پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

شایعه افزایش آمار مبتلایان به کرونا بدلیل بازگشایی مدارس در لارستان صحت ندارد

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در پاسخ به اینکه شایعاتی درخصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا به دلیل بازگشایی مدارس در لارستان وجود دارد، این موضوع چقدر صحت دارد، خاطر نشان…

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در پاسخ به اینکه شایعاتی درخصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا به دلیل بازگشایی مدارس در لارستان وجود دارد، این موضوع چقدر صحت دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع قابل انکار نیست اما اینکه در برخی مدارس شیوع ناگهانی و گسترده ی کووید داشته‌ایم صحت ندارد.

حسن فزونی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه ۹۴٫۴ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت:  ۸۲٫۵ درصد دانش‌آموزان هر دو دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

وی درخصوص میزان واکسیناسیون فرهنگیان نیز افزود: براساس آخرین آمار، ۸۵ درصد فرهنگیان در سطح لارستان واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در پاسخ به اینکه شایعاتی درخصوص افزایش آمار مبتلایان به دلیل بازگشایی مدارس در لارستان وجود دارد، این موضوع چقدر صحت دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع قابل انکار نیست اما اینکه در برخی مدارس شیوع ناگهانی و گسترده ی کووید داشته‌ایم صحت ندارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه هرگونه تجمعات بالقوه می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های عفونی شود  ادامه داد: طبق گزارشات از مراکز محیطی افراد زیادی با علایم داشته ایم اما تست مثبت نداشته‌اند که این مهم می‌تواند سرماخوردگی و آنفلوآنزا بوده باشد  یا درصدی نیز منفی کاذب تست باشند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان توصیه می‌کنیم افراد واکسن نزده هر چه سریعتر جهت دریافت واکسن اقدام کنند، گفت: افراد دارای علامت حتما از حضور در اجتماعات و بخصوص مدارس خودداری کنند.

فزونی با بیان اینکه از مسوولین مدارس تقاضا داریم افراد را غربالگری و همچنان از ورود افراد  با کوچکترین علامت، جلوگیری کنند، اضافه کرد: از ورود این افراد به مدارس تا زمانی که توسط پزشک تعیین تکلیف شوند یا دوره قرنطینه را پشت سر بگذارند، خودداری شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین