شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

پیش بینی تولید 9 هزار تن خرما از نخلستانهای لارستان

  مسئول واحد باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان  گفت : لارستان ۱۶۳۰ هکتار نخل خرما دارد که سالانه حدود ۹هزار تن رطب و خرما تولید می کند….

 

مسئول واحد باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان  گفت : لارستان ۱۶۳۰ هکتار نخل خرما دارد که سالانه حدود ۹هزار تن رطب و خرما تولید می کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، مجتبی ضیافت افزود : به دلیل وقوع خشکسالی و گرمای بی سابقه برداشت رطب و خرمای امسال این شهرستان از اوایل مرداد ماه شروع شده است و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد .

به گفته وی  ۱۰ درصد تولید خرما در استان فارس مربوط به لارستان است که بر این اساس این شهرستان رتبه پنجم را بین شهرستانهای فارس دارد.

ضیافت با بیان اینکه عمده خرمای لارستان به شهرستان جهرم ارسال می شود گفت:  وضعیت بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات این محصولات مطلوب بوده و خرمای لارستان در داخل کشور به همه نقاط ایران ارسال و به کشورهای افغانستان و پاکستان نیز صادر می شود.

مسئول واحد باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان  با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ رقم خرما در لارستان وجود دارد، گفت: برخی از این ارقام  شامل شاهانی، خاصویی، قصب، پیارم، مجول، گنتار، هلیله، هلو، گچخواه، خلاص، برحی، لشت، نپت صیف، لؤلؤ، خنیزی،  کبکاب، خصاب، گیونی، هلالی، آل مهتری، زرد، خروباغ، گمسری، مرزبان، مضافتی، خوش خارک ، بگشی ، گبدر، نلسو، خصاب می‌باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین