جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

50 کیلومتر از محور جهرم-لارستان-بندرعباس زیر بار ترافیک می رود

مديركل راه و شهرسازى لارستـان گفت: در محور جهرم -لار -بندرعباس برنامه ما این است که تا پایان سال مالی حداقل ٥٠ کیلومتر از این محور به بهره برداری برسد…

مديركل راه و شهرسازى لارستـان گفت: در محور جهرم -لار -بندرعباس برنامه ما این است که تا پایان سال مالی حداقل ٥٠ کیلومتر از این محور به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیک برود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری، آیین تجلیل از راهداران نمونه اداره کل راه و شهرسازی لارستان و خیرین این حوزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی خرم ، مهندس حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، محمدامین کریم زاده مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان فارس، سرهنگ حمدالله هوشمندی فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس، امام جمعه لار، نوازاله شریفی شهردار لار، زینل قنبری رئیس شورای شهر لار، ابراهیمی دادستان لارستان، روان بین رئیس دادگستری لارستان ، نيروهاى نظامى و انتظامى و جمعی از خیرین منطقه، مدیران و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهندس حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری اظهار داشت: کار راهداری کار سختی است، اگر بخواهیم شرایط سختی کار را در نظر بگیریم، کار معدن چیان برابر با کار راهداری است؛ زمان بارش برف، ریزش کوه، شب ها، ایام تعطیلات و عید نوروز که همه برای خودشان برنامه سفر می چینند و همچنین در تابستان و گرمای هوا که همه زیر کولر استراحت می کنند نیروهای راهداری در سخت ترین شرایط کار می كنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: وسعت حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان که وظیفه راهداری را نیز بر عهده دارد تقریبا از ١٦ استان کشور بزرگ تر است، حدود ٣ هزار و ٧٠٠ کیلومتر راه، وظیفه راهداری آن هم بر عهده ماست.

شبانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف راهداری، ایجاد ترافیک روان و ایمن است، در حوزه ایمنی و نگهداری راه حدود ١٦٠ دستگاه داریم که وظایف راهداری را به کمک این ها انجام می دهیم و نزدیک به ٣٠٠ نیرو نیز در این حوزه کار می کنند.

وی افزود: برای رسیدن به راهداری مطلوب و ارائه خدمات مناسب به اعتبار زیادی نیاز است، حداقل ١٥٠٠ میلیارد تومان در شرایط کنونی اعتبار نیاز است، به غیر از بحث راه سازی و ارتقای راه ها که این موضوع هم یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه میزان اعتبارات محدود است گفت: تلاش کرده ایم به اعتباراتی که فقط از طرف سازمان برنامه و بودجه به طور سالیانه برای هر منطقه با توجه به وسعت، جمعیت و سایر مسائل اختصاص داده می شود اکتفا نکنیم؛ در این یک سال تلاش کرده ایم فقط برای محور لار-جهرم-بندرعباس ٢٠٠ میلیارد از محل ماده ٥٦ تا الآن با بانک تفاهم نامه ببندیم، یکی از کارهایی که باید در بحث ماده ٥٦ انجام دهیم این است که ابتدا موافقت استان و وزارت راه گرفته شود، پس از آن از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت اصولی گرفته شود و سپس به بانک برسیم.

شبانی افزود: خوشبختانه همه این مراحل در یک سال گذشته انجام شده است و به موضوع ضمانت رسیده ایم که ضمانت را هم از طرف سازمان برنامه و بودجه به بانک گرفته ایم و در مرحله انعقاد قرارداد با بانک و اخذ تسهیلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مزیتی که این اعتبارات دارد این است که از اعتبارات سر جمع استان و اداره کل کسر نمی شود، بلکه از سرجمع اعتبارات وزارت راه کسر می شود؛ ١٠٠ میلیارد هم از محل سفر رئیس جمهور برای محور لار-جهرم-بندرعباس منظور شده است. این در حالی است که کل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی در سال ٩٨، ١٠٠ میلیارد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: تفاهم نامه ای به صورت مشارکتی برای آزادراه لامرد-پارسیان بسته شده است که دسترسی استان فارس به آب های خلیج فارس را تسهیل می کند، برای این آزادراه، اداره کل راه و شهرسازی لارستان فقط ٣٠ درصد از آن را هزینه می کند و از ٧٠ درصد باقی مانده، ٢٥ درصد پیمانکار آنجا یعنی قرارگاه خاتم الانبیا و ٤٥ درصد هم سازمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یا ایمیدرو هزینه آن را متقبل شده است؛ در کل، این پروژه به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شبانی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور، ٤٠ میلیارد اعتبار برای محور لار-بستک مصوب شده است که به زودی شاهد ارتقای این مسیر و بهره برداری از ١٠ کیلومتر اول تا پایان سال مالی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در محور جهرم -لار -بندرعباس برنامه ما این است که تا پایان سال مالی حداقل ٥٠ کیلومتر از این محور به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به همراهی خیرین اظهار داشت: در حوزه خیرین، ٢٠٠ کیلومتر راه داریم که شامل محور خنج به سمت کاریان به طول ٤٠ کیلومتر، اوز به سمت هیرم به طول ٤٠ کیلومتر، ٢٨ کیلومتر محور کهنه به سمت شرفویه، حدود ١٠ کیلومتر از گردنه دیگ اشکن تا کاریان و کاریان به سمت هرم و ٤٠ کیلومتر از محورهای عمادشهر و سه راهی زروان می شود.

حسن شبانی افزود: برای این محورها، ٥٠ درصد خیرین و ٥٠ درصد هم وزارت راه تعهد کرده اند و حداقل اعتباری که در اینجا هزینه خواهد شد حدود ٦٠٠ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مهم ترین علل تصادفات در جاده ها و ضرورت  تاكيد بر فرهنگ سازى در رانندگى گفت: سه عاملِ خطای انسانی، اشکالات خودروها و زیرساخت ها در بروز تصادفات موثر است؛ بنابر تحقیقات صورت گرفته، بیش از ٥٠ درصد از تصادفات به دلیل خطای انسانی بوده است؛ بدین ترتیب، اگر تمام جاده ها را به بزرگراه و آزادراه تبدیل کنیم، اما قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت نشود این اتفاقات و حوادث ناگوار را همچنان خواهیم داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “50 کیلومتر از محور جهرم-لارستان-بندرعباس زیر بار ترافیک می رود”

  1. دلسوز گفت:

    شروع و پایان سال مالی وزارت راه کی هست

  2. شمسی از خنج گفت:

    جاده های حوزه شهرستان های. خنج. و اوز اکثرا با شراکت خیران ساخته میشود ولی بازهم بسیار کند عمل میشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین