جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

انجام یک پروژه پژوهشی ملی شرکت نفت توسط یک شرکت دانش بنیان لارستانی

نخستین پروژه پژوهشی مشترک شرکت ملی نفت ایران و پارک علم و فناوری فارس توسط یک شرکت دانش بنیان لارستانی انجام شد. به گزارش میلاد لارستان، شرکت دانش بنیان «پترو…

نخستین پروژه پژوهشی مشترک شرکت ملی نفت ایران و پارک علم و فناوری فارس توسط یک شرکت دانش بنیان لارستانی انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان، شرکت دانش بنیان «پترو پژوهش اهورا» از جمله شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور لارستان است که به عنوان شرکت برگزیده پارک علم و فناوری فارس موفق به اجرا و انجام پروژه ملی «چالش‌ها، فرصت‌ها و راهبردهای استفاده از فناوری کلان داده (BIG DATA) در شرکت ملی نفت ایران» شد.

شرکت دانش بنیان پترو پژوهش اهورا با مدیریت مهندس «مصیب علیشیر» متشکل از جمعی جوانان متخصص و علمی منطقه در حوزه نفت و گاز است که تاکنون موفق به کسب مقام‌های برتر استانی و ملی شده است.

این پروژه با هدف شناسایی چالش‌ها، فرصت‌ها و راهبردهای مؤثر در بكارگیری «عظیم داده» با رویكرد تحول دیجیتال در صنعت نفت انجام شد.

مصیب علیشیر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو اهورا و مدیر ارشد پروژه، در باره این پروژه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران می گوید: پیش از هر چیز، برای دریافتن چرایی ضرورت توجه و بکارگیری نظام «مدیریت داده» باید به این نکته توجه کرد که در دنیای امروز همه مشاغل برای اتخاذ تصمیمات بهینه و تعیین راهبرد‌های دقیق‌تر و مرتبط با کسب و کار، به «داده‌ها» وابسته‌اند، بدین معنا که رشد و تعالی سازمان‌ها به میزان چشمگیری به برخورداری از داده های با کیفیت و تبدیل آنها به راهكارها و اقدامات عملی هوشمندانه وابسته است و صنعت نفت نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: با این توضیح، بدیهی است، چنانچه به مبحث مدیریت داده، با دقت و توجه مناسبی توجه نشود، حجم عظیمی از داده موجب سردرگمی و عدم اطمینان بیشتر مدیران از نتایج و پیامد‌های تصمیم و اقدامات مسئولین ذیربط می‌شود.

علیشیر تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان با هدف توسعه دیجیتالی‌سازی در صنعت نفت، علاقه‌مند به فراهم کردن بسترهای لازم برای شتاب‌دهی در بکارگیری فناوری‌های نوظهور همچون تجزیه و تحلیل عظیم داده (Big Data) در صنعت نفت بوده است و پروژه انجام شده از جمله اقدامات آغازین در پیمودن این مسیر بوده است که  با ایجاد فهم مشترک می‌تواند به عنوان راهنمایی برای برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شركت ملی نفت ایران مؤثر و مفید باشد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فناورانه در صنعت نفت بدون ورود مدیران ارشد وزارت نفت و شركت‌های اصلی و ریل‌گذاری مسیر مناسب از سوی ایشان در جهت بكارگیری كلیه ظرفیت‌های موجود كشور امکان پذیر نیست، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات نیازمند بازار و حمایت هستند. از این رو، مدیران مسئول لازم است در زمینه بکارگیری فناوری‌های جدید و مسائل پیرامون آن، آگاهی و بینش لازم را داشته باشند؛ با این دیدگاه، به نظر می‌رسد مخاطب اصلی دستاوردهای این پژوهش مدیران ارشد نفتی هستند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین