یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

یادداشت مهم/لزوم تثبیت، تقویت و افزایش پروازهای فرودگاه لارستان

یکی از مخاطبان میلاد لارستان با ارسال مطلبی خواستار تثبیت، تقویت و افزایش پروازهای فرودگاه لارستان شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، فرودگاه لارستان یکی از ۶ فرودگاه…

یکی از مخاطبان میلاد لارستان با ارسال مطلبی خواستار تثبیت، تقویت و افزایش پروازهای فرودگاه لارستان شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، فرودگاه لارستان یکی از ۶ فرودگاه برجسته کشور قلمداد می‌شود و همواره در زمینه پروازهای خارجی در زمره برترین‌ها بوده است.

حفظ و ارتقاء جایگاه فرودگاه بین‌المللی لارستان یکی از اولویت‌های اساسی و صدالبته خواسته به حق مردم است چراکه رونق بیشتر این فرودگاه می‌تواند آثار مثبتی در پی داشته باشد.

این روزها، بی‌نظمی در برخی برنامه‌های پروازی از مبدا و مقصد فرودگاه لارستان منجر به سردرگمی و در پی آن گلایه مسافران شده است. از جمله این موارد، ابطال پی‌درپی پروازهای مسیر لار به دوحه و بالعکس است که از گذشته دور در فرودگاه لارستان برقرار بوده است. متأسفانه طی هفته‌های اخیر حتی یک پرواز از لار به قطر برقرار نبوده و این درحالی است که در سالیان اخیر و پیش از کرونا حداقل ۲ پرواز در این مسیر در طول هفته در فرودگاه لارستان برقرار بوده است.

بهانه‌جویی نبود مسافر، نمی‌تواند توجیه صحیحی برای لغو یکی از پروازهای مهم فرودگاه لارستان باشد. چراکه وقتی برنامه پروازی دائم و ثابت وجود نداشته باشد، منجر به آن می‌شود که مسافران ریسک کمتری بپذیرند و پرواز خود را از فرودگاه‌هایی انتخاب کنند که دارای استمرار است. اغلب مسافران پرواز قطر، از مردم جنوب کشور هستند اما متأسفانه بدلیل عدم برنامه‌ریزی تثبیت‌شده در راه‌اندازی پرواز لار-دوحه، منجر به آن شده تا مسافران فرودگاه شیراز را به عنوان محل تردد خود برگزینند.

در حال حاضر چندین پرواز در طول هفته توسط شرکت‌های ایرانی و قطری از فرودگاه شیراز برقرار است، ولی پروازهای قطر از لارستان به طور مرتب لغو می‌شود. بارها از طریق پایگاه خبری میلاد لارستان خواستار حضور شرکت قطری در فرودگاه لارستان شده‌ایم اما هیچ توجهی از سوی مسئولان به این مهم نشده است. ورود پرواز شرکت هواپیمایی قطر می‌تواند علاوه بر رفع مشکل ناوگان هواپیمای مسافری، زمینه را برای جابجایی بار فراهم کند.

برگزاری مسابقه فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر، نقطه طلائی محسوب می‌شود که به همین دلیل می‌بایست علاوه بر تثبیت برنامه پروازی به مقصد قطر از فرودگاه لارستان، بدنبال افزایش پروازها در این مسیر بود.

خبر دیگری که از طریق آگهی تبلیغاتی رسانه‌های محلی منتشر شد، افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی «فلای‌دبی» از فرودگاه‌های بندرعباس و شیراز است. تعداد پروازهای این شرکت معتبر اماراتی در بندرعباس به ۵ پرواز در هفته و در شیراز به ۴ پرواز در هفته افزایش یافته است اما در فرودگاه لارستان فقط ۲ پرواز در هفته دارد که به جهت وجود انبوه مسافران به مقصد دبی، نیاز است تا زمینه افزایش پروازهای شرکت فلای دبی از فرودگاه لارستان نیز فراهم شود تا علاوه بر ایجاد رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی فعال در این مسیر، شاهد تسهیل در تهیه بلیط برای مسافران بود.

مبحث دیگری که شوربختانه توسط مدیران فرودگاه لارستان مورد غفلت واقع شده، عدم ایجاد مسیر پروازی لار به مسقط و بالعکس است. با توجه به مراودات سیاسی و اقتصادی مناسب کشور عمان با ایران، جمع کثیری از ایرانیان و در صدر آنان، لارستانی‌ها این کشور را برای فعالیت‌های اقتصادی برگزیده‌اند. در حال حاضر هیچ پروازی از فرودگاه لارستان به مقصد مسقط یا سایر شهرهای کشور عمان برقرار نیست و این در صورتی است که بنا به مصاحبه اخیر مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس پس از برقراری پرواز شرکت هواپیمایی عمان از فرودگاه شیراز، اکنون ۱۸ پرواز به مقصد کشور عمان برقرار شده است.

موضوع مهم دیگری که متأسفانه به حاشیه رفته و هرازگاهی بر سر زبان‌ها می‌افتد، عدم اهتمام مسئولان فارس و لارستان در برقراری پرواز باربری از فرودگاه لارستان است که با وجود درخواست‌های مکرر مردم و امام جمعه لار، حیف و صد حیف که با بی‌اعتنایی به فراموشی سپرده می‌شود.

اینها دغدغه‌های بحق و ناچیز مردم و به ویژه مسافران است. پس لطفا بهانه‌جویی نکنیم، سرپوش نگذاریم و پیگیر باشیم.

میلاد لارستان: مطلب فوق صرفا دیدگاه مخاطبان بوده و حق پاسخگویی برای مسئولان محفوظ است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “یادداشت مهم/لزوم تثبیت، تقویت و افزایش پروازهای فرودگاه لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    دوست عزیز مطمئن باشید دستهایی پشت پرده در کار است که فرودگاه لار روز به روز از رونقش کاسته شود

  2. ناشناس گفت:

    ان شاء الله از جهرم راه میفته و پرواز لار صفر میشه با همکاری فرماندار غیر بومی، نماینده گراشی و لامرد دوست و…

  3. مصطفی گفت:

    این را بدانید هر موقع فرودگاه در حال تبلیغ کردن افزایش پرواز یک مسیر است و همچنین امارهای افزایش پرواز میدهد پشت پرده قرار است خبری اتفاق بیافتد . چند روز اعلام شد که پروازهای لار دبی و لار تهران افزایش یافته الان می شنویم پرواز قطر بی سروسامان شده است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین