شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

مصوبات شورای فرهنگ عمومی لارستان باید تنگناهای نشر کتاب را رفع کند

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان هم گفت: تاکید و ضرورت بررسی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسندگان و ناشران در شهرستان لارستان و کشاندن این…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان هم گفت: تاکید و ضرورت بررسی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسندگان و ناشران در شهرستان لارستان و کشاندن این موضوع به شورای فرهنگ عمومی خود نوید بخش بهبود وضعیت در آینده خواهد بود.

به گزارش میلاد لارستان، جلیل حسنی در مراسم رونمایی از کتاب «دانشنامه آثار تاریخی لارستان»اضافه کرد: البته باید مصوبات و کارکرد های هر دستگاه و مدیر مربوط مشخص شود و برای آنکه این تصمیم ها و سیاست گذاری های این شورای به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد پشتوانه و الزام اجرایی شدن برای آن تعیین کرد.

او ابراز امیدواری کرد که مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بتواند به برخی مشکلات و تنگناهای موجود به ویژه در زمینه حوزه نشر کتاب و حمایت از انجمن های ادبی و فرهنگی در لارستان کمک شایانی کند.

حسنی ادامه داد:با هم افزایی و فهم مشترک میان همه اعضا و دستگاه های متولی فرهنگی می توان به پرکردن خلاءهای موجود و حل برخی چالش های انباشت شده از گذشته امیدوار بود.

وی ابراز داشت: بسیاری از امتیازها و شاخص های مثبت در حوزه های مختلف به ویژه سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی در لارستان ناشی از سطح بالای فرهنگ و دیرینگی و پیشنه فرهنگی و تاریخی مردمان این خطه است. لارستان تنها در زمینه خیرخیز بودن و بحث های اقتصادی زبانزد نیست بلکه در حوزه های مختلف فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی دارای شاخص های خوب و مثبت است که همه اینها ریشه در فرهنگ بالای مردمان این منطقه دارد.

فرماندار لارستان ادامه داد: البته نقش نویسندگان و میزان سرانه مطالعه و داشتن نخبگان و فرهیختگان و بزرگان دینی شهرستان در تحقق و عملیاتی کردن این شاخص ها نیز بسیار تعیین کننده بوده است.

حسنی بیان کرد: هر چه میزان سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه رشد کند و سواد رسانه ای و آگاهی های مردم ارتقا یابد به همان میزان نیز ناهنجاری های اجتماعی و برخی تضادها و تنش های فرهنگی تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

وی ادامه داد: شهرستان لارستان هم اینک با وجود تنوع های فرهنگی و دینی امروز از این امتیاز مهم برخوردار است و با توجه به سطح بالای فرهنگ عمومی جامعه و پیشنیه تاریخی و اهل کتاب و مطالعه بودن همواره با کمترین تنش ها و ناهنجاری ها و یا درگیری های سیاسی مواجه بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین