یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آمادگی شبانه‌روزی کردن سالن‌های تجمیعی تزریق واکسن کرونا در لارستان وجود دارد

سرپرست مرکز بهداشت لارستان با اشاره به اینکه ۴ سالن تجمیعی تزریق واکسن کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان لحاظ شده است، گفت: شهرهای اوز و خنج…

سرپرست مرکز بهداشت لارستان با اشاره به اینکه ۴ سالن تجمیعی تزریق واکسن کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان لحاظ شده است، گفت: شهرهای اوز و خنج یک مرکز و شهر لار دو سالن شهید باقریه و تختی برای واکسیناسیون کرونا در نظر گرفته شده است که در صورت لزوم، قابلیت فعال‌سازی شیفت سوم شب یا حتی شبانه‌روزی شدن وجود دارد.

حسن فزونی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه مجموع تعداد افراد واکسینه شده در برابر کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان برای دوز نخست تزریق شده ۷۰ هزار و ۴۵۴ نفر است، اظهار داشت: تعداد ۴۹ هزار و ۳۰۳ نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴ سالن تجمیعی تزریق واکسن کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان لحاظ شده است، افزود: شهرهای اوز و خنج یک مرکز و شهر لار دو سالن شهید باقریه و تختی برای واکسیناسیون کرونا در نظر گرفته شده است.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان با بیان اینکه این مراکز در حال حاضر در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند و در شهر لار دو سالن تجمیعی توانایی تزریق روزانه بیش از ۵ هزار دوز واکسن را دارد، تصریح کرد: در صورت لزوم، قابلیت فعال‌سازی شیفت سوم شب یا حتی شبانه‌روزی شدن وجود دارد.

مشاور عالی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از راه‌اندازی سومین سالن تجمعی تزریق واکسن به همت نیک‌اندیشان در شهر خور طی روزهای آینده خبر داد.

این مسئول با اذعان به اینکه کاهش گروه‌های سنی مشمول واکسیناسیون بستگی به تأمین واکسن و استقبال مردم دارد، خاطر نشان کرد: در صورتی که تأمین واکسن محدود باشد، به طور قطع و منطقی و علمی آن است که افراد با سن بالاتر و افراد در معرض خطر در اولویت باشند و این مسأله کاملا واضح است.

وی با بیان اینکه فقط در صورتی که استقبال گروه سنی بالاتر کاهش یابد یا اینکه واکسن به طور فراوان تأمین شود، می‌توان شرط گروه سنی را برداشت و همه را مشمول کرد، ادامه داد: تحلیل‌های آماری که در لارستان انجام شده، نشان‌دهند استقبال خوب مردم نسبت به شهرستان‌های دیگر است پس منطقی آن است که تا زمان تأمین واکسن در تعداد زیاد، اولویت با افراد گروه سنی بالاتر و افراد پرخطر باشد.

فزونی با اشاره به اینکه طبق آمارهای اعلام شده، درصد دوز واکسن تزریق شده به نسبت جمعیت هدف بالای ۱۸ سال، در کشور حدود ۵۵ درصد و در استان فارس ۶۲ درصد است و این در حالیست که در لارستان ۶۷ درصد است، یادآور شد: در واقع علیرغم استقبال عمومی، به دلیل محدود بودن واکسن نتوانستیم گروه‌های سنی پائین‌تر را برای واکسیناسیون فراخوان کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نسبت واکسن‌های تزریق شده از میانگین کشوری و استانی بالاتر است و این به آن معناست که هم درصد جمعیت بالاتری واکسینه و هم افراد اولویت‌دار و پرخطر را ایمن کرده‌ایم، افزود: بنا بر این نشانه عقب‌ماندگی در واکسیناسیون نیست.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان درباره امکان تزریق واکسن برای بانوان باردار و مادران شیرده، گفت: جهت خانم‌های باردار دستورالعمل‌ کشوری واکسیناسیون وجود دارد و ما هم طبق آن همزمان با سایر دانشگاه‌های کشور شروع کرده‌ایم و خانم‌های شیرده نیز در صورتی که مشمول واکسیناسیون باشند، منعی جهت دریافت واکسن ندارند.

فزونی با اشاره به اینکه تا بحال تعداد ۱۲ هزار و ۸۵۰ دوز واکسن برکت به لارستان تعلق گرفته که ۱۲ هزار و ۸۰۰ دوز آن تزریق شده است، تصریح کرد: با توجه به استقبال عمومی از این واکسن بومی، طی چند مرحله بصورت تلفنی و مکتوب و حتی حضوری توسط مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان پیگری صورت گرفته و سهمیه‌های دریافت شده و اخیرآ نیز ۷ هزار دوز جدید از واکسن برکت دریافات و در حال تزریق است و انتظار می‌رود تا روز جمعه ۳ هزار دوز دیگر دریافت و به متقاضیان مشمول تزریق شود.

وی با توصیه شهروندان مبنی بر اینکه اولین واکسنی که در دسترس دارند و شامل آنها می‌شود را تزریق کنند و تزریق را به تاخیر نیندازند، اضافه کرد: جا دارد از همه همکارانی که در امر مهم واکسیناسیون عمومی، جانانه در تلاشند و تمام کسانی که در قالب نیروهای بسیجی،  جهادی و خیرین مثل همیشه بدون چشم داشت، نه تنها در آماده سازی مرکز تجمیعی سالن تختی، بلکه در امور اجرایی واکسیناسیون نیز از هیچ همکاری دریغ نکرده اند، تشکر و قدردانی کنم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین