پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اهدا بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی مساجد جنوب فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب به منظور تأمین و…

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب به منظور تأمین و به‌روز نگه‌داشتن کتابخانه‌های عمومی مساجد جنوب فارس اهدا کرده است.

به گزارش میلاد لارستان، محمدابراهیم اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توصیه‌های زیادی به مطالعه کتاب و کتابخوانی کرده‌اند، گفت: معظم‌له علاوه بر مطالعه کتاب، تأکید بر تولید مخاطب نیز دارند که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با بیان اینکه دانایی سهم بسزایی در رفع مسائل جامعه دارد، افزود: آسایش از طریق تأمین زیرساخت‌های مادی و آرامش از مجرای دانایی و آگاهی به دست می‌آید، لذا هیچ پیشرفت مادی بدون توجه به فرهنگ و دانایی اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی است. از طرف دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس دارای ۴٠ کتابخانه از دو نوع کتابخانه باز و مخرن‌دار هستند.

اخوت با اشاره به اینکه در کانون‌های مساجد رویدادهای مختلف فرهنگی با محوریت کتاب طرح‌ریزی شده است، افزود: یکی از این رویدادها، «شنبه‌های کتاب» است که در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هر هفته در روز شنبه یک کتاب معرفی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب فارس با اشاره به برگزاری طرح «صدای کتاب» در کانون‌های مساجد، بیان کرد: هدف از برگزاری این طرح، ترویح فرهنگ مطالعه و تولید کتاب صوتی است. از طرف دیگر در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی همچون مسابقات کتابخوانی، ثبت و بروزرسانی کتابخانه‌ها، نشست کتابخوانی و نقد کتاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتشار پوستر، عکس و فیلم از شنبه‌های کتاب در فضای مجازی، جمع‌آوری کتاب‌ها از مساجد و منازل برای تبدیل به کتاب‌های نو، برپایی ایستگاه دانایی و نمایشگاه کتاب در مساجد، تکریم از مروجان، کتابداران، کتابخوانان و معرفی نویسندگان مسجدی و ارسال آثار به جشنواره دوستدار کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

اخوت با اشاره به اینکه کتابخانه‌های مساجد یکی از بهترین فرصت‌های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های مساجد در همه شهر و روستاها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان قرار می‌دهند. از مزیت‌های این کتابخانه‌های عمومی قرار داشتن در کنار مساجد به‌عنوان حریمی امن برای خانواده‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب فارس در پایان صحبت‌هایش گفت: عمده تفاوت کتابخانه‌های عمومی مساجد با سایر کتابخانه‌های عمومی سطح شهر، علاوه بر رایگان بودن آنها، بحث مدیریت و کارسازی آن است که همگی به به‌دست جوانان مؤمن مسجدی بوده، لذا وقتی علاقه در کنار فعالیت قرار گیرد همیشه بهترین نتیجه را خواهد داشت. از این رو در سال ۱۴۰۰ این ستاد بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب به منظور تأمین و به‌روز نگه‌داشتن کتابخانه‌های عمومی مساجد جنوب فارس اهدا کرده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین