پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

از احداث انبار نفت در جهرم و انتقال آب تا تجهیز بیمارستان و کد گمرکی و تضمین خرید خرما

ایجاد انبار نفتی در جهرم، انتقال آب،  ایجاد مرکز تحقیقات کشت گلخانه ای، کد گمرکی  و تجهیز گمرک جهرم، تضمین خرید خرما تنها برخی از درخواست های جهرمی ها از…

ایجاد انبار نفتی در جهرم، انتقال آب،  ایجاد مرکز تحقیقات کشت گلخانه ای، کد گمرکی  و تجهیز گمرک جهرم، تضمین خرید خرما تنها برخی از درخواست های جهرمی ها از نماینده ویژه رئیس جمهور بود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از چهره جهرم، رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم با حضور وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در زمان آسیب دیدگی به بخش کشاورزی جهرم حضور صندوق حمایت از باغداران بسیار کمرنگ بود اظهار داشت: اگر کشاورزی به درستی مدیریت شود می‌تواند کشور را بدون نفت و با کشاورزی اداره کنیم.

وی گفت: در کشت گلخانه‌ ای سهم جهرم اندک است بنابراین تقویت مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی جهت توسعه الگوی کشت بسیار ضروری است.

رضایی با بیان اینکه باید بر واردات نهال های کشاورزی به شهرستان جهرم نظارت بیشتری صورت بگیرد زیرا برخی از آنها حامل بیماری هستند، افزود: رفع مشکلات بخش خصوصی جهت توسعه خرمای تجاری ضروری است.

وی به موضوع انتقال آب دریا نیز اشاره داشته و خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای انتقال آب از دریا به مرکز، شرق و غرب استان نیازمند فراخوان جهت جذب بیشتر سرمایه گذار هستیم.

وی افزود: در بحث توریست درمانی باند دوم فرودگاه جهرم و سیستم ناوبری ایجاد شود  و تسهیلات بانکی جهت کشاورزی بسیار کمرنگ است و بحث خرید تضمینی دام های مازاد عشایر، تامین علوفه به صورت موقت، فراهم کردن تانکر آبرسانی برای عشایران و احیا دانشگاه فرهنگیان جهرم لازم و ضروری است.

خشکسالی پی‌درپی، زوال درختان، سرمازدگی، هجوم ملخ‌ها و  نیز آفت سوسک سرخرطومی در مرکبات و نخلستان‌های شهرستان جهرم گریزی زده و اظهار داشت : امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم دارد که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد. وی گفت: خسارت نخلستان‌های کل جنوب فارس یک دهم نخلستان‌های کل شهرستان جهرم نیست.

فرماندار ویژه جهرم بیان داشت: زیرساختهای گمرک جهرم فراهم شده است و برای صادرات از آن با توجه به حضور شهرک صنعتی و منطقه ویژه نیاز به اقدام عاجل دارد.

 این مقام مسئول در حضور نماینده ویژه رئیس جمهور به کد گمرکی جهت تجار، تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی، احداث ورزشگاه ۴ الی ۵ هزار نفری، ايجاد انبار نفتی و خرید تضمینی خرما نیز به عنوان دیگر درخواست ها اشاره نموده و اظهار داشت: جهرم می‌تواند انبار نفتی شرق فارس باشد و موافقت اولیه برای خط انتقال نفتی از بندرعباس صورت گرفته است و راه‌اندازی آن از اقدامات پدافند غیرعامل است.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، نیز در این نشست که در آستانه سفر هیات دولت به استان فارس انجام می شد در سخنانی اظهار داشت: باید هوای مصرف کننده را داشته باشیم اما نه از جیب تولید کننده، قیمت شیر از چهار هزار و ۶۰۰ شد تومان به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافت؛ درست است که از نگاه مصرف کننده قیمت افزایش یافته اما اگر این قیمت بیشتر نشود دامدار دام مولد را کشتار می کند بنابراین حفظ تولید خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است

وی گفت: وظیفه ما حمایت از تولید بوده و این مهم از رسالت های وزارت جهاد کشاورزی است، در حمایت از مصرف کننده برای اینکه محصول سالم و در دسترس دریافت کند سازوکار را باید مستقل از تولید کننده انجام دهیم.

این مقام مسئول گفت: قدرت غذا امروز از اسلحه بالاتر است، کشاورز و دامدار رزمنده این میدان است و باید درصندلی و قدرت بنشیند که امیدواریم این شأنیت و عزت برای حوزه کشاورزی و دامداری انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: از هفته گذشته به شرکت پشتیبانی امور دام اجازه دادیم صادرات به صورت محدود انجام دهد چرا که اعتقادمان این است نباید دام عشایر قاچاق شود و نفع آن به آنها نرسد.

وی به موضوع درخواست های جهرمی ها نیز اشاره نموده و افزود:جهرم قطب کشاورزی جنوب فارس است و خرید تضمینی خرما در هفته آینده انجام می‌شود. موافق گسترش نخل های تجاری هستیم، سومین تولید کننده خرمای دنیا هستیم اما اقتصاد کشاورزی ما مشکل دارد.

وی افزود: هزینه کشاورزی بالاست و  ۳۰ درصد محصولات کشاورزی از بین می رود و این در حالی است که ۱۷ میلیارد متر مکعب آب در این حوزه مصرف می شود.

وی به موضوع مرغداری ها نیز اشاره نموده و بیان داشت: در مورد مرغداری ها ۲ تصمیم گرفتیم؛ اول اینکه جوجه یک روزه را وارد سامانه بازارگاه کرده و تصمیم دوم اینکه زمانی وارد کننده پولش را می‌گیرد که نهاده تحویل تولید کننده داده شود.

تایید جهت اختصاص بخشی از اعتبارات سفر استانی به موضوعاتی از قبیل آبخیزداری، اختصاص وام کم‌بهره برای باغداران و کشاورزان، قنوات و کانال‌های آبیاری در شهرستان جهرم از دیگر مصوبات این جلسه با وزیر جهاد کشاورزی بود.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین