پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

پوشش واکسیناسیون کرونا در لارستان، خنج و اوز به ۷۲.۵ درصد رسید

  میانگین پوشش واکسیناسیون دُز اول در سه شهرستان واقع در جنوب فارس شامل لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۲ و نیم و مجموع ۲ دُز نیز ۵۵ درصد اعلام…

 

میانگین پوشش واکسیناسیون دُز اول در سه شهرستان واقع در جنوب فارس شامل لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۲ و نیم و مجموع ۲ دُز نیز ۵۵ درصد اعلام شده است.

به گزارش میلاد لارستان، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان این مطلب اعلام کرد: همچنین تاکنون کمتر از نیم درصد(۳۳ صدم درصد) تاکنون از جمعیت این سه شهرستان دُز سوم (بوستر) و تقویتی را تزریق کرده اند.

همچنین براساس آمار تفکیکی سه شهرستان در واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال ،شهرستان خنج با ۷۷ و نیم درصد تزریق دز اول پیشتاز است اما در تزریق دُز دوم با ۴۹ درصد جایگاه دوم را دارد.

همچنین ۲۲ و نیم درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال این شهرستان تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند.

لارستان با ۷۷.۳  درصد تزریق دُز اول در میان سه شهرستان جایگاه دوم را دارد؛ اما در تزریق دز دوم با ۴۹.۷ درصد تزریق هر دو دُز نیز پیشتاز است.۲۲.۶ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال این شهرستان نیز تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند.

در شهرستان اوز نیز تاکنون ۶۷ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند و حدود ۳۸ درصد از این جمعیت نیز هر دو دُز خود تزریق کردند و ۳۳ درصد این جمعیت نیز تاکنون هیچ گونه واکسنی نزده اند.

همچنین با توجه به اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان میانگین تزریق روزانه واکسن در سطه منطقه و این سه شهرستان ۲ هزار و ۳۸۵ دُز بوده و چنانچه با همین روند واکسیناسیون ادامه یابد  ۲۷ روز دیگر زمان نیاز است تا ۱۵ درصد باقیمانده جمعیت نیز واکسینه شوند و ایمنی نسبی محقق شود (منظور از ایمنی نسبی واکسیناسیون کامل ۷۰ درصد جامعه است).

از میان ۴۱۶ هزار و ۲۸۰ واکسن توزیع شده در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان ۲۷۷ هزار و ۴۵۰ دز تا هفدهم آبان ماه تزریق شده این موضوع به این معنا است که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲۷هزار  و ۸۵۹ دز واکسن تزریق شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین