها تابع این است که مقدار آگاهی آنها را بسنجیم، مقدار عزم و اراده‌ی ملی آنها را بسنجیم، روشن‌بینی و شجاعت آنها در اقدام را بسنجیم – اگر این وسیله‌ی سنجش قدر و قیمت جمعیتها و ملتهاست – باید بگوئیم مردم لار و منطقه‌ی لارستانِ بزرگ، به حسب این مقیاسها و معیارها جزو برجسته‌ترین مردم کشورِ پهناور ما هستند. آ
ولی این جمله کی و کجا بیان شد؟ چرا دیگر اثری ازآن روزهای خوش نیست و لااقل یاد آن روز…

۱۹ اردیبهشت ۸۷ بود که یک زعیم عالیقدر جهان اسلام حضرت امام خامنه ای با تشریف فرمایی شان در منطقه لارستان برگ زرینی در تاریخ معاصر منطقه لارستان رقم زده و طی بیانی شیوا و کاملا پخته نام لارستان بزرگ را برای اولین بار در واژگان منطقه جاری ساختند.

اگرچه بسیار زود ۱۲ سال از آن روز تاریخی گذشت، اما بزرگداشت آن بهانه ای شد که روز لارستان بزرگ نیز به تقویم ایام لارستان اضافه شود.

از سال ۹۳ و با مصوبه شورای اسلامی وقت شهر لار، روز ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به لارستان به عنوان روز “لارستان بزرگ” نامگذاری شد و بر این اساس مقرر شد یک دبیرخانه دائمی با دبیری عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر لار نیز تشکیل شده تا بتواند ظرفیت ناشناخته و مغفول مانده ی لارستان را در همه ی ابعاد به رخ بکشاند.

چند سال اول برنامه هایی کم و بیش متنوع در روز لارستان انجام می گرفت. اولین سال یعنی همان سال۹۳ و نیز سال ۹۴ به صورت برنامه جشن مردمی و نمایشگاه صنایع دستی، توانمندیهای منطقه لارستان در معرض دید عموم قرار می گرفت. برگزاری برخی همایش های تخصصی حوزه اقتصاد و دعوت از برخی چهره های مطرح کشور جهت ارائه ایده های توسعه منطقه ای را شاید بتوان از جمله دیگر اقدامات مهم صورت گرفته علاوه بر برگزاری جشن روز لارستان ذکر کرد.

اما چند سالی است که نه دیگر خبری از برگزاری این برنامه های متنوع به گوش می رسد و نه دبیرخانه ای که از خود هویتی نشان دهد. تنها پخش چند پوستر و نصب چند بنر ماحصل روز لارستان بزرگ در این سالها بوده است.

اما آیا مسئولین شهرستان سعی نموده اند برای این روز فکری نو دراندازند، آیا با بازخوانی بیانات معظم له در راستای توسعه منطقه گام های مفید برداشته اند؟ مردم ما خوبند و این خوبی را در این ایام کرونایی هم به معرض ظهور مجددی رساندند. اما… بگذریم…

اگرچه معتقدیم واکاوی سخنان امام خامنه ای در دیدار مردم لار را مسئولین و متولیان فرهنگی و اجتماعی و چه بسا اقتصادی شهر باید از جمله برنامه های کل سال و به خصوص روز لارستان قلمداد کنند و به بخشی از آنها به عنوان نقشه راه نظاره نمایند اما در این فرصت کوتاه تنها به برشی بسیار گذرا از سخنان معظم له می پردازیم:
این همت مردم است که میتواند کشور را بی نیاز کند. سرمایه‌گذاریهائی که مردم انجام میدهند در بخشهای مختلف، بسیار ارزشمند است؛ بخصوص در بخشهای تولیدی. و من برای آن مردمی که به کارهای خدمت‌رسانی به مردم علاقه‌مندند، این را بهترین عمل، بهترین حسنه و صدقه میدانم که در کارهای تولیدی سرمایه‌گذاری کنند؛ هم اشتغال ایجاد شود، هم به پیشرفت کشور کمک کند، هم فقر و محرومیت را از بخشهای مهمی از کشور برطرف کند. این آن سیاست عمومی نظام جمهوری اسلامی است: کمک گرفتن از سرمایه‌ی مالی، سرمایه‌ی فکری، بازوی توانا و کارآمد مردم عزیزمان که کشور مال آنهاست و آینده متعلق به آنهاست.

امیدواریم توفیق الهی شامل حال مسئولین کشور شود، بتوانند به شما مردمی که حقاً و انصافاً در خور اظهار ارادت هستید، ابراز ارادت کنند؛ به شما مردمی که شایسته‌ی خدمت کردن هستید، خدمت کنند و وظائف خود را انجام دهند.
سخن ها زیاد است ….

آری این روزها نباید قدر و منزلت و جایگاه لارستان را انقدر در بوق و کرنا کرد و در جستجوی تکه کلامی از زبان فلان مسئول و فلان مدیر کشوری در مدح و بزرگی لارستان جستار کرد.

چرا که ارزشش را مدیران و سیاست گذاران شهر به خوبی طی این چند سال با عملکرها و نگاه هایشان به همگان نشان داده اند…؟!

در پایان اشاره ای دیگر به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم لارستان خالی از لطف نیست ، “در این سفر، درباره‌مسائل گوناگون مردم این استان -فارس- از جمله مسائل شهر لار و منطقه‌ی لارستان مذاکرات مفیدی را انجام دادند و تصمیمهای خوبی را گرفتند. امیدواریم توفیق الهی شامل حال مسئولین کشور شود، بتوانند به شما مردمی که حقاً و انصافاً در خور اظهار ارادت هستید، ابراز ارادت کنند؛ به شما مردمی که شایسته‌ی خدمت کردن هستید. »
امیدوارم مسئولین شهرستان لارستان چه بومی و غیر بومی توفیق خدمت به این مردم والامقام را داشته باشند.

میلاد لارستان انتظار دارد مسئولین و متولیان فرهنگی شهرستان و نیز شورای شهر لار به عنوان دبیرخانه دائمی شهر لار در این باره و اقدامات مهم در این خصوص پاسخ دهند….

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “19 اردیبهشت؛ فقط نامی از «لارستان بزرگ» را یدک می کشد!!!”

  1. لاری از بازار دلسوز زادگاه گفت:

    هر منطقه وشهرستانی که در ان کارهای بزرگ واساسی وزیر بنایی انجام شود ان منطقه بزرگ است مثلا در شهرستان لامرد که در انجا کارخانه وپالایشگاه واتوبان و…. ساخته شده منطقه ای اباد وبزرگ است به نظر من بزرگی به کارهای تبلیغی ودادن اطلاعیه وجش گرفتن نیست حالا هر چقدر بخواهیم از پسوند بزرگ استفاده کنیم ولی چنانچه کارهای بزرگ برای شهرستان لار انجام مشود بز نخواهیم شد مقایسه وضعیت یک دهه اخیر لار با شهرهای جهرم ولامرد و……. گواه دلیل ومدعای بنده است وخلاصه با بوق وکرنا کردن لارستان بزرگ چیزی عاید مردم لارستان نخواهد شد صادقانه عرض کردم

  2. ناشناس گفت:

    مواردی که اقا گفته دنبال کنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین