جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برای بازسازی یا ساخت منازل سیل‌زده لارستان سیمان رایگان تعلق می‌گیرد

مدیرعامل بنیاد علوی کشور گفت: برای منازلی که نیاز به تعمیر دارد، مقدار ۲ تُن و برای خانه‌هایی که نیاز به ساخت دارند، بین ۸ تا ۱۰ تُن متناسب با…

مدیرعامل بنیاد علوی کشور گفت: برای منازلی که نیاز به تعمیر دارد، مقدار ۲ تُن و برای خانه‌هایی که نیاز به ساخت دارند، بین ۸ تا ۱۰ تُن متناسب با آمار اعلامی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیمان رایگان اهداء می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، مدیرعامل بنیاد علوی کشوربمنظور بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل اخیر وارد لارستان شد و با فرماندار ویژه لارستان دیدار کرد.

در این دیدار داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان از مدیر عامل بنیاد علوی کشور خواستار توجه ویژه به مناطق مختلف لارستان در حوزه های مختلف اشتغال، کشاورزی، دامداری، ارائه تسهیلات، تامین جهیزیه مزدوجین و لوازم خانگی از بین رفته و غیره در سیل اخیر شد.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور در حاشیه بازدید از از شهر سیل‌زده بیرم لارستان با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به سیل اخیر و خسارات ناشی از آن به منازل مردم، مزارع و زیرساخت‌های شهری در نقاط مختلف لارستان به ویژه در بخش بیرم، بنا به درخواست استاندار فارس این سفر انجام شده است، اظهار داشت: سه اقدام اولیه در سطح استان فارس از سوی بنیاد علوی جهت رفع مشکلات ایجاد شده، انجام می‌شود.

وحید خاوئی با اشاره به اینکه در گام نخست با توجه به اینکه منازل بسیاری از افراد زیرآب رفته و مواد غذایی آنها غیرقابل مصرف شده، تعدادی ۵ هزار بسته معیشتی برای شهرستان‌های لارستان، مُهر و لامرد در نظر گرفته شده است، افزود: این بسته‌ها توسط سپاه، هلال‌احمر، کمیته‌امداد، نهادهای حمایتی و گروههای جهادی توزیع می‌شود.

وی با اذعان به اینکه تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ بسته از مجموع بسته‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: در گام دوم منازلی که لوازم خانگی آنها شامل فرش، بخاری و غیره آسیب‌دیده و غیرقابل مصرف است، متناسب با اطلاعات بدست آمده از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط، برای تأمین لوازم خانه و همچنین تعمیرات مورد نیازاین منازل، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این مبلغ در اختیار استان فارس قرار می‌گیرد و متناسب با نیازسنجی‌ها در بین سه شهرستان لارستان، مُهر و لامرد توزیع خواهد شد، ادامه داد: برای بازسازی یا ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل، سیمان رایگان در اختیار نهادها به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور بیان کرد: برای منازلی که نیاز به تعمیر دارد، مقدار ۲ تُن و برای خانه‌هایی که نیاز به ساخت دارند، بین ۸ تا ۱۰ تُن متناسب با آمار اعلامی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیمان رایگان اهداء می‌شود.

خاوئی با بیان اینکه در حوزه اشتغال به خصوص برای جوانان وام اشتغال تخصیص می‌یابد، خاطر نشان کرد: متناسب با مراجعات مردمی، تسهیلات لازم برای ایجاد یا توسعه مشاغل خُرد و خانگی پرداخت می‌شود.

وی میزان وام‌های پرداختی را ویژه مشاغل خُرد و به طور میانگین به مبلغ ۵۰ میلیون تومان دانست و ادامه داد: اگر تعدادی از افراد خواهان راه‌اندازی شغلی باشند، می‌توان با ارائه سازوکارهایی مبالغ بیشتری را در اختیار آنان قرار داد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۴:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین