دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شهرداری های لارستان نسبت به لایروبی رودخانه ها و مسیل های شهری اقدام کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ویژگی های اساسی در زمان بحران را آمادگی کامل، هماهنگی و سرعت عمل و دقت عمل برشمرد و تاکید کرد:در زمان حادثه یا وقوع…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ویژگی های اساسی در زمان بحران را آمادگی کامل، هماهنگی و سرعت عمل و دقت عمل برشمرد و تاکید کرد:در زمان حادثه یا وقوع بحران، نباید منتظر دستورات بالادستی ماند.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لارستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج در سخنانی اظهار کرد: تشکیل بسیج از ابتکارات انقلاب و امام خمینی (ره) بود که همه به آن نهاد مقدس افتخار می کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر دستگاهی دارای ماهیت شغلی خاص و وظایف سازمانی خود می باشد، البته اعتقاد داریم که اگر این وظایف به نحو مطلوب در هر دستگاهی انجام شود، خود به خود کارها و فعالیت ها خوب و رو به جلو حرکت می کند و قطعاً بازخورد خوبی داشته و رضایتمندی مردم را نیز به همراه دارد، اما هدف از تشکیل کمیته ها، بخصوص در حوزه بحران، ایجاد هماهنگی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت همه دستگاه ها برای رفع مشکل فرا دستگاهی است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه هم افزایی و همراهی دستگاه های اجرایی شهرستان موقع بحران نتیجه بخش و تاثیر مثبت و بهتری می تواند بر روند فعالیت ها داشته باشد، تصریح کرد: زمان وقوع بحران یک وضعیت عادی و متعادل نیست؛ چون در همان موقع نمی شود یکباره تصمیم گیری کرد، بنابراین از قبل و طبق ضوابط و دستورالعمل مربوطه، وظایف هر دستگاه مشخص و نحوه عمل و همکاری‌ها نیز هماهنگ گردد، چراکه مهمترین کاری که لحظه حادثه جواب می دهد، سرعت عمل و دقت عمل درکار است.

حسنی ادامه داد: رئیس یک اداره در موقع بحران نبایستی صرفاً معطل و منتظر دستورات بالادستی بماند و یا به یک بندی از یک دستورالعمل اشاره کند و خدمات رسانی را معطل نماید، بلکه باید خود و کلیه امکانات و تجهیزات لجستیکی اداری را در همان لحظه و در همان دقایق اولیه بحران به محل حادثه اعزام و برای نجات جان انسان‌ها و کاهش هزینه ها و آسیب ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

معاون استاندار فارس اطلاع رسانی و اخبار بموقع و بروز در زمان بحران و جلوگیری از نشر اخبار متناقض و شایعات را مهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با تعامل خوب، واقعیت موضوع را در اسرع وقت از طریق رسانه ها به افکار عمومی منعکس، تا موجبات سردرگمی و سوء استفاده و یا اخبار کذب، دروغ و شایعات نگردد.

وی به بارندگی های احتمالی در فصل پاییز و زمستان هم اشاره کرد و گفت: شهرداری های تابعه نسبت به لایروبی رودخانه ها و مسیل های شهری اقدام کنند و دستگاه های خدمات رسان هم این موضوع را مدنظر داشته باشند و این مهم صرفا مختص مرکز شهرستان هم نباشد، بلکه باید در تمامی شهرها، روستاها و مناطق عشایرنشین اقدامات اساسی صورت پذیرد و در این خصوص دستگاه های اجرایی به هیچ‌عنوان کوتاهی نکنند.

حسنی بار دیگر تاکید کرد: هماهنگی بهتر از هر موضوعی است، چرا که عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی شهرستان به خصوص در موقع بحران، ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به جای بگذارد و همانطوریکه بارها عرض کردم، تعارض یعنی خنثی‌کردن توان همدیگر و هماهنگی و تعامل یعنی هم افزایی و تولید قدرت و سرعت در عمل و اجرا.

فرماندار ویژه لارستان اظهار کرد: حوادث قابل پیش بینی نیست، بنابراین اولاً دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های لازم را در شهرها و روستاها تقویت کنند، همچنین هماهنگی و هم‌افزایی بین اعضا ستاد مدیریت بحران شهرستان بیشتر از قبل شود و پیشگیری های لازم نیز صورت پذیرد.

وی در پایان نبود آب و باران های سیل آسا را هر دو بحران دانست و گفت: ستاد مدیرت بحران و تنش آبی شهرستان نیز باید در این خصوص جلسات مستمر خود را برگزار کنند و مدیریت و برنامه ریزی جامع نمایند تا در این خصوص مواجه با کمبود آب و یا سیل نشویم.

پیش از این نیز احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و جمعی از اعضای ستاد نیز پیشنهاد ها و نظرات خود را در موقع حوادث احتمالی ارائه کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین