جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برنامه موبایلی «لارکارگر»، راهی برای دسترسی آسان به استادکاران و کارگران

انجمن صنفی ساختمانی خانه کارگر لارستان در یک اقدام ابتکاری با طراحی و تولید یک نرم‌افزار کاربردی با عنوان «لارکارگر»، زمینه دسترسی به استادکاران و کارگران ماهر، قابل اعتماد و…

انجمن صنفی ساختمانی خانه کارگر لارستان در یک اقدام ابتکاری با طراحی و تولید یک نرم‌افزار کاربردی با عنوان «لارکارگر»، زمینه دسترسی به استادکاران و کارگران ماهر، قابل اعتماد و مجوزدار فراهم کرده است.

به گزارش میلاد لارستان، انتخاب استادکار یا کارگر برای امورات بنایی و ساخت منزل همیشه یکی از دغدغه‌ها و شاید مشکلات هر یک از افراد جامعه در مقطعی از زمان به ویژه برای آنان که ارتباط مستقیم با این حوزه ندارد، محسوب می‌شود.

نحوه دستیابی به افراد ماهر و کاربلد به خصوص در شهرهای بزرگ مشکل است چرا که از یک سو با توجه به گرانی مصالح ساختمانی می‌بایست کار به گونه‌ای انجام شود که موجب هزینه‌تراشی نشود و از سویی به جهت آنکه ساختمان محل زندگی اعضای خانواده یا جای کسب درآمد به حساب می‌آید و انسان ساعات زیادی را در آن سپری می‌کند، باید ایمن و استاندارد باشد تا در مواقع حساس همچون زلزله کمترین آسیب را ببیند.

انجمن صنفی ساختمانی خانه کارگر لارستان در اقدامی ابتکاری به منظور تسهیل در امر دستیابی و شناخت استادکاران و کارگران ساختمانی و فراهم شدن شغل برای افراد ماهر، قابل اعتماد و مجوزدار و همچنین مقابله در بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، یک نرم‌افزار موبایلی تولید کرده است.

به همین منظور، جهت اطلاع از این اپلیکیشن خبرنگار میلاد لارستان، گفت‌وگویی را با علی قوامی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ساختمانی لارستان ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم:

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ساختمانی لارستان با بیان اینکه انجمن های صنفی ساختمانی بزرگترین تشکلات در ایران محسوب می‌شود که دارای ۴۸۰ دفتر در سراسر ایران است، اظهار داشت: حدود ۶ الی ۷ هزار کارگر ساختمانی در لارستان وجود دارد که از این تعداد در ۲۵ درصد لارستانی، ۳۰ درصد غیربومی و اغلب از شهرهای همدان، کردستان، اصفهان، خوزستان، رشت و ساری و ۴۵ درصد نیز از اتباع خارجه افاغنه هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد حدودا یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای پروانه مهارت اعتباردار و دارای صلاحیت فنی انجمن صنفی ساختمانی هستند، افزود: متاسفانه بقیه غیرصلاحیت‌دار و بدون داشتن مدرک فنی هستند.

قوامی با اذعان به اینکه این نرم افزار «لار کارگر» در نوع خود برای نخستین‌بار مورد استفاده قرار می گیرد و تعدادی از استادکاران و کارگران دارای صلاحیت در این نرم‌افزار وجود دارند، تصریح کرد: در آینده به تدریج افراد بیشتری به این لیست افزوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای گام نخست تاکنون ۱۶ رسته مختلف مرتبط با ساختمان اعم از جوشکاری، برق‌کشی، گچ‌کار، پلاسترکار، سرامیک‌کار، سنگ‌کار و غیره پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: در آینده به منظور تکمیل فرآینده تمام مراحل ساختمان‌سازی، رسته‌های دیگر شغلی به این نرم‌افزار افزوده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ساختمانی لارستان استفاده از این نرم‌افزار برای همه اقشار جامعه و همچنین استادکاران و کارگران را رایگان اعلام کرد و یادآور شد: در این نرم‌افزار اطلاعات اولیه شناسنامه‌ای به اضافه خطوط ارتباطی با استادکاران و کارگران و همچنین چند نمونه‌کار جهت آشنایی بیشتر صاحبان کار بارگذاری شده است.

قوامی با اشاره به اینکه تاکنون به صورت آزمایشی مشخصات ۱۶۱ نفر از استادکاران و کارگران در نرم‌افزار «لارکارگر» قرار داده شده و به تدریج تکمیل می‌شود، عنوان کرد: هدف کلی دسترسی خیلی راحت و سریع در یک بستر امن و حرفه ای برای مهندسین و همشهریان است.

وی با بیان اینکه علاوه بر معرفی دسترسی راحت به اسامی استادکاران در رشته های مختلف ساختمانی و همچنین کارگران روز مزد اطلاعات دیگری نظیر؛ برگ قرارداد، فرم نظرسنجی راجع به استادکاران، درخواست حل اختلاف بین کارفرما و استادکار، دریافت فیش بیمه بدون نیاز به کافی‌نت و پرداخت فیش بیمه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همه افراد می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت نسخه موبایلی به آدرس http://larkargar.ir اقدام کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ساختمانی لارستان با اشاره به اینکه در برنامه آینده طرحی در حال آماده‌سازی برای نظام‌مند و رتبه‌بندی کردن کارگران و استادکاران ساختمانی با همکاری شهرداری، فنی‌و‌حرفه‌ای، نظام مهندسی، اداره کار، اداره صمت و خانه کارگر انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری شهرداری لار امکان ایجاد دفاتر ایستکار کارگران در محل میادین سطح شهر فراهم شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین