پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مجوز پرداخت ۶هزار میلیارد ریال به پروژه‌های راهسازی جنوب فارس داده شد

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: مجوزهای لازم و موافقت اصولی در زمینه پرداخت ۶هزار میلیارد ریال برای شتاب بخشی طرح‌های راهسازی در حوزه جنوب استان فارس داده شد. به…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: مجوزهای لازم و موافقت اصولی در زمینه پرداخت ۶هزار میلیارد ریال برای شتاب بخشی طرح‌های راهسازی در حوزه جنوب استان فارس داده شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، حسن شبانی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از میزان ۶ هزارمیلیارد ریال برای طرح های راهسازی جنوب استان فارس، ۲هزارمیلیارد ریال آن برای پروژه چهار خطه لار- جهرم – بندرعباس، سه هزار میلیارد ریال برای محور لامرد- خنج و همچنین هزار میلیارد ریال برای طرح راهسازی لار- لامرد است.

وی با اشاره به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال محور لار- جهرم- بندرعباس گفت: مجوز لازم از سوی سازمان برنامه بودجه، موافقت اصولی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی نیز دریافت شده و قرار است که تا پایان شهریور امسال این مبلغ از طریق بانک ملی پرداخت شود.

شبانی نژاد گفت: همچنین همین مجوزها نیز برای مبلغ سه هزار میلیارد ریال محور لامرد- خنج و مبلغ هزار میلیارد ریال نیز برای پروژه لار- لامرد که سالهای زیادی راکد و متوقف شده نیز انجام شده است.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار تخیص یافته گفت: اعتبارات پروژه های مهم راهسازی در شهرستان لارستان و جنوب فارس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر رشد داشته است.

وی یکی از پروژه های اساسی و اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی لارستان و مسئولان و مقامات اجرایی در استان فارس و حوزه وزارت راه و شهرسازی را تکمیل و بهره برداری از طرح چهار خطه کردن محور لار- جهرم – بندرعباس دانست و گفت: هم اینک کل این محور در قالب پنج فاز در حال اجرا است.

شبانی با بیان اینکه هم اینک چهار شرکت پیمانکاری و در قالب پنج قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: قطعه اول حد فاصل سه راهی زرین دشت- تونل وحدت به طول هفت کیلومتر و با تعهد شرکت پیمانکاری زیدون کوش در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است.

شبانی بیان کرد:قطعه دوم نیز از تونل وحدت و دسترسی‌های طرفین آن به طول ۲ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری زیدون کوش و قطعه سوم به طول ٢٤ کیلومتر حدفاصل سه راهی منصور آباد به سه راهی آب باریک با تعهد شرکت پیمانکاری جهاد نصر فارس در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بسیار پایین و کمتر از پنج درصد است.

وی همچنین قطعه چهارم این محور را شامل محدوده گردنه بریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری راه کوهپایه بویر عنوان کرد و گفت: این قطعه نیز با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

شبانی ، قطعه پنجم این پروژه را شامل دو فاز از تقاطع بنارویه تا ابتدای گردنه بریز به طول ۱۹ کیلومتر و همچنین روستای بریز تا گردنه دارابی به طول ۱۱ کیلومتر از سوی شرکت پیمانکاری آب و خاک ذکر کرد که با پیشرفت ناچیز حدود سه درصد وارد فاز عملیاتی شده است.

شبانی گفت که حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته اما در عین حال معتقد است که این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی تاکنون نداشته و پیمانکار نیز رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای طرح ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این ۳۰ کیلومتر را افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۴:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “مجوز پرداخت ۶هزار میلیارد ریال به پروژه‌های راهسازی جنوب فارس داده شد”

  1. ناشناس گفت:

    خب.. کلا که پیشرفت نداشته..

  2. ناشناس گفت:

    از این ۶۰۰ میلیارد تومن قبلا قرار بود ۳۰۰ میلیارد تومن مختص جهرم لار بندر باشه ولی علیرغم اینهمه تبلیغات گسترده الان ۲۰۰ میلیارد تومن متعلق به این جاده هست و صد البته ۱۰۰ میلیارد تومن از این مبلغ با پیگیری نماینده جهرم برای حوزه جهرم است

  3. ناشناس گفت:

    ۲۰۰۰ واسه محور جهرم-لار-بندرعباس
    ۳۰۰۰ واسه لامرد-خنج
    ۱۰۰۰ واسه لامرد-لار
    نتیجه ۴۰۰۰ واسه لامرد
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. ناشناس گفت:

    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید . ببینیم و تعریف کنیم بالاخره جاده لار جهرم و لار بندر به کجا میرسه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین